کد خبر: ۶۱۶۱۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در آستانه نشست 1+5 با صدور نامه اي خطاب به اشتون تاكيد كردند: سئوالات و نقاط ابهام در عملکرد غرب در قبال مسلمانان ایران و منطقه زیاد است.

به گزارش خبرگزاري دانشجو، متن کامل این نامه به شرح زیر است:
 
خانم کاترین اشتون
 
مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
 
باسلام
 
نامه‌ای که پیش روی شماست، از سمت کسانی نوشته شده که در چند سال اخیر اساتید و هم‌کلاسی‌هایشان به جرم کمک به پیشرفت انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای کشورشان توسط تروریسم دولتی به شهادت رسیده‌اند؛ ترورهایی که از سوی شما و دوستان اروپایی و آمریکایی‌تان محکوم نشد و سکوت معنادارتان و تلاش برای فشار بیشتر بر کشورمان، تایید ضمنی این حرکات تروریستی بود.
 
شما مسئولیت تیم مذاکره کننده 5+1 با ایران را دارید. شما چقدر ایران را می‌شناسید؟ رفتار ظاهری شما گرچه نشان از آشنایی با فرهنگ ایرانی اسلامی مردمان کشورمان است ولی ماهیت رفتار شما، امر دیگری را نشان می‌دهد.
 
آنچه امروز شما در قالب 5+1 انجام می‌دهید و دوستان شما در شورای امنیت و آژانس هسته‌ای و برخلاف قوانین داخلی آژانس و ان‌پی‌تی انجام می‌گیرد و به فشارهایی سیاسی و رسانه‌ای و تحریم‌های اقتصادی و مالی دست می‌زنند، امری نیست که ما ایرانیان فقط در این چهار، پنج ساله با آن رو‌به‌رو بوده‌ایم.
 
از همان روزهای اول انقلابمان در بهمن 57(فوریه 1979میلادی) که پدران و مادرانمان برای حفظ استقلال کشور و سربلندی آیین آسمانی‌مان در مقابل محمدرضا پهلوی، دوست و دست نشانده دولت‌های آمریکا و انگلیس و اسراییل ایستادند و سینه‌هایشان را در مقابل گلوله‌های آمریکایی قرار دادند، آنروز آنان با خونشان نشان دادند که دشمنان این حرکت مقدس، دموکراسی و حقوق بشر را تنها برای نمایش‌های رسانه‌ای می‌خواهند نه برای پاسداشت حقوق واقعی انسانها و هرچه گذشت بیشتر به این واقعیت واقف شدیم.
 
خانم اشتون
 
اکنون که در کسوت سرپرستی تیم مذاکره کننده با ایران قرار دارید، بهتر است واقعیت ایران را دانسته و آن را مبنای تصمیم‌گیری قرار دهید، اگر شما در لباس یک سیاستمدار اشتباه بسیاری را تکرار کنید و فریب شانتاژ رسانه‌های مخالف حکومت ایران را بخورید، سخنان اقلیتی ضعیف که با سرمایه‌های دولت‌های غربی واقعیت ایران را وارونه جلوه می‌دهند تا ضعف و ذلت خود را به رخ بکشند را مبنای قضاوت قرار دهید به بیراهه رفته‌اید، اگر رویای این عده تعبیری داشت در 33 سال گذشته به حقیقت می‌پیوست.
 
ما جمعی از جوانان دانشگاهی این سرزمین برخود لازم دانستیم که جهت کمک به شما برای درک واقعیت ایران نکاتی را به استحضار جنابعالی برسانیم:
 
ما نسل سوم و چهارم این انقلاب هستیم؛ فرزندان همان پدرانی هستیم که محمدرضا پهلوی آمریکایی را از کشور بیرون راندند، پای صدام حسین قاتل را از این سرزمین قطع کردند و ننگ ذلت و پشیمانی را برای همیشه بر دامن دشمن متجاوز باقی گذاشتند، صدامی که توسط همین کشورهایی که طلبکارانه به پای میز مذاکره آمده‌اند و شما نماینده‌شان در مذاکره با ایران هستید، به انواع سلاح‌های شیمیایی وکشتار جمعی مجهز شده بود.
 
آنها داستان فتح پیروزمندانه خرمشهر را برایمان تعریف کرده‌اند، و ذلت صدام آمریکایی را که می‌خواست یک هفته‌ای تهران را تسخیر کند. البته پدرانمان برای ما گفته‌اند، داستان آن روز تلخ را که 290 نفر مسافر بیگناه هواپیمایی را که با شلیک ناو جنگی آمریکا پودر شدند و فرمانده آن ناو نه تنها محاکمه نشد که مورد تقدیر قرار گرفت، گفته‌اند زائران ایرانی بیت‌الله الحرام را که چگونه، توسط حکومت دوست و هم پیمان شما یعنی آل‌سعود به خاک‌و‌خون کشیده شده‌اند، و گفته‌اند تلاش 33 ساله کشورهایی که شما نماینده آنها هستید برای مذاکره، برای زمین زدن این حرکت عظیم.
 
پدربزرگهایمان نقل کرده‌اند داستان کودتای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در 28 مرداد 1332 که چگونه حکومت مردمی را ساقط و دیکتاتور را به کشور بازگرداندند. البته مادربزرگهایمان هم داستان مقاومت تاریخی شان را در برابر کشف حجاب رضاخانی هم برایمان بازگو کرده‌اند.
 
خانم اشتون قصدمان بازگو کردن تاریخ نیست، اما می‌خواستیم بگوییم که تاریخ معاصر ایران لبریز است از خیانت‌ها­ی کشورهایی که شما نمایندگی آنها را بر عهده دارید و البته سرشار است از مقاومت‌های پیروزمندانه و سرافرازانه انسان‌هایی که با دستان خالی در برابر تمامی قدرتها ایستادگی کردند. ما همان مردمیم و شما هم همان دولت‌ها، پس توقع نداشته باشید که ما تمام این خاطرات تلخ را که در حافظه تاریخی این ملت است به فراموشی بسپاریم، انتظار نداشته باشید که چشم‌هایمان را بر روی گذشته شما ببندیم و سکوت پیشه کنیم.
 
چگونه ممکن است به شما و دوستانتان که ده‌ها سال است به ما و مردمان کشورمان ظلم کرده‌اید، اطمینان کنیم و شما را صادق بدانیم؟
 
خانم اشتون این پیام ما را به دوستان 5+1 تان برسانید که طرف اصلی مذاکره کننده با شما، مردم ایران هستند، مردمی تیزهوش، استقلال طلب، آزادی خواه و عدالت خواه. غرب نخست باید در قبال ما اعتمادسازی کند و سابقهی ده‌ها ساله‌ ظلم و جنایت خود را پاک کند. تیم مذاکره کننده­ ایرانی نماینده مردمی است که بیش از سی‌سال است که جان و مال خود را فدا کرده‌اند تا عزت و غرور ملی و دینی­شان لکه دار نشود؛ لذاست که خط قرمز مذاکرات را عزت و حقوق مسلم ایرانیان می‌دانند.
 
بهتر است بدانید سئوال‌ها­ی بدون پاسخ و تناقضات بسیاری در ذهن جوانان دانشجوی ایرانی از رفتار غرب و البته شما به عنوان نماینده سیاسی آنها در مذاکره با ایران وجود دارد که بیش از پیش جو بی‌اعتمادی به غرب را در میان ایرانیان سبب شده است:
 
چرا غنی سازی 20 درصدی که دارای مصارف پزشکی بیماران ایرانی و نجات جان انسان‌هاست باید متوقف شود، تنها و تنها با این بهانه که "ممکن است" ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، درحالی که کشورهای 5+1 دارای سلاح­های هسته‌ای هستند که تنها کارکردش قتل عام انسان‌های بی‌گناه است.
 
آیا این مضحک نیست که دادگاهی برپاکرده‌اید که کشوری را به جرمی که هنوز انجام نداده است محاکمه می‌کنید و شهود این دادگاه آنهایی هستند که نه تنها انجام جرم توسط آنها آشکار است که دستانشان به خون هزاران انسان بیگناه آلوده است؟!
 
چگونه برخورد تبعیض آمیز غرب را در قبال انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایران و سلاح‌های کشتار جمعی اتمی اسرائیل توجیه می‌کنید؟ مگر این حجم قطعنامه و تحریم‌های سیاسی و اقتصادی بر علیه ایران بنا بر گفته خودتان بخاطر دست نیافتن احتمالی ایران به سلاح هسته‌ای نیست؟ چرا اسرائیل دارای سلاح هسته‌ای هیچ گونه تحریم و تهدیدی نمی‌شود؟
 
چگونه است که دوستان شما در اروپا و آمریکا همگی با اسرائیل رابطه‌ای صمیمی و دوستانه دارند در حالی که بیش از شصت سال است که این کشور بارها و بارها با نقض مکرر حقوق بشر، زنان و کودکان بیگناه را به خاک و خون کشیده است؟
 
چگونه است حاکمان جزیره بحرین که رژیم دیکتاتوری خون ریزشان این روزها در خیابان‌های منامه حمام خون به پا کرده است دوستان شما به حساب می‌آیند و چشم‌های خود را بر روی قتل عام مردم می‌بندید؟ مگرغیر از این است که گلوله‌هایی که سینه جوانان بحرینی را میشکافد ارمغان همان کشورهایی است که شما ‌نماینده‌شان هستید؟
 
ادعای دموکراسی خواهی آمریکا و متحدان غربی‌اش گوش فلک را کر کرده است ولی در عمل، دیکتاتورهای آل سعود و آل‌خلیفه را تایید می‌کنند. چگونه ادعای خیرخواهی دوستان شما را برای مردم منطقه باور کنیم درحالی که اصلی‌ترین حامی دیکتاتورهای منطقه، آنها هستند؟
 
چرا اجازه نمی‌دهید مردم منطقه، خود برای سرنوشتشان در انتخاباتی آزاد تصمیم‌گیری کنند. مردم جمهوری اسلامی که بیش از سی‌سال است طعم شیرین مردم‌سالاری و رهایی از سلطه دیکتاتورهای آمریکایی را چشیده‌اند می‌دانند که ادعای دموکراسی خواهی شما دروغی بیش نیست، چراکه بارها و بارها در مسیر آزادی و مردم سالاری ایرانیان سنگ انداخته‌اید! و امروز که ناامید از ضربه به مردم مسلمان ایران شده‌اید درصدد برآمده‌اید که نگذارید فریاد آزادی خواهی و بیداری اسلامی مسلمانان منطقه بلند شود؟
 
اگر راست می‌گویید چرا خواستار انتخابات آزاد در بحرین و عربستان نیستید؟ چرا باید در عصری که دیگر سلاطین به تاریخ پیوسته‌اند این کشورها دارای دیکتاتور باشند؟
 
خانم اشتون دوستان شما ایران را متهم به دخالت در مسائل بحرین می‌کنند، سئوال این است مردم بحرین مگر غیر از این است که با دستان خالی در جلوی مزدوران آل خلیفه و آل‌سعود ایستاده‌اند؟ اما سئوال اساسی این است که این حجم گسترده سلاح گروه‌های تروریستی در سوریه از سمت و سوی چه کشورهایی روانه ی سوریه شده است؟ مگر غیر از این است که آمریکا و اروپا به خاطر دوستی با اسراییل تاب دیدن مردم مقاوم سوریه را ندارند و در پی ایجاد تشنج و تضعیف نظام سوریه هستند؟
 
خانم اشتون سئوالات و نقاط ابهام در عملکرد غرب در قبال مسلمانان ایران و منطقه آنقدر زیاد است که غرب سال‌ها تلاشی صادقانه کند تا شاید این ذهنیت عوض شود، هر چند تاکنون عزمی بر چنین تلاشی از سوی دوستانتان دیده نشده است.
 
خوب است قبل از دور جدید مذاکرات مسکو، به کشورهای 1+5 این پیام دانشجویان جوان ایرانی را برسانید که همان طور که رهبر انقلاب اسلامی‌مان فرموده‌اند ما هم سلاح هسته‌ای را حرام و بر خلاف شرع مبین اسلام می‌دانیم. آنچه غرب باید از آن بترسد عزم و اراده جوانان غیور ایرانی است که مانند 8 سال دفاع مقدس حاضرند جانشان را فدا کنند ولی ذره‌ای از آرمان‌های مقدسی که ‌پدرانشان براساس آنان قیام کردند عدول نکنند.
 
ما جوانان شرقی هرگز نمی‌پذیریم که به راه اندازان دو جنگ جهانی، سازندگان و استفاده کنندگان از بمب اتم و تولیدکنندگان موشک‌های ویرانگر و صاحبان برده‌داری همزمان مدافع دموکراسی و حقوق بشر و کرامت انسانی باشند. این تناقض را برای ما روشن کنید.
 
متن انگليسي اين نامه نيز به شرح ذيل است:
 
 
 
 
 
In the name of Allah, the most compassionate, the most merciful
Jun 12, 2012
Her Excellency Ms. Catherine Ashton
Deputy Secretary General for the External Action Service
Your Excellency,
 
The letter in front of you is written by whom their teachers and classmates were terrorized by state terrorism in recent years.Their crime was just effort to improve their country’s peaceful nuclear technology. Not only, you and your American and European friends have never condemned the assassinations, but also your meaningful sufferance beside your efforts to put more pressure on Iran, confirmed the terrorism.
 
As charge of P5+1’s nuclear negotiation team with Iran, how much do you know about Iran? Although, your outward behavior pretends you are familiar with Islamic-Iranian culture but nature of your behavior attests something else. Your proceedings in P5+1, Security Council and IAEA all are illegal and against NPT but these illegal and political pressures are not new experiences for us.
 
Since 1979 February Islamic revolution when our parents eliminated American and Israeli puppet Muhammad Reza Pahlavi and opened their chests toward American bullets, they have proved with their bloods that enemies of this holy movement misuse democracy and human rightjust for propaganda not for defending true human right. Every day since then our belief to this has been strengthened.
 
Ms. Ashton,
It’s better for you as charge of negotiation team now to understand the reality of Iran and use this knowledgeas base of your decision. If you decide base on media propagandas that is supported by western governments in order to change reality of Iran then you will go toward trackless. If there was a positive output for these propagandas it would have been appeared during these 33 years since the Islamic revolution. We as number of young Iranian university students have found it necessary to mind you some points in order to clarify Iran’s reality:
·         We are the third and fourth generation of the Islamic revolution; but descendants of those fathers who overthrow Pahlavi; who limbed Saddam Hussein’s leg from this land and carved scandal of shame and regret on aggressive enemies forehead for always.  Saddam was whom you equipped by variety of chemical and weapons of mass destruction. Our parents told us about Khorramshahr triumph and scandal of Saddam who had planned to conquer Tehran within one week. Our parents has also told us about the day American warship fired Iranian airliner and killed 290 innocent passengers and warships commander was encouraged for its crime. We heard how your allied government Saudi slaughtered Mecca pilgrims and we know all you did in order to prevent the movement to go on.
·         The grandpas has told us about 19 August 1953 when American and British coup eliminated democracy and brought a dictator back to the power. The grandmas also have told us about their resistance against Riza Pahlavi’s western policy against hijab.
·         Ms. Ashton we do not desire to retold history however, we want to mind you that Iranian recent history is full of dishonesty of countries which you deputize. Besides, our history is full of braveries and resistances and victories of people who have stand against all material powers empty handed. We are the same people. Do not expect us to forget all these bitter history, do not expect Iranian nation to forgive you and become silent. How can we trust the cruel and consider it honest?
·         Ms. Ashton, be aware of that Iranian nation is your treater; smart, independent and justice seeker people. The west should initially try to clear all its dark precedence. The negotiation team is deputy of people who devoted their lives and wealth in order to save their national honor. Hence, Iranian honor and undoubted rights are the red line.
·         It’s better for you to know there are many questions in Iranian university students’ mind about west’s behavior that never replayed:
§  Why should 20 percent enrichment be stopped while it is just for saving patients’ lives just because of your hallucination about nuclear weapon? Nevertheless all P5+1 countries possess nuclear weapons that is just produced and stored for mass killings?
§  Is not it ridiculous that you created a court to condemn a country to the crime, he did not commit? Is not it more ridiculous that the judge of this court is who used and are using nuclear weapon against innocent people?
§  How can you justify west’s discriminatory reaction to Iranian peaceful nuclear energy and the Zionist regime’s nuclear and mass destruction weapons? You condemn Iran and deduct many sanctions against Iran because of a probability, so why does not the Zionist regime face such sanctions, threats and inimical behaviors?
§  How can you become best friends for the Zionist regime while it trampled human right for many times and killed lots of innocent women and children?
§  How Bahraini monarchy which slaughters people who try to adjudicate their rights becomes your good friend? Why do you ignore monarchy’s crimes? Are not the bullets which penetrate chests of Bahraini youths made of the countries you are delegated?  
§  Democracy-willing claims ofAmerican and its western allies filled the media. However, they support Al-Khalifa and Al-Saud dictators! How can we believe your benevolence claims while you are the greatest supporter of region dictators?
§  Why do not you let nations to decide their own fate? Iranian nation who has experienced democracy and more than 30 free elections after eliminating western dependent dictator knows that your democracy claim is not more than a lie. After disappointment defeat against Iranian nation, you try to prevent Islamic awaking. 
§  If you are honest in your claims why do not let free elections to be performed in Saudi Arabia and Bahrain? Why should these countries keep dictators anymore while king’s age has ended?
§  Ms. Ashton your friends accuse Iran to interfere in internal affairs of Bahrain; the question is this does not Bahraini people stands against Al-Saud and Al-Khalifa empty handed? So which countries provide these massive weapon cargos of terrorist groups in Syria? Are not they the western countries who in behalf of the Zionist regime do not bear to see Syrian resistant nation?
§  Ms. Ashton, there are many questions and vague points about west’s behavior against Iranian Muslims and you need years of honest hard-working in order to change Iranian’s idea about west. Nevertheless, there is no sign of honesty from west.
§  It is better to forward Iranian university students message to the P5+1 before Moscow negotiation; as our leader has stated building nuclear weapon is Haram and against Islam. What you should be afraid of is willpower of Iranian glorious youths who are ready to devote their lives in order not to backtrack their fathers’ holly ideals even as much as a dust.
§  We Muslim youths can never recognize founders of two international wars who are also builders and users of nuclear and weapons of mass destruction and slavery masters to become defenders of democracy and human right at the same time, can you?
Best Regards
Position Clarifying Council of Greater Tehran Universities
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها