يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۳۳۹۴
زمان انتشار: ۱۹:۲۱     ۰۵ تير ۱۳۹۱
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه اعلام كرد : جمهوری اسلامی ایران دعوت نامه 'محمود احمدی نژاد' به پادشاه عربستان را برای شركت در اجلاس سران عدم تعهد در تهران ،تسلیم وی خواهد كرد .
'حسین امیر عبدالهیان' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سووالی درباره دعوت از پادشاه عربستان برای شركت در اجلاس سران عدم تعهد كه قرار است شهریور ماه امسال در تهران برگزار شود ،افزود : انتشار اخباری مبنی بر تصمیم جمهوری اسلامی ایران در عدم دعوت از پادشاه عربستان برای شركت در این اجلاس صحت ندارد .

***اقدام عربستان در اعدام اتباع ایرانی را نمی توان ساده قلمداد كرد

وی در پاسخ به سووال دیگری درباره اعدام تعدادی از اتباع زندانی ایرانی در عربستان اظهار داشت : وزارت امور خارجه موضوع اعدام 18 تن از اتباع زندانی ایرانی در عربستان سعودی به اتهام حمل مواد مخدر را با جدیت و با استفاده از تمامی ظرفیت ها در حال پیگیری است .
 
معاون وزیر امور خارجه تصریح كرد : این اقدام عربستان سعودی را نمی توانیم اقدامی ساده و صرفا فنی قلمداد كنیم .
 
وی در پاسخ به سووال دیگر خبرنگار ایرنا درباره عدم صداقت وزیر خارجه كشور عربستان در تماس تلفنی با علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه كشورمان در زمینه این موضوع گفت : وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به درخواست وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی اعلام كرده بود كه موضوع اعدام اتباع زندانی ایرانی كه متهم به حمل مواد مخدر بودند به تعویق انداخته اما ما از طریق یادداشت رسمی وزارت امورخارجه عربستان سعودی مطلع شدیم درهمان روزتماس تلفنی حكم اعدام اتباع زندانی ایرانی اجرا شده بود .
 
معاونت عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه در عین حال اظهار داشت : این اقدام عربستان می تواند نشانگر نوعی ناهماهنگی بین قوای مجریه و قضاییه سعودی باشد .
 
امیر عبداللهیان در پاسخ به سوال دیگری درباره ولیعهد جدید عربستان اظهارداشت: ضمن تبریك به امیر 'سلمان بن عبدالعزیز' به عنوان ولیعهد جدید عربستان، انتظار داریم در دوران وی شاهد تجدید نظر در رفتار عربستان سعودی در قبال تحولات بحرین و سوریه و ایفای نقش مثبت این كشور (عربستان)باشیم .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها