کد خبر: ۵۳۵۹۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
درحالی که تعداد زائران حج امسال همچون‌ سال گذشته اعلام شده است، عربستان تصمیم گرفته که در آستانه حج، ۲ هفته زودتر پذیرش عمره‌گزاران را متوقف کند.
به گزارش سرویس دین و فرهنگ پایگاه تحلیلی خبری 598؛ گروه حج و زیارت خبرگزاری فارس؛ «اعتبار ویزای عمره ۱۵ ذی‌القعده به پایان می‌رسد.» این را وزیر حج عربستان توفیق الربیعه می‌گوید.سعودی‌ها اعتبار ویزای عمره را قبل از ایام حج تمتع کاهش داده‌اند. وزارت حج عربستان اعلام کرده که «این تصمیم برای تسهیل پذیرش زائران خارجی حج تمتع اتخاذ شده است.» در حالی که تعداد حجاج امسال همچون سال گذشته حدود ۲.۵ میلیون نفر پبش‌بینی شده است.
 
ویزای عمره در سال‌های گذشته تا ۲۹ ذی‌القعده یعنی حدود یک هفته قبل از آغاز مناسک حج معتبر بود و زائران از کشورهای مختلف امکان تشرف به سرزمین وحی را داشتند. اما امسال ۲ هفته زودتر زائران عمره باید سرزمین وحی‌ را ترک کنند.
البته عمره‌گزاران ایرانی بر اساس برنامه قبل از آغاز ذی‌القعده به کشور بازمی‌گردند. وزارت خارجه عربستان اعلام کرده که در آستانه حج پذیرش عمره‌گزار خارجی را کاهش داده و «با افرادی که بدون مجوز و ویزای حج در مکه باشند، برخورد می‌کنیم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها