کد خبر: ۶۰۲۱۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۷     ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
رییس جمهور با بیان این نکته که فحش دادن به دولت هنر نیست گفت: باید به هر تخلفی عادلانه، درست و نه سیاسی برخورد کنند و هر چه و هر که هست به اندازه جرمش مجازات شود.

فارس، محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسلامی کشورمان در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی در کرمانشاه افزود: خدای بزرگ را سپاسگزارم که بار دیگر توفیق حضور در استان سرفراز کرمانشاه و در جمع بهترین های مردم ایران را عنایت کرد.

رئیس جمهور گفت: مردمی که نزدیک 1400 سال در خط مستقیم توحید، عدالت و اسلام ناب محمدی (ص) زندگی و فرازهای پرافتخاری را تقدیم ملت ایران و جامعه بشری کردند.

وی افزود: مردم استان کرمانشاه در دامان پرمهر خود انسان های بزرگ، علما، مجاهدان و شهدا و برجستگانی را تربیت کردند.

رئیس جمهور در ادامه درباره طرح های افتتاح شده امروز در این استان گفت: سه کار مهم امروز تقدیم مردم شد، کار اول مسکن مهر بود که نزدیک به 16 هزار واحد مسکونی اماده شد و در اختیار مردم شهر و روستا قرار گرفت.

احمدی نژاد افزود: جمع کثیری از توان مهندسی و منابع مالی کشور بسیج شد تا این کار بزرگ به نتیجه برسد.

وی گفت: این طرح 5000 واحدی مسکن مهر کرمانشاه در حد بسیار بالا و مطلوبی است.

رئیس جمهور افزود: تلاش می کنیم 117 هزار واحد مسکن مهر، تا پایان سال و حداکثر تا فروردین به نتیجه برسد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی در استان کرمانشاه گفت: امروز وظیفه اصلی ما ساختن ایران است.

احمدی نژاد افزود: ساختن ایران باید اولاً متکی به طبیعت و زمین ایران باشد و استعدادهای طبیعی که خداوند در این سرزمین قرار داده است ثانیاً متکی به توانایی متخصصان ، کارکنان ، کارگران ، سرمایه گذاران و طراحان خودمان و ثالثاً متکی به اندیشه و فرهنگ ایرانی باشد.

وی تاکید کرد: ایران را باید با اتکا به استعداد ایران ، توان ایرانی و با اندیشه فرهنگی ایرانی بسازیم و این هم شدنی است.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان استاندار کرمانشاه درباره اجرای طرح های مهم در این استان گفت: بسیاری از آمار و ارقامی که استاندار داد و مقایسه می کرد با طول کل دوره های قبل از دولت نهم یعنی در هشت سال به اندازه سه برابر کل قرن می شود کار کرد و می توان طرح های عظیم تحولی را در ایران اجرا کرد.

احمدی نژاد با اشاره به ظرفیت بزرگ ملت ایران برای ساختن و پیش بردن کارهای بزرگ افزود : ملت ایران از این جهت ممتاز است و نشان داده است که می تواند مأموریت های تاریخ ساز و بزرگ را بر عهده بگیرد و جلو برود.

وی افزود: یکی از کارهای مهمی که در دست اجراست تحول در بخش کشاورزی است.

رئیس جمهور با اشاره به وضع تولیدات کشاورزی و دامی ، نحوه آبیاری و وسعت زمین های کشاورزی کشور گفت: در کشور زمین و نیروی انسانی و بیش از صد هزار فارغ التحصیل کشاورزی داریم.

وی با تاکید بر استفاده از روش های نوین آبیاری در کشور گفت: در استان های کویری که آب کم است شیوه آبیاری غرقابی است و این هدر رفتن منابع آبی است و ما با همین آب موجود کشور با استفاده از روش های نوین آبیاری می توانیم سطح زیر کشت را 4 برابر افزایش دهیم و این شدنی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آب و زمین و نیروی انسانی کافی وجود دارد و پول هم داریم گفت: سال گذشته یک میلیون و 700 هزار خودروی صفر کیلومتر در کشور شماره گذاری شده است که اگر کف قیمت را بگیریم 23 هزار میلیارد تومان مردم خودروی صفر کیلومتر خریده اند و انشاءالله روزی برسد که بهترین ماشین ها زیر پای مردم باشد.

وی افزود: 350 هزار میلیارد تومان سپرده های مردم در بانک هاست و همین مقدار هم نقدینگی کشور است که بیش از 4 بار در سال چرخش دارد یعنی حجم اقتصاد ایران 1400 هزار میلیارد تومان است که باید از این نقدینگی درست استفاده کنیم.

احمدی نژاد افزود: بخشی از این پول را امسال برای توسعه کشاورزی اختصاص داده ایم و از صندوق توسعه ملی 3 هزار و 300 میلیارد تومان در حساب بانک کشاورزی گذاشته ایم و به زودی 3 هزار و 300 میلیارد تومان دیگر هم در این حساب واریز می کنیم که جمعاً 6 هزار و 600 میلیارد تومان می شود.

وی اضافه کرد : با بانک کشاورزی قراردادی بسته ایم که این مبلغی که ما داده ایم سود آن صفر باشد و6 هزار و 600 میلیارد تومان دیگر هم خود بانک در این حساب واریز کند که می شود 13 هزار و 200 میلیارد تومان و با سود 7 درصد به توسعه کشاورزی اختصاص می دهیم .

رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات دولت برای رفع بروکراسی در زمینه بخش کشاورزی گفت: دولت ستادی تشکیل داده است و تمام اختیارات رئیس جمهور و وزرا در موضوع حقابه، تحویل زمین و وام همه را یکجا به استانداران واگذار کرده ایم و دیگر آن بروکراسی پیچیده تمام شده است.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم افتتاح طرحهای عمرانی در استان کرمانشاه گفت: امسال باید انقلابی در کشاورزی کشور اتفاق بیفتد چرا که دایره کشاورزی ما وسیع است و تمام سرزمین ایران استعداد کشاورزی و دامپروری دارد و بعضا استعدادهای ما استثنایی و منحصر به فرد است.

احمدی نژاد به طور مثال به وجود گیاهان دارویی در کشور اشاره کرد و افزود:گیاهان دارویی از گیاهان بسیار گران قیمت، پرسود و اشتغال آفرین است و سرزمین ایران 11 اقلیم از 13 اقلیم شناخته شده جهان و انواع خاک را در خودش دارد.

وی گفت: نزدیک به 2400 گونه گیاهی در ایران وجود دارد که تاکنون اثبات شده بیش از 800 گونه ان خاصیت دارویی بسیار ارزشمند دارد.

رئیس جمهور افزود: ما سالی 3 - 4 میلیارد دلار دارو و لوازم پزشکی وارد می کنیم در حالی که مرکز داروی خدادادی، سرزمین ایران است.

احمدی نژاد گفت: استان کرمانشاه از استان هایی است که تعداد زیادی گیاهان دارویی دارد و قابلیت صدور به دنیا را هم دارد.

وی افزود: در همین سفر اخیر با مقامات کشور میزبان دیدار دو جانبه داشتیم، مسئولان انها اعلام کردند که حاضریم با شما در زمینه تولید داروهای گیاهی همکاری کنیم چرا که ایران پیشرفت های خوبی دارد.

رئیس جمهور گفت: ایران این ظرفیت را دارد که سالی بیش از 10 میلیارد دلار گیاه دارویی صادر کند.

وی افزود: ما باید نیازهای کشاورزی کشورهای همسایه را در استانهای مرزی ایجاد و تولید کنیم و بفروشیم.

رئیس جمهور گفت: استان کرمانشاه می تواند مرغ،گوشت ،‌ تولیدات باغی و عسل بخش مهمی از کشور عراق را بدهد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم بهره برداری از چند طرح عمرانی در کرمانشاه افزود: برخی گزارشات همه اینها را کنار یکدیگر قرار می دهند ، می شود گزارش علیه ملت ایران و اسباب گسترده تخریب چهره پاک ملت ایران را فراهم می کنند.

وی افزود: البته افراد متخلف در ایران هم هستند که باید دستگاههای مربوطه آنها را بگیرند عادلانه ، درست و نه سیاسی با آنها برخورد کنند و هر چه و هر که هست به اندازه جرمش مجازات کنند.

رئیس جمهور گفت: برخی به گونه ای وانمود می کنند که گویا کل کشور خراب است آیا جفا بالاتر از این در حق ملتی که دنیا به آن امید بسته و آن را بزرگ ، صاحب فرهنگ و شریف می داند می شود؟

با اشاره به برخی مسائل پیش آمده در حوزه تخلفات اقتصادی  و متهم شدن برخی همکارانش گفت: هر کسی در هرجایی به هر اندازه ای تخلف کرده بگیرند و با آن برخورد کنند.

وی افزود: فحش دادن به دولت هنر نیست، اگر جرات دارند بروند سراغ همان هایی که اصل کاری هستند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی در استان کرمانشاه از همه افرادی که در اجرای این طرحها مشارکت دارند صمیمانه تشکر کرد و گفت: سردار عبداللهی این بشارت را به ما داد که ان شاء الله قبل از ماه مبارک رمضان آب آشامیدنی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین یک سد با شبکه انتقال آب آشامیدنی به کرمانشاه که ان شاء الله امیدواریم در ماه مبارک رمضان امسال مردم کل استان و مردم عزیز کرمانشاه از همه نعمتها و برکات الهی از جمله آب شیرین که از برفهای آب شده به دست آمده استفاده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها