کد خبر: ۵۳۵۷۴۶
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
«آمریکا معتقد است حمله ایران به اسرائیل قطعی است، اما زمان آن مشخص نیست. ایران احتمالا در این حمله از موشک‌ها و پهپادهای نقطه‌زن با دقت بالا استفاده خواهد کرد».

به گزارش پایگاه خبری 598، این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ منشر کرد و به نقل از افراد مطلع از گزارش‌های اطلاعاتی- امنیتی در آمریکا نوشت: پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق نزدیک شده است.

این منابع که خواستند نام‌شان فاش نشود، گفتند: حملاتی که احتمالاً توسط تهران یا عوامل آن در منطقه انجام می‌شود، مراکز نظامی و دولتی در اسرائیل را هدف قرار خواهند داد. 

بلومبرگ با استناد به اطلاعات محرمانه نوشت: ممکن است در این حمله از موشک‌ها و پهپادهای نقطه‌‌زن با دقت بالا استفاده شود. ایالات‌متحده معتقد است از آنجا که ایران بار دیگر سوگند خورد از حمله اسرائیل که دو فرمانده و چندین افسر پاسداران انقلاب اسلامی در آن کشته شدند انتقام بگیرد، حمله بزرگ به اسرائیل، حتمی است و ممکن است در روزهای آتی رخ دهد.

یکی از کسانی که در گزارش بلومبرگ از او نقل قول شد، گفت: حمله قطعی است، اما تاریخ آن مشخص نیست. ایالات‌متحده بر این باور است که حملات ایران یا نیروهای نیابتی آن به اهدافی نظامی در اسرائیل، «قریب‌الوقوع» است و تنها چیزی که درباره آن اطمینان وجود ندارد، زمان دقیق این حملات است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال: اسرائیل برای حمله مستقیم ایران طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده آماده می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنج‌شنبه همزمان با تشدید تهدیدهای حکومت ایران و افزایش احتمال گسترش درگیری در منطقه، تاکید کرد که اسرائیل به جنگ در غزه ادامه می‌دهد، اما همزمان در حال آماده‌شدن برای سناریوهایی در مناطق دیگر است.

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» هم روز پنج‌شنبه‌، به نقل از یک مقام آمریکایی پیش‌بینی کرد: حمله ایران ظرف دو روز پیش‌رو انجام شود و «اسرائیل بر اساس اطلاعات دریافتی از ایالات‌متحده برای حمله مستقیم ایران به جنوب یا شمال اسرائیل آماده می‌شود.» یک رسانه آمریکایی دیگر هم به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت که آنها پیش‌بینی می‌کنند ایران از خاک خود به اسرائیل حمله کند.

آکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: آنها برای یک حمله مستقیم بی‌سابقه از خاک ایران با استفاده از موشک‌های بالستیک، پهپادها و موشک‌های کروز آماده می‌شوند. به دنبال حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، 7 مستشار نظامی ایران، از جمله 3 فرمانده به شهادت رسیدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها