کد خبر: ۵۳۵۷۴۳
زمان انتشار: ۰۸:۱۹     ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
در غزه گرفتار شده‌ایم!
مدتی است رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی رژیم صهیونیستی، با برشمردن دلایل متعدد نتیجه می‌گیرند، در جنگ غزه به طور کامل شکست خورده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری 598، مدتی است رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی رژیم صهیونیستی، با برشمردن دلایل متعدد نتیجه می‌گیرند، در جنگ غزه به طور کامل شکست خورده‌اند. چه در حوزه تحولات میدانی، چه در افکار عمومی و چه در اهدافی که برای شروع این جنگ اعلام کرده بودند.

«گفتن ناگفتنی‌ها: اسرائیل شکست خورده است؛ شکستی مطلق.» این تیتر گزارش مستند روزنامه عبری زبان «هاآرتص» است. «چیم لوینسون»، تحلیلگر این روزنامه صهیونیستی در این مطلب نوشته است: «ما باخته‌ایم. به حقیقت باید اعتراف کرد. ناتوانی در اعتراف به این حقیقت، هر آنچه لازم است درباره روان‌شناسی فردی و توده‌ای اسرائیل بدانید را به طور خلاصه بیان خواهد کرد... واقعیتی آشکار، قابل پیش‌بینی و صریح وجود دارد که باید آن را دریافت، فهمید و پردازشش کرد و سپس از آن نتایجی برای آینده استخراج نمود. اعتراف به اینکه باخته‌ایم اصلاً جالب نیست و به همین دلیل است که به خودمان دروغ می‌گوییم.»

این روزها از این موضع‌گیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و از سوی اشغالگران آن‌قدر زیاد گرفته می‌شود که دنبال کردن آنها واقعاً سرگیجه‌آور است. دلیل این امر نیز واضح است. صهیونیست‌ها درست 6 ماه و چند روز است که جنگ غزه را آغاز کرده‌اند و در این مدت نه تنها به سه هدف اصلی اعلامی‌شان یعنی، نابودی حماس، آزادی اُسرا و تسلط بر غزه دست نیافته‌اند، بلکه ضمن دادن تلفات و خسارات سنگین و بی‌سابقه، در سطح جهان بی‌آبرو و منفور شده‌اند چرا که جز کودک و نوزادکُشی و تخریب خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مساجد، هنر دیگری از خود نشان نداده‌اند.

«امیر اورن» تحلیلگر سیاسی و امنیتی این رژیم نیز طی اظهاراتی مشابه اعلام کرد، «ما همان 7 اکتبر جنگ را باختیم». اشاره او به 15 مهرماه و عملیات بی‌سابقه حماس در سرزمین‌های اشغالی است که تلفات بی‌سابقه‌ای را روی دست صهیونیست‌ها گذاشت. «اورن» در ادامه اعلام کرد، «هزینه‌های ناشی از آوارگی بیش از صدهزار اسرائیلی از خانه‌های خود، اضطراب و مشکلات روانی ایجاد شده و دردسرهایی که برای اسرائیلی‌ها در سراسر جهان به وجود آمده گویای این موضوع است. همه این‌ها پیش‌بینی شده بود ولی نتانیاهو برای نجات خود از مشکلات شخصی و حقوقی می‌خواهد جنگ طولانی شود. توافق و محتوای آن برای او هیچ اهمیتی ندارد. نتانیاهو و سایر همکاران او در دولت مسئول عذاب‌های طولانی هستند که اُسرای ما و خانواده‌هایشان می‌کشند.» گفتنی است صهیونیست‌ها اکنون در سراسر جهان به دلیل جنایات هولناکشان علیه غیر نظامیان در غزه و به شهادت رساندن بیش از 33 هزار فلسطینی بی‌گناه به شدت منفورند.

در غزه گرفتار شده‌ایم
پایگاه عبری زبان «والا» نیز به نقل از «یائیر گولان»، معاون رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد: «ما در غزه بدون هرگونه هدف حقیقی یا استراتژی مشخصی برای خروج گرفتار شدیم.» به گزارش کانال تلگرامی «مرکز مطالعات فلسطین» گولان این را هم گفت است که «نتانیاهو بدترین نخست‌وزیر تاریخ رژیم صهیونیستی و تهدیدی وجودی برای اسرائیلی‌ها است... دو هدف نابودی حماس و بازگرداندن اسرا از غزه، از ابتدا اهدافی غیرواقعی بود. عین این نتیجه‌گیری را «نیویورک تایمز» گرفته است. در این روزنامه آمریکایی می‌خوانیم: «اسرائیل خود را در جنگی حبس کرده است که امکان پیروزی در آن را ندارد.»

خشم رئیس سابق شاباک از نتانیاهو
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از رئیس سابق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» نوشته است که «نتانیاهو شایستگی نخست‌وزیری را ندارد و اسرائیلی‌ها باید خواهان برکناری او شوند.» بسیاری از رهبران و چهره‌های سیاسی فعلی و سابق این رژیم و حتی غربی نیز معتقدند عامل تمام بدبختی‌های این روزهای رژیم صهیونیستی نتانیاهو است و باید او را برکنار کرد. در تظاهرات‌های هفتگی هم که مدتهاست روزهای شنبه علیه نتانیاهو برگزار می‌شود، صهیونیست‌ها همین موضوع را فریاد می‌زنند. آنها خواهان برکناری و محاکمه نتانیاهو هستند. 

نتیجه عقب‌نشینی اخیر صهیونیست‌ها از غزه
خبرنگار امنیت ‌ملی «پولیتیکو» اما به نتایج شکست اسرائیل در غزه و عقب‌نشینی همه تیپ‌های این رژیم -به جز یک تیپ-از این باریکه اشاره و اعلام کرده است، فلسطینی‌ها در حال بازگشت به خانه‌هایشان در غزه هستند. این خبرنگار به گزارش مشابهی که چندی پیش وال‌استریت ‌ژورنال منتشر کرد اشاره کرده و نوشته است: «حماس در حال ورود تدریجی به مناطق بیشتری از غزه است که نیروهای اسرائیلی پس از پاکسازی شبه‌نظامیان در نبردهای سنگین شهری تخلیه کرده‌اند. این در حالی است که حضور اسرائیل تنها به یک تیپ در کل نوار کاهش یافته است.»

رفح
رفح، نقطه جنوبی غزه و در مجاورت مصر است، جایی که میلیون‌ها فلسطینی از مرکز و شمال این باریکه به آن پناه آورده‌اند. این استان، مدتی است به یکی از موضوعات اصلی تحولات مربوط به غزه تبدیل شده است. موضوع این است که این نقطه، تنها جای باقی مانده در غزه است که فلسطینی‌ها می‌توانند در آن پناه بگیرند و صهیونیست‌ها می‌گویند، می‌خواهند به آن هم حمله کنند. این موضع‌گیری غرب صدای اعتراض رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا را هم درآورد. او گفت، اگر اسرائیل به غزه حمله کند، ساکنان آن باید به کجا بروند؟ به ماه؟!

حالا وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفته است، حمله به رفح قطعی است. عضو کابینه جنگ کنونی رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب گفت که این رژیم قصد حمله زمینی به رفح را دارد. این مقام صهیونیست در ادامه تصریح کرد که این رژیم قصد بازگشت به خان یونس را هم دارد و برنامه حمله به رفح به قوت خود باقی است! این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که یدیعوت آحارونوت، روزنامه مشهور صهیونیستی اعلام کرد، حماس کنترل خان یونس را به دست گرفته است.

دهن‌کجی انگلیس به قوانین خود نوشته
یکی از حامیان خبیث رژیم خبیث صهیونیستی، دولت انگلیس است. چند روز پس از تصویب قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل درباره ممنوعیت ارسال سلاح به اسرائیل، وزیر خارجه روباه پیر گفت، به ارسال سلاح به صهیونیست‌ها ادامه می‌دهد! «دیوید کامرون» بعد از دیدار با «بلینکن»، همتای آمریکایی خود در واشنگتن اعلام کرد که انگلیس برنامه‌ای برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی ندارد. همین انگلیس و کشورهای شبیه به آن، شاید هزاران بار کشورهایی را که علیه قطعنامه‌های سازمان ملل موضع گرفته‌اند را تحت فشار قرار داده و تحریم کرده‌اند.

منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها