کد خبر: ۵۳۶۲۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
العینی‌ها با خلق شگفتی بزرگ موفق شدند پرافتخارترین تیم قاره کهن را از گردونه رقابت‌ها کنار بزنند و به فینال لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 صعود کنند.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598:  با صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا، برای اولین‌بار از فصل ۲۰۱۷ تیمی به غیر از الهلال و پرسپولیس به فینال آسیا از منطقه غرب رسیده است. جالب‌تر آنکه آخرین تیم هم العین در فصل ۲۰۱۶ بود که در فینال مغلوب تیم چونبوک موتورز کره‌‌جنوبی شد.

زعیم آسیا مطابق انتظار در صدر

پر افتخار‌ترین تیم قاره کهن در 7 دوره اخیر این رقابت‌ها، در 5 دوره به نیمه‌نهایی راه یافت که به جز دوره کنونی در سایر ادوار توانست با پیروزی از فینال منطقه غرب از میدان خارج شود. الهلالی‌ها در فینال فصل ۲۰۱۷ در تلاش بودند تا با قهرمانی، بتوانند خاطره تلخ شکست مقابل وسترن سیدنی در فصل ۲۰۱۴ را به فراموشی بسپارند. الهلال در خانه بازی رفت را با تساوی به پایان رساند و شکست یک بر صفر در ژاپن موجب شد اوراواردز به دومین قهرمانی در آسیا دست یابد. 

دست تقدیر بار دیگر این دو تیم را در فینال آسیا در فصل ۲۰۱۹ به هم رساند. این‌بار اما سعودی‌ها با درخشش ستاره‌هایی مانند گومیس توانستند در مجموع با پیروزی 3 بر صفر انتقام شکست دو فصل پیش را بگیرند. دو فصل دیگر در سال ۲۰۲۱ بار دیگر الهلال به فینال راه یافت و این‌بار در تک بازی در ریاض میزبان تیم پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی بود. الهلال که مصمم بود مقابل دیدگان هوادارانش چهارمین قهرمانی را به‌دست بیاورد، بازی را با توپ پر آغاز کرد و در همان ثانیه‌های ابتدایی با شوت سرکش ناصر الدوساری دروازه رقیب را باز کرد. در نیمه دوم هم گل ستاره الهلال، موسی مارگا، برتری را دو برابر کرد و باعث شد الهلال در خانه با هوادارنش چهارمین قهرمانی را جشن بگیرد. 

الهلال فصل پیش نیز توانستند به فینال صعود کنند و قصد داشتند با برتری بتوانند همانند تیم الاتحاد، از قهرمانی خود دفاع کنند. در فینال اما رقیبی آشنا انتظارشان را می‌کشید. برای سومین‌بار در 6 سال اخیر، این دو تیم در فینال مقابل هم قرار گرفته بودند. این فینال همانند فصل ۲۰۱۷ به پیش رفت، سعودی‌ها در خانه با تساوی 1-1 متوقف شدند و در سرزمین آفتاب با گل به خودی کاریو بار دیگر فینال را به رقیب ژاپنی (اوراواردز) واگذار کردند. 

رسپولیس شاگرد اول در غیاب الهلال

سرخ‌پوشان با هدایت برانکو در حالی توانستند در فصل ۲۰۱۸ به فینال صعود کنند که از مرحله یک‌چهارم نهایی با پنجره بسته رو‌برو بودند. شاگردان برانکو در بعضی بازی‌ها 11 بازیکن بزرگسال در ترکیب نداشتند اما موفق به شکست السد با حضور ستارگانی همچون ژاوی و گابی شدند و به فینال رسیدند. پرسپولیس در اولین حضور خود در فینال آسیا در برابر کاشیما آنتلرز قرار گرفت که در بازی رفت علی‌رغم فرصت درخشان ابتدای بازی علی علیپور، پرسپولیسی‌ها نتوانستند گلی را به‌ثمر برسانند و با گل ستاره‌های برزیلی کاشیما، مغلوب این تیم شدند. سرخ‌پوشان امید زیادی به جبران این نتیجه در تهران با کمک هواداران‌شان داشتند اما تلاش آن‌ها راه به جایی نبرد و با تساوی بدون گل آن‌ها به مقام دومی در قاره آسیا رضایت دادند.

در فصل ۲۰۲۰ که دنیا با بحران همه‌گیری کرونا همراه بود، پرسپولیس در غیاب الهلال که با درگیری اعضای این تیم با ویروس کرونا و در نتیجه حذف آن‌ها از رقابت‌ها همراه بود توانست بار دیگر به فینال این رقابت‌ها راه یابد. رقیب شاگردان گل‌محمدی در این فینال که در دوحه برگزار می‌شد، اولسان کره‌جنوبی بود. سرخ‌پوشان در دقایق پایانی نیمه اول موفق شدند با گل مهدی عبدی دروازه رقیب را باز کنند و در حالی‌که خودشان را آماده می‌کردند که با برتری راهی رختکن شوند، خطای پنالتی احمد نوراللهی فرصت جبران را به تیم کره‌ای داد. حامد لک موفق شد پنالتی را دفع کند اما در برگشت این جونیور نگرائو بود که اشتباهش را جبران کرد و گل تساوی را به‌ثمر رساند. در نیمه دوم نیز خطای هند عجیب مهدی شیری به کمک اولسان آمد و نگرائو خود و تیمش را دو گله کرد. در ادامه، تلاش سرخ‌پوشان راه به جایی نبرد و آن‌ها برای دومین‌بار با مدال نقره مسابقات را به پایان رساندند.

و بار دیگر العین در فینال

العین که آخرین تیم قبل از الهلال و پرسپولیس بود که به از منطقه غرب به فینال رقابت‌ها رسیده بود، در این دوره توانست با ارائه بازی‌های حساب‌شده از سد النصر در یک‌چهارم و الهلال در نیمه‌نهایی گذر کند. کار بزرگ اماراتی‌ها زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم توانستند به رکورد خارق‌العاده پیروزی‌های پیاپی الهلال و شکست‌ناپذیری تیم عربستانی پایان ببخشند. درخشش سوفیان رحیمی در هر دو بازی به کمک فرصت‌سوزی های بسیار الهلالی‌ها به العین کمک کرد تا بتوانند بعد از فصل ۲۰۱۶ به فینال راه یابند. هواداران العین امیدوارند این تیم بتواند خاطرات خوش اولین دوره قهرمانی‌شان در لیگ قهرمانان را که فرهاد مجیدی نیز همراه این تیم بود را تکرار کنند و تعداد قهرمانی‌های خود را به عدد دو برسانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها