کد خبر: ۵۷۷۹۱
زمان انتشار: ۲۱:۲۱     ۰۹ خرداد ۱۳۹۱
عوض كردن پيراهن آبي به قرمز يا برعکس در فوتبال كشور ما اگر چه از نظر هواداران امري غير قابل پذيرش است ولي اين اتفاق اولين بار به دست استقلالي ها رقم خورد و رفته رفته از درجه نامباركي آن كمتر شد.
باشگاه خبرنگاران، در فصل نقل و انتقالات گروه زيادي از بازيكنان تيم فصل گذشته خود را ترك مي كنند و به تيم ديگري مي پيوندند از جمله اين انتقالات، انتقال سرخابي ها به تيم هاي مقابل وجود دارد.
داريوش مصطفوي، نخستين استقلالي بود كه در سال 1349 به پرسپوليس رفت و بعد از وي نيز بازيكناني مثل جواداله وردي، اميرموسوي نيا، عابدزاده و مجيد نامجو مطلق و شاهرخ بياني از جمع آبي پوشاني بودند که به تيم سرخ پيوستند.
از اواخر دهه 70، برخي پرسپوليسي ها نيز شروع به پيوستن به تيم استقلال کردند كه نقش فعاليت هاي فتح اله زاده در اين ميان بسيار پررنگ بود.
از آن طرف در تيم پرسپوليس نيز، اميرعابديني با فتح اله زاده در رقابت بود كه البته به پاي وي نرسيد.

*علي لطيفي و داريوش يزداني
علي لطيفي و داريوش يزداني در سال 1376 به عنوان يار كمكي در تيم پرسپوليس بازي مي كردند، كه علي فتح اله زاده اين دو بازيكن را جذب تيم خود كرد.

*ستارهمداني

يكي از بازيكناني كه ابتدا علاقه داشت از بهمن به پرسپوليس بپيوندد، تحت تأثير پورحيدري و فتح اله زاده از پيوستن به پرسپوليس منصرف شد و در حالي كه هواداران پرسپوليس به و لقب "ستار پرسپوليس" داده بودند. به استقلال پيوست.

*نيكبخت واحدي

در سال 1377، ابومسلم خراسان موفق شد در ورزشگاه آزادي استقلال را با نتيجه 2 بر يك شكست دهد كه در آن ديدار نيكبخت واحدي با پيراهن ابومسلم بازي درگيرانه اي را انجام داد.
اگر چه انتظارها بر اين بود كه با توجه به حضور نيكبخت در تيم ملي اميد ايران و شاگردي وي در مقابل پروين، وي به تيم پرسپوليس بپيوند ولي فتح اله زاده باز هم موفق عمل كرد و نيكبخت را جذب تيم استقلال كرد، نيكبخت بعد از مدت ها به پرسپوليس پيوست.

*فرهاد مجيدي
مجيدي از هنگامي كه در تيم بهمن بازي مي كرد به علت هنرنمايي خوبش در تيررس نگاه هر دو تيم استقلال و پرسپوليس، بود. ولي علاقه فردي مجيدي به استقلال باعث شد تا وي به آبي پوشان پايتخت بپيوندد.

*مهدي هاشمي نسب

انتقال مهدي هاشمي نسب از اين جهت بسيار پر سر و صدا بود كه وي به عنوان مهره اي تأثيرگذار در پرسپوليس بخصوص در دربي هاي پايتخت بوده است ، به علت بروز اختلاف بين وي و پروين و پيشنهاد مناسب علي فتح اله زاده وي به تيم استقلال پيوست.

*بهمن طهماسبي
بهمن طهماسبي با درخشش خود در تيم ايرسوتر نوشهر، باعث شد تا سرخابي ها به فكر جذب او باشند. اما دوباره علي فتح اله زاده توانست با وي قرارداد منعقد كند تا طهماسبي به استقلال بپيوندد، البته وي در استقلال يك نيمكت نشين بود.
*احمدمؤمن زاده
در حالي كه احمد مؤمن زاده در آستانه بستن قرارداد با پرسپوليس بود دوباره فتح اله زاده وارد عمل شد و مذاكرات وي باعث شد تا مؤمن زاده به استقلال بپيوندد.

*داود سيدعباسي

سيدعباسي در فجر سپاسي شيراز عملكرد بسيار خوبي داشت و در حالي كه همه رسانه ها تصور مي كردند وي با استقلال قرارداد بسته است، خبر از پيوستنش به استقلال منعقد شد.
وي در پايان فصل با سرمربي استقلال دچار مشكل شد و به سپاهان پیوست ،وی بعدها به پرسپولیس نیز پیوست.

* آرش برهانی
آرش برهانی نیز از جمله بازیکنانی بود که همه صحبت ها از مذاکره رسمی وی با پرسپولیس زده بودند ولی دوباره فتح الله زاده در جذب بازیکن مهارت خود را نشان داد و برهانی آبی پوش شد.

*علیرضا اکبر پور
اکبرپور در اواسط دهه هفتاد به استقلال آمد وعملکرد بسیار خوبی در این تیم داشت ،او در پایان لیگ با استقلالی ها دچار مشکل شد و در آستانه قرارداد با پرسپولیس قرار گرفت.
فتح الله زاده وقتی جدی شدن موضوع پیوستن اکبر پور به پرسپولیس را مشاهده کرد به تکاپور افتاد و وی را دوباره مبلغی بالاتر به استقلال آورد، اگر چه عملکرد وی در استقلال پس از آن چندان جالب نبود.

*مجتبی جباری

جباری ستاره پرحاشیه تیم استقلال تهران در آستانه لیگ هفتم پس از اختلافاتش با فتح الله زاده به سمت تیم پرسپولیس رفت و تهدید به بستن قرارداد با این تیم کرد ولي سرانجام با تدبیرات کاشانی سرپرست موقت پرسپولیس جباری دوباره به استقلال پیوست.

 * امیر قلعه نوعی

قلعه نوعی پس از درخشش در شاهین به استقلال پیوست درحالیکه گفته می شد قلعه نوعی پس ازشاهین به پرسپولیس می پیوندد وی با توجه به علاقه خود به استقلال رفت و در زمانی که حتی این تیم به دسته سوم سقوط کرد به عنوان کاپیتان با این تیم ادامه داد.

*میلاد میداوودی

میداوودی ازهمان زمان که در تیم استقلال اهواز بود علاقه خود را به تیم استقلال و رنگ آبی عنوان کرده بود ولی با این حال باز هم شایعاتی مبنی بر پیوستن وی به پرسپولیس مطرح شده بود، ولی در پایان وی به استقلال پیوست.

*علی کریمی
در روزهایی که مشکلات میان علی کریمی و عباس انصاریفرد بالا گرفت شایعه پیوستن کریمی به استقلال مطرح شد.ولی چندی بعد کریمی به استیل آذین پیوست.

*محمد نصرتی
 
 نصرتی قبل از لیگ یازدهم با استقلال قرارداد داخلی امضا کرد ولی چندی بعد به طور رسمی به پرسپولیس پیوست.

* علی اکبریان

در اواسط دهه هفتاد علی اکبریان در استقلال حضور بسیار خوبی داشت پس از مدتی علی پروین از شیوه بازی وی راضی بود  و اکبریان به تیم پرسپولیس پیوست که البته حضور موفقی در این تیم نداشت.

* ایمان مبعلی

مبعلی در فولاد خوزستان حضور بسیار چشمگیری داشت وي چندی بعد عنوان کرد که بازی برای پرسپولیس را ترجیح می دهد ولی پس از چندی به امارات پیوست و 5 سال در این کشور بازی کرد وی پس از بازگشتن به استقلال پیوست و یک فصل برای این تیم بازی کرد.

*علی انصاریان

علی انصاریان در تیم پرسپولیس حضورموفقی داشت و در روزهایی که نیکبخت از استقلال به پرسپولیس پیوست وی نیز از تیم سرخپوش پایتخت جدا شد و به جمع آبی پوشان ملحق شد که البته چندان در آن موفق نبود.

*کریم باقری

کریم باقری از جمله سرخپوشانی بود که سرخ باقی ماند چرا که حتی مذاکرات فتح الله زاده با وی در زمان جدایی قطبی از پرسپولیس جواب نداد و او پس از آمدن دوباره قطبی به تیم، دوباره پرسپولیس شد و قراردادش را تمدید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۸
۶
این اقای فتل کمبود داره هر بازیکنی که پرسپولیس میخواد بگیره اون فوری میره باهاش قرارذاذ میبنده. یکی نیست بهش بگه اگه مردی خودت بازیکن بساز یا بخر .دور از مردی و جوانمردی که بری سر معامله مردم. جالب اینجاست هر بازیکنی که پرسپولیس خواسته بگیره و اقای فتل قاپیده بوده هیچ خیری ازشان ندیده نمونش احمد مومن زاده که هنوز هیچ کس در گینس هم رکورد گل نزدنشو نزده
پاسخ
یاسمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
۷
۶
دم کریمی و باقری باغیرت گرم
پاسخ
فرشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
۰
۱
پرسپولیس ها خیلی رودارین بخدا. بازم بجنگید که سقوط نکنید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها