أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۲۸۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۰۳ تير ۱۳۹۱
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که ملاقات صالحی و هیگ در کابل بنا به درخواست طرف انگلیسی انجام شده و ایران هم به دلیل نگرانی از وضعیت حقوق کنسولی اتباعش این ملاقات را پذیرفته است.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص ملاقات علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان با ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در حاشیه نشست همسایگان دور و نزدیک افغانستان در کابل، اظهار داشت: این ملاقات توسط یک کشور ثالث و به درخواست انگلیس صورت گرفت.‌

وی افزود: آنها اعلام کرده بودند که مایل به ملاقات هستند و می‌خواهند در مورد وضعیت رابطه دو کشور و احتمالا بحث تعیین حافظ منافع ملاقاتی را صورت بدهند و به دلیل اعلام علاقه آنها و طرح این درخواست از سوی یک کشور ثالث، ما نیز به دلیل نگرانی از وضعیت حقوق کنسولی اتباعمان و مشکلاتی که برای آنها ایجاد شده، این ملاقات را پذیرفتیم و ملاقات انجام شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: در این ملاقات درباره بحث حفاظت منافع دو کشور صحبت شد و بحث‌هایی نیز درباره تحولات منطقه صورت گرفت. فکر می‌کنیم کشورهای غربی در این تحولات نقش دارند و دخالت آنها جنبه تخریبی دارد. ما نیز نقطه نظراتمان را در این زمینه بیان کردیم. 

مهمان‌پرست تصریح کرد: اینکه مقامات انگلیسی به صورت غیرمتعارف و به شکل نادرست اعلام کردند که این ملاقات به درخواست طرف ایرانی بوده و سعی کردند کار تبلیغاتی انجام دهند، کار درستی نمی‌دانیم و این گونه اقدامات از اخلاق دیپلماتیک فاصله دارد.

در پی ملاقات وزرای خارجه دو کشور در حاشیه نشست کابل، انگلیسی‌ها مدعی شده بودند که این ملاقات بنا به درخواست طرف ایرانی انجام شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها