کد خبر: ۵۳۷۱۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
یادداشت؛
رضا رضائی

پایگاه خبری 598: نیروهای انقلاب اسلامی، تربیت شدنشان هم خاص خود انقلاب اسلامی‌ست؛ رئیس جمهورش که هماره در دل مردم در شهر و روستاها و کوه و کمرها در حال مجاهدت بود، حتی دیپلماتش را نیز پشت میز تربیت نمی‌کند بلکه او را از دل حوادث و میدان مقاومت به خدمت می‌گیرد. دیپلمات انقلاب اسلامی اهل محاسبه است اما متر محاسباتش، خدا‌پرستی و خداترسی‌ست. او محاسبه می‌کند که چگونه دل مستضعفین عالم را به دست بیاورد نه این‌که دنبالِ پسند مستکبرین باشد. منافع ملی برایش مهم است، اما منافع را به خدمت مستضعفین درمی‌آورد. حال، مجاهدی که در میدان رزم با اسلحه این‌کار را بکند یا دیپلماتی که در میدان دیپلماسی. از حسین امیرعبداللهیان صحبت می‌کنم. دیدیم که به حق هم مرد این میدان بود و فقط در یک قلم، شاهد بودیم که چگونه پس از عملیات وعده صادق، از منافع و حقوق ملت ایران در نشست عالی رتبه امنیت سازمان ملل دفاع کرد و حق ملت ایران را گرفت.
با شروع بمباران غزه و تشدید حملات رژیم صهیونیستی، نگاه مستضعفین جهان به جبهه مقاومت بود. به هر میزان که شدت حملات بیشتر می‌شد، جبهه جدیدی به روی اسرائیل آتش می‌گشود. همه رسانه‌ها متوجه هشدار‌های یک مرد بودند؛ هشدار‌هایی که می‌دانستند خبر از تغییر وضعیت منطقه می‌دهد. آن مرد میدان، عبدالهیان بود. ‍
محکم و رسا و مقتدر، سینه سپر می‌کرد و با پیشانی‌سفیدی، بدون لرزش اعلام می‌کرد که اگر رژیم صهیونیستی عقب ننشیند، نیرو‌های جبهه مقاومت یک قدم جلو‌تر می‌آیند و همین‌طور هم بود. لبنان، یمن، عراق و سوریه هرکدام یک به یک آتش گشودند. به معنای دقیق کلمه، سخنگو و دیپلمات جبهه مقاومت بود. طوفان‌الاقصایی که ظرفیت جبهه مقاومت را فعال کرده بود حالا در عرصه دیپلماتیک شاهد حضور فردی بود که از دل میدان مقاومت متولد شده بود. او سال‌ها عمرش را وقف همین میدان کرده بود که بعد از هفت اکتبر، شاهد توانمندی و تسلط او بر جبهه مقاومت بودیم. تلاش بدون وقفه برای همراه کردن سران کشور‌های اسلامی برای احقاق حقوق مردم فلسطین و سفر‌های مستمرش، شاهد همین ماجراست.
شهید «حسین امیرعبداللهیان» که رضوان خدا بر او باد، پس از عمری مجاهدت در میدان مقاومت و مسیر خدمت به مستضعفین عالم، حالا در دل مردم مستضعف ایران، مزد خودش را گرفت که خدا به وعده خود عهد می‌کند: «ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون وعدا علیه حقا فی التوراة و الانجیل و القرآن و من اوفی بعهده من الله فاستبشروا ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم» (توبه، آیه 111)

* رضا رضائی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها