کد خبر: ۵۳۷۱۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
مقامات شهر استراسبورگ فرانسه از به تعویق افتادن جشنواره فیلم اسرائیل که قرار بود به میزبانی این شهر در شرق فرانسه برگزار شود، به دلیل تشدید جنگ در غزه، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، وبگاه اسکای نیوز نوشت:‌ «شهر استراسبورگ فرانسه ۱۵ سال است که میزبان جشنواره “شالوم اروپا” است و قرار بود دوره بعدی آن از ۱۶ تا ۲۰ ژوئن برگزار شود و به دلیل آنکه پاریس از زمان شیوع این جشنواره تعداد فزاینده‌ای از “حملات یهودی ستیزانه” را گزارش کرده است، به تعویق افتاد».

طبق این گزارش؛ شهرداری شهر دلیل تعویق را به طور مستقیم ذکر نکرد، اما گفت که استراسبورگ “همیشه از جشنواره اروپا شالوم حمایت کرده و به این کار ادامه خواهد داد. همچنین قول می‌دهد که به برگزاری جشنواره در تاریخی مناسب برای برگزارکنندگان کمک کند.

این در حالی است که برگزارکنندگان این رویداد که نمایندگان جامعه اسرائیلی هستند، به درخواست‌های خبرگزاری فرانسه برای اظهار نظر در این خصوص پاسخی نداده‌اند.

فستیوال اروپای شالوم در صفحه فیسبوک خود نوشت که تصمیم به برگزاری این رویداد را به زمانی «آرام‌تر» موکول کرده‌ایم چرا که ایمنی و رفاه شرکت‌کنندگان اولویت مطلق ما است.

جامعه یهودیان فرانسه، سومین گروه بزرگ یهودی در جهان، ماه‌هاست که در مواجهه با شمار فزاینده تخلفات از جمله هتک حرمت به بناهای تاریخی یهودیان، در تنش به سر می‌برد که نمونه‌ای از آن در ۱۷ می بود که پلیس فرانسه مردی را که کنیسه‌ای را در شهر روئن در شمال فرانسه به آتش کشید، به ضرب گلوله کشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها