کد خبر: ۵۹۹۳۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۸     ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران ساخت مركز توانبخشي و بازسازي محل فعلي آسايشگاه بقيه‌الله را به عنوان دليل خروج جانبازان اين آسايشگاه از محل نگهداري‌شان ياد مي‌كنند و در اين ميان، صبح امروز، خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» به اين آسايشگاه رفت تا از نزديك با مشكلات آنها آشنا شود.

انتقال ملك آسايشگاه بقيه‌الله به بنياد جانبازان
 
 
ميرسرابي، جانباز 70 درصدي است كه 26 سال است بر تخت آسايشگاه بقيه‌الله روزگار مي‌گذارند، در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از بي‌توجهي مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران درمورد مشكلات جانبازان سخن گفت و افزود: اين ملك ابتدا به بنياد مستضعفان اختصاص داشت كه با توجه به اينكه در اين ملك از جانبازان دفاع مقدس نگهداري مي‌شود، به بنياد شهيد و امور ايثارگران تعلق گرفت.

وي يادآور شد: ظاهرا آقايان بر اساس ارزش ملك اخيرا درصدد فروش آن برآمده‌اند.

اين جانباز جنگ تحميلي افزود: در تاريخ  12 دي ماه آقايان نامه‌اي نوشتند كه به علت تخريب احتمالي بنا و خطر جاني، آسايشگاه بقيه‌الله بايد تخليه شود و اين در حالي است كه تكذيبيه آتش‌نشاني خبر از استحكام بنا مي‌دهد و تنها قسمتي از ديوار اين ساختمان خطر احتمالي براي عابرين دارد كه با يك مرمت جزئي اين مشكل حل خواهد شد.

زريبافان فكر مي‌كند ما غاصب هستيم!
 
 
ميرسرابي گفت: ‌زريبافان ذهنيت بدي نسبت به ما دارد و تصور مي‌كند ما غاصبيم كه در آسايشگاه حضور داريم، در صورتي كه ما محروميم كه الان اينجا هستيم؛ چرا كه من غير از اين آسايشگاه كسي را ندارم كه از من مراقبت كند.

وي دليل اين برخورد از سوي مسئولان بنياد را ناراحتي آنها از عدم حضور ما در پشت درب دفتر آنها دانست و تاكيد كرد: پنج ماه از پرداخت هزينه بنزين آمبولانس‌ها توسط خودمان مي‌گذرد و آقايان به روي خود نمي‌آورند.
 
اين جانباز آسايشگاه بقيه‌الله از عدم مخالفت جانبازان با ساخت مركز توانبخشي خبر داد و افزود: ما به دوستان بنياد شهيد اطلاع داديم كه اگر واقعا نيت ساخت اين مركز را داريد، در گوشه‌اي از محوطه بزرگ آسايشگاه به ما اسكان دهيد تا بعد از پايان ساخت و ساز برگرديم.

ميرسرابي تاكيد كرد تا زماني كه جاي خاصي را براي ما در نظر نگيرند، ديگر جانبازان حاضر به ترك ملك نيستند؛ چرا كه براي ما مسجل شده است كه ملك را خواهند فروخت.

بانك تات يكي از مشتريان ملك آسايشگاه بقيه‌الله
 
وي ادامه داد: بانك تات و ارگان‌هاي ديگر براي خريد اين ملك آمده‌اند؛ در حالي كه آقايان در بنياد شهيد ادعاي نوسازي پس از تخليه را مطرح مي‌كنند.

اين جانباز 70 درصد جنگ تحميلي از حركات تحريك‌آميز بنياد شهيد با اعلام حكم تسويه براي پرستاران، خدمه و برخي رانندگان اين محل گفت و خاطرنشان كرد: هر چند تحت فشار وزارت اطلاعات برخي از دوستان و عوامل و پرستاران مجددا به سر كار بازگشته‌اند.

ميرسرابي افزود: مسئولان بنياد شهيد خبر از اسكان جانبازان در آسايشگاه ثارالله و شهيد بهشتي مي‌دهند، در صورتي كه مسئولان آنها از اين خبر اظهار بي‌اطلاعي كرده و اعلام مي‌كنند جايي براي اسكان جانبازان نداريم و اين نشان‌دهنده وقت كشي مسئولان بنياد است.

راه‌ ندادن يك جانباز به آسايشگاه و ريختن اثاث وي در فرغون!
 
 
وي افزود: چند روز قبل، آمبولانسي براي بردن دو جانباز آمده بودند كه اجازه اين كار به آنها داده نشد؛ ضمن اينكه با زنجير كردن درها اجازه ورود به جانبازان از جمله جانباز باراني را ندادند.
 
اين جانباز تاكيد كرد: اسباب داخل آسايشگاه نيز كه متعلق به جانباز باراني بود در فرغون گذاشته و به او تحويل دادند و گفتند كه اينجا تعطيل شده است و بايد بروي.
 
ميرسرابي از قضيه زنجير شدن درها براي عدم ورود جانبازان با حضور معاونين زريبافان خبر داد و تصريح كرد: آقاي هاوياني معاون عمراني مسكن بنياد شهيد و رستمي، مدير كل مسكن بنياد شهيد و از معاونان آقاي زريبافان در هنگام اين ماجرا در آسايشگاه بقيه‌الله حضور داشتند كه دوستان ما با ديدن اين مطلب با ماشين به درب‌هاي زنجير شده كوبيدند كه خدا را شكر به كسي آسيب نرسيد و قطعا هدفي سياسي در پشت اين قضيه هست.
 

وي اضافه كرد: روز گذشته جلسه‌اي در خصوص اتحاد بين جانبازان با حضور 22 نفر از جانبازان آسايشگاه ثارالله، شهيد بهشتي و ديگر جانبازان برگزار شد و مقرر گرديد تنها رئيس جمهور يا نماينده وي يا سازمان‌هاي ديگر مثل سپاه يا وزارت بهداشت بايد به مسئله ورود كنند و در آسايشگاه بقيه‌الله حضور پيدا كنند.

كمك 300 ميليوني شهرداري به آسايشگاه / اداره آسايشگاه با كمك‌هاي مردمي

اين جانباز 70 درصد جنگ تحميلي از كمك 300 ميليوني شهرداري بابت تعمير و نگهداري آسايشگاه خبر داد و بيان كرد: بخشي از اين مبلغ بابت كمك بلاعوض به پرسنل پرداخت شده است و 180 ميليون آن در حساب رئيس‌ آسايشگاه است؛ در حالي كه آقايان بنياد شهيد به اين پول هم چشم دوخته‌اند.

ميرسرابي در پايان از اداره آسايشگاه در روزهاي اخير باكمك‌هاي مردمي گفت و افزود: به دليل آذوقه و حمايت‌هاي مادي و معنوي از مردم سپاسگزارم.
 
قصه نگهداري جانبازان در يك سوله

فضلي خاني، ديگر جانباز جنگ تحميلي كه در آسايشگاه بقيه‌الله ساكن است به خبرنگار اين خبرگزاري گفت: مسئولان بنياد از نگهداري ما در آسايشگاه ثارالله با تمام تسهيلات و بهترين شرايط خبر داده بودند؛ در حالي كه واقعيت از ارائه 14 تخت و نگهداري از جانبازان در يك سوله حكايت مي‌كند و مسئول آسايشگاه ثارالله از نبود امكانات در اين محل مي گويد.
 
وي اضافه كرد: پس از اين كه تيرشان به خطا رفت گفتند زيرزميني در آسايشگاه شهيد بهشتي برايشان در نظر گرفته‌ايم كه حتي روز يك خاور براي بردن 14 تخت آمده بود تا آنها را به زيرزمين مذكور انتقال دهند كه با مخالفت جانبازان روبه‌رو شدند.

الان نياز به پرستاري داريم

اين جانباز جنگ تحميلي با اشاره به 24 سال حضور در اين آسايشگاه گفت: در آن زمان جوان تر بوديم و مشكلات حال حاضر را نداشتيم؛ اما اكنون كه با هزار مشكل دست و پنجه نرم مي‌كنيم، مي‌گويند بايد برويد در حالي كه الان بيشتر نيازمند خدمات هستيم و همه مشكلات از بنياد شهيد نشئت مي‌گيرد.
 
قطع تلفن و برق و گاز آسايشگاه
 
 
فضلي خاني ادامه داد: در روز چهارشنبه، تلفن و برق و گاز را قطع كردند و اگر ديرتر مي‌رسيديم، آب را نيز قطع مي‌كردند؛ حتي با لودر قصد ايجاد خاكريز و عدم اجازه ورود ما به آسايشگاه را داشتند كه ناكام ماندند.

زريبافان گفت چه قانوني و چه غيرقانوني، آسايشگاه بقيه‌الله را جمع مي‌كنيم
 
اين جانباز جنگ تحميلي با اشاره به ديدار با زريبافان، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در خصوص مشكلات آسايشگاه بقيه‌الله گفت: وي در جواب ما گفت كه چه قانوني و چه غيرقانوني، آسايشگاه بقيه‌الله را جمع مي‌كنيم.
 
حال با توجه به مشكلات موجود، اميد مي‌رود با ورود مسئولان امر براي حل معضل به وجود آمده، كمترين خواسته بحق جانبازان آسايشگاه بقيه‌الله كه مامني براي گذران روزهاي پررنج جانبازان است، جامع عمل پوشانده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها