کد خبر: ۵۳۶۱۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جدال جذاب رئال مادرید و بارسلونا در چارچوب هفته سی‌ودوم رقابت‌های فصل ۲۴-۲۰۲۳ لالیگای اسپانیا با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع کهکشانی‌ها پایان یافت. تیم آنچلوتی ۲ بار از حریف عقب افتاد اما هر ۲ بار به بازی برگشت و در نهایت در دقیقه ۹۱ به پیروزی رسید. باز هم یک گل دیرهنگام از بلینگام غریو شادی ۷۸ هزار هوادار حاضر در برنابئو را به آسمان برد تا ژاوی در سومین مسابقه فصل مقابل رئال مادرید هم ناکام بماند.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598 به نقل از 360:ضربه سر آندریاس کریستنسن خیلی زود بارسا را پیش انداخت اما وینیسیوس جونیور در دقیقه ۱۸ از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشید. این نتیجه تا دقیقه ۶۹ پابرجا ماند تا این که فرمین لوپس بار دیگر بلوگرانا را پیش انداخت. این بار هم اما گل برتری تیم ژاوی ناپایدار بود و لوکاس واسکس خیلی زود کار را به تساوی کشید؛ پیش از آنکه شلیک مهارنشدنی بلینگام حکم به پیروزی شیرین رئال مادرید بدهد.

با این نتیجه فاصله ۲ تیم در صدر جدول به عدد ۱۱ رسید و تنها ۶ هفته تا پایان فصل باقی مانده است. رئال مادرید با ۸۱ امتیاز در آستانه قهرمانی لیگ قرار دارد و بارسا با ۷۰ امتیاز حالا صدای نفس‌های ژیرونا (۶۸) را هم می‌شنود.

سومین و آخرین ال‌کلاسیکوی فصل در شرایطی متفاوت برای ۲ تیم از راه رسید. هواداران بارسلونا هنوز خاطره شکست تلخ مقابل پاری‌سن ژرمن را فراموش نکرده بودند اما شاگردان آنچلوتی سرمست از پیروزی شیرین مقابل منچسترسیتی و حذف مدافع عنوان قهرمانی پا به چمن سبز ورزشگاه جدید سانتیاگو برنابئو گذاشتند.

بارسلونا در دقایق ابتدایی بازی را بهتر اداره کرد و کمتر از ۶ دقیقه برای به ثمر رساندن گل نخست فرصت نیاز داشت. خروج اشتباه لونین روی ارسال بلند رافینیا از کرنر، کریستنسن را در موقعیت شوتزنی قرار دارد و ضربه سر مدافع سابق چلسی به تور دروازه خالی رئال مادرید چسبید. او ۲ هفته پیش و در خانه پاری‌سن‌ژرمن هم با ضربه سر موفق به گلزنی شده بود.

برتری بارسا دوامی نداشت و رئال مادرید تنها ۱۱ دقیقه بعد صاحب پنالتی شد. واسکس با عبور از کانسلو در کنار خط عرضی توسط پائو کوبارسی زمین خورد تا داور به نقطه پنالتی اشاره کند. وینیسیوس جونیور ضربه محکم خود را شلیک کرد و ترشتگن با وجود تشخیص جهت حرکت توپ، بختی برای مهار نداشت.

یامال در دقیقه ۲۸ ارسال رافینیا را به سمت دروازه رئال مادرید شلیک کرد و لونین توپ را از روی خط دروازه برگرداند. بازبینی ویدئویی طولانی‌مدت تصویر نشان داد  توپ به طور کامل از خط عبور نکرده است. بازی در اواخر نیمه نخست داغ‌تر شد اما با وجود حملات پرتعداد، ۲ تیم با نتیجه مساوی به رختکن رفتند. با آغاز نیمه دوم از سلطه نسبی لوس بلانکوس کاسته شد و بارسلونا در دقیقه ۶۹ به گل دوم رسید. حمله را کانسلو آغاز کرد و ارسال لامینه یامال از حاشیه سمت راست محوطه جریمه، دفع ناقص لونین را رقم زد. فران تورس با عبور از مسیر دید سنگربان اوکراینی در اشتباه او اثر گذار بود. توپ برگشتی در مقابل دروازه به فرمین لوپس رسید تا به سادگی حساب کار را ۲ بر یک کند. 

این بار تنها ۴ دقیقه طول کشید تا رئال مادرید کار را به تساوی بکشد. والورده توپ را به وینیسیوس جونیور رساند و زننده گل نخست کهکشانی‌ها با یک ارسال بلند زمینه‌ساز گلزنی لوکاس واسکس نام گرفت. بازیکن آماده‌ای که در نیمه اول برای تیمش پنالتی گرفته بود، با یک ضربه والی چکشی زیبا کار را به برابری کشید.

حملات رئال مادرید در دقایق پایانی شدت گرفت. توپ ۲ بار از دهانه دروازه بارسا برگشت اما تیم آنچلوتی بالاخره در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم به گل سوم رسید. توپ‌گیری لوئیس دیاس آغازگر حمله بود. ارسال واسکس از سمت راست محوطه جریمه از خوسلو گذشت تا در طرف مقابل در اختیار جود بلینگام قرار بگیرد. هافبک انگلیسی با یک شلیک محکم سقف دروازه بارسا را فرو ریخت تا مانند مسابقه رفت موفق به گلزنی شود.

حملات آبی‌اناری‌ها در فرصت اندک باقی‌مانده بی‌حاصل بود و سومین ال‌کلاسیکوی فصل هم مانند ۲ مسابقه قبلی با غلبه رئال مادرید به پایان رسید.

 

منبع:360

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها