کد خبر: ۶۰۶۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۳۰ مهر ۱۳۸۹
در گفتگو با حامل نامه ی عزل علیمحمد دستغیب بیان گردید:
آیت الله علی شیخ موحد:شهادت شرعی می دهم که شهید آیت الله دستغیب از فعالیت های انجام شده در مسجد قبا و سید علی محمد دستغیب راضی نبودند و هیچ گاه روی خوشی به این ها نشان ندادند.

به گزارش پایگاه 598، آیت الله علی شیخ موحد چندی پیش در گفتگویی که تا کنون منتشر نگردیده است، با بیان این مطلب که در سال 1360 من حامل نامه ای از سوی شهید آیت الله دستغیب به آیت الله مشکینی که مسئول گزینش و اعزام قضات بودند، بودم افزود: سید علی محمد دستغیب در سال 1360 قاضی دادگاه انقلاب بود که گروهی از عناصر چپ دور او نفوذ کرده بودند و کارهای خلافی از جمله گرفتن زمین های مردم را انجام می دادند که باعث ناراحتی و نگرانی شهید دستغیب شد و ایشان چند بار به سید علی محمد دستغیب تذکر دادند ولی او قبول نمی کرد و به راه خودش ادامه می داد.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شهادت شرعی می دهم که شهید آیت الله دستغیب از فعالیت های انجام شده در مسجد قبا و سید علی محمد دستغیب راضی نبودند و هیچ گاه روی خوشی به این ها نشان ندادند.


وی اظهارداشت: همین امر باعث شد که شهید آیت الله دستغیب نامه ای را خطاب به آیت الله مشکینی بنویسند و خواستار برکناری سید علی محمد دستغیب از قاضی دادگاه انقلاب شیراز شوند.


آیت الله موحد ادامه داد: من نامه را به قم بردم و وقتی نامه را به آیت الله مشکینی دادم ایشان پس از خواندن نامه گفتند که آقای عبدالحسین دستغیب (شهید آیت الله دستغیب) از عملکرد سید علی محمد دستغیب در دادگاه شیراز ناراحت هستند و تهدید کردند که اگر ایشان را تعویض نکنم از این جا می رود.


نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سید علی محمد دستغیب وقتی از این واقعه اطلاع پیدا کرد زود استعفا داد و به مکه رفت.


آیت الله موحد اظهارداشت: بعضی وقت ها وقتی در خصوص فعالیت های مسجد قبا از شهید دستغیب سوال می کردم ایشان می گفتند این ها می گویند هرچه ما گفتیم انجام دهید.


وی افزود: سید علی محمد دستغیب یک باور اشتباهی که دارد این است که خودش را بیش از اندازه قبول دارد و حتی باورش این است که آنچه متوجه می شود امام هم متوجه نمی شود.


آیت الله موحد ادامه داد: سید علی محمد دستغیب در آن زمان هم از کسانی تاثیرپذیری داشت و اعمالی که انجام می داد به نظر خودش وظیفه شرعی بود.


نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در حالی که سید علی محمد دستغیب خیلی از قانون اساسی دم می زند به نظر من بهترین مدرک همین قانون اساسی است و براساس قانون اساسی باید از رهبری اطاعت شود خوب چرا شما اطاعت نمی کنید؟


آیت الله موحد اظهارداشت: ما مطمئن هستیم که اگر خدشه ای به رهبری وارد شود همه چیز از دست می رود و این ها متوجه این مسئله نیستند.


وی افزود: سید علی محمد دستغیب یک آدم ساده ای می باشد که تحت تاثیر عده ای هم از گروه مذهبی و هم از گروه غیرمذهبی قرار گرفته است.


ایشان ادامه داد: مشکل ما در عرفان این است که بین عقل و نفس یک پرتگاه های عجیبی وجود دارد و تا انسان از این پرتگاه ها نگذرد نمی تواند وحدت نفس و عقل را پیدا کند و قالب این حرف ها که آقایون می گویند و آن را منتصب به عقل می کنند این نفسشان است.


عضو شورای ناظر بر حوزه های علمیه استان فارس با اشاره به حوزه علمیه سید علی محمد دستغیب گفت : در استان فارس نسبت به تاسیس مدارس علمیه یک بی توجهی ها از ناحیه مسوولین صورت گرفته است.


آیت الله موحد اظهارداشت: کسانی آمدند از این خلاء موجود در تاسیس مدارس حوزه های علمیه استفاده و طلبه هایی را جمع و مدارسی را تاسیس کردند و عقیده دارند که خودشان هم باید حاکم بر سیاست های این مدارس باشند و تقریبا وضع حوزه علمیه سید علی محمد دستغیب اینگونه است و می خواهد خودش حاکم بر مدارس باشد.


وی افزود : نماینده حوزه علمیه قم برای بررسی وضعیت حوزه علمیه سید علی محمد دستغیب به وی مراجعه کرده و ایشان گفتند زیر بار مصوبات حوزه علمیه قم نمی روند. ایشان باید برگردند و از مصوبات حوزه علمیه قم پیروی کند چون غیر از این هرج و مرج می شود.


عضو شورای ناظر بر حوزه های علمیه استان فارس گفت : الان روحانیت زمان شاه نیست الان روحانیت وارد حکومت شده است و این جور نیست که یک حوزه بیاید و بخواهد مستقل باشد زیرا قطعا کشور مخالف و معاند دارد و معاندین از این استقلال استفاده می کنند و می آیند حرف های خود را از زبان حوزه هایی که می خواهند مستقل کار کنند می زنند.


آیت الله موحد اظهارداشت: البته استقلال معنایش این نیست که حوزه های علمیه وابسته به دولت باشند بلکه حوزه های علمیه اصلا وابسته به دولت نیستند بلکه وابسته به مراجع و رهبری هستند.


وی افزود: حرف هایی که سید علی محمد دستغیب می زند حرف گروه دیگری است که از سادگی ایشان استفاده و از زبان ایشان بیان می کنند.


آیت الله موحد خاطرنشان کرد: سید علی محمد دستغیب یک روز به اشتباهات خود پی می برد ولی ممکن است دیگر دیر شده باشد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها