کد خبر: ۵۸۷۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
ازسرگیری مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، تلاش‌های جدید ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، مذاکره ولادیمیر پوتین با همتای چینی خود درباره ایران و هشدار شرکت مایکروسافت درباره «آسیب‌های جانبی» ویروس «فلیم»، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
ازسرگیری مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، تلاش‌های جدید ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، مذاکره ولادیمیر پوتین با همتای چینی خود درباره ایران و هشدار شرکت مایکروسافت درباره «آسیب‌های جانبی» ویروس «فلیم»، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز عناوین مطبوعات جهان که به گونه‌‌ای به ایران مرتبطند، بار دیگر رنگ و بوی هسته‌ای پیدا کرده‌اند. دلیل این امر نیز از یک سو به اعلام زمان نشست بعدی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و از سوی دیگر، به انتشار گزارش‌هایی جدید از برنامه هسته‌ای ایران ارتباط پیدا می‌کند.

«تودی زمان» با اشاره به برنامه نشست آتی ایران و آژانس، خبر برگزاری این نشست در روز جمعه نوزدهم خرداد را منتشر کرده است.

این روزنامه می‌نویسد: ایران و آژانس در تلاش برای رسیدن به توافق برای ازسرگیری بازرسی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران، بار دیگر با هم گفت‌و‌گو می‌کنند.

این روزنامه همچنین با اشاره به دیدار دو هفته پیش آمانو از تهران و خواست آژانس برای بازدید از پارچین، اشاره کرده که ایران تنها هنگامی اجازه دسترسی به پارچین را می‌دهد که توافقی مشخص با آژانس شده باشد.


روزنامه‌های «حریت» و «چاینا بیزنس دیلی» از دیگر مطبوعاتی هستند که امروز به این خبر پرداخته‌اند.

در عین حال، برخی دیگر از رسانه‌ها از دیدگاهی دیگر به این موضوع پرداخته و با توجه به بخش‌هایی دیگر از سخنان آمانو، نسبت به موفقیت مذاکرات ایران و آژانس اظهار بدبینی کرده‌اند. این بخش از سخنان وی، همچون‌ همیشه به موضوع پارچین مربوط می‌شود، زیرا وی با اشاره به تصاویر ماهواره‌ای و نیز ابراز نگرانی نسبت به فعالیت‌های ایران در این مرکز، از ایران خواسته اجازه دسترسی سریع بازرسان به این مرکز را صادر کند.

این مطلب که نخستین بار در «رویترز» منتشر شد، در «دیلی استار» لبنان نیز بازتاب یافته است. «وال استریت ژورنال» نیز مطلبی را در این زمینه منتشر کرده که دیدگاهی مشابه را بازتاب می‌دهد.

اما «رویترز» جنجال دیگری را نیز در موضوع تحریم‌ها به راه انداخته که امروز در برخی از رسانه‌های جهان بازتاب یافته است. این خبرگزاری شب گذشته، گزارشی را منتشر کرده مبنی بر اینکه شرکت بر خلاف تحریم‌های تصویب شده آمریکا در منع فروش تجهیزات تکنولوژیکی آمریکا به ایران، شرکت «ام.تی.ان. ایرانسل» توانسته به یکسری تجهیزات این چنینی دست پیدا کند.
این مطلب در ادامه گزارش‌هایی است که بیش از یک ماه پیش، از امکان تحریم این شرکت مخابراتی به دلیل فعالیت در ایران خبر داده بود.

«راشا تودی» نیز امروز این مطلب را با نام تلاش ایران برای دور زدن تحریم‌ها منتشر کرده است.


روزنامه «واشنگتن پست» با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای، خبر داده که افزون بر موضوعات معمول، پوتین در دیدار با همتای چینی خود درباره مسائل سوریه و ایران نیز گفت‌و‌گو خواهد کرد. این در حالی است که در جریان نشست روسیه ـ اتحادیه اروپا که چند روز پیش برگزار شد نیز موضوعاتی مشابه در دستور کار مذاکراتی پوتین قرار داشت.

روزنامه «جروزالم پست» امروز مطلبی کاملاً یکسونگر و غیرمنطقی را در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ منتشر کرده است.

نویسنده این مطلب که خود را یک تاریخدان معرفی می‌کند، مطلب خود را با اشاره‌ای به کنفرانس سال ۱۹۳۸ مونیخ آغاز کرده که طی آن، قدرت‌های بزرگ آن زمان با تسلیم چک‌ و اسلواکی به خواسته‌های آلمان نازی موافقت کردند.

نویسنده این مطلب ادعا می‌کند، همان گونه که این موافقت قدرت‌ها موجب توقف خواسته‌های آلمان نشد، بلکه عملاً جنگ جهانی دوم را در پی داشت، اکنون نیز کشورهای عضو ۱+۵ نباید به هیچ وجه در برابر ایران و خواسته‌هایش کوتاه بیایند.


البته این نخستین بار نیست که رسانه‌ها یا مقامات رژیم صهیونیستی، ایران را با آلمان نازی مقایسه کرده و یا برای احیای موضوع هولوکاست تلاش می‌کنند.

در پایان، «ای.‌بی.‌سی.نیوز» خبر اعلام هشدار شرکت رایانه‌ای «مایکروسافت» در مورد ویروس جدید «فلیم» را منتشر کرده است. مایکروسافت به کاربرانش هشدار داده این ویروس، یکی از سیستم‌های امنیتی کلیدی این شرکت را شناسایی و از این طریق امنیت کاربران را تهدید کرده است.

بنا بر این گزارش، این امر یکی از «آسیب‌های جانبی» جنگ سایبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها