کد خبر: ۶۳۶۱۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۰۶ تير ۱۳۹۱
در همايش سراسري قوه قضاييه در مشهد مقدس؛
محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان با اشاره به برخي حقوق اساسي ملت در قانون اساسي، گفت: مبادا اين حقايق و ارزش‌ها در پيچ و خم توجيهات بي‌پايه و حتي تحت عنوان حفظ نظام در حاشيه قرار گيرد؛ چراكه حفظ نظام مكتبي به پايبندي به همين‌ ارزش‌هاست.
به گزارش 598 به نقل از ايسنا، محمود احمدي‌نژاد كه در همايش سراسري قوه قضاييه سخن مي‌گفت، با تبريك اعياد شعبانيه، تصريح كرد : ياد و نام شهيد مظلوم دكتر بهشتي و يارانش را گرامي مي‌دارم و هفته قوه قضاييه را به همه قضات، مومن، پاك و شجاع و كاركنان شريف و به ويژه رياست محترم قوه قضاييه تبريك عرض مي‌كنم.
 
وي اظهاركرد: بدون ترديد نقش اساسي مرحوم شهيد بهشتي اولين رييس قوه قضاييه جمهوري اسلامي در تبيين و ترويج انديشه انقلاب اسلامي و تدوين آن در قالب قانون اساسي و همچنين ترسيم خط روشن قضاوت اسلامي بر كسي پوشيده نيست.
 
احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه سال 60 سال تميز خط اصيل و ناب انقلاب اسلامي از انحرافات بود، گفت: امروز در خدمت شما نه به عنوان رييس‌جمهور و برگزيده ملت ايران، بلكه به عنوان برادر مسلمان و ايراني معتقد و در محضر خداي متعال امام عصر (عج) و امام رضا (ع) و در پيشگاه تاريخ مي‌خواهم درباره اصل انقلاب اسلامي و اهداف آن و همچنين حقوق اساسي مردم صحبت كنم.
 
وي گفت:همه مي‌دانند كه بدون ترديد انقلاب ما بزرگترين تحول معاصر دوران نه تنها در ايران، بلكه در جهان است. انقلاب اسلامي مردمي‌ترين موج تحول‌خواهي در جهان است، اما در هر جلسه و مناسبتي بايد اهداف انقلاب را يادآوري كنيم.
 
رييس‌جمهور با طرح اين پرسش كه به راستي اهداف انقلاب سال 57 كدام است، گفت: شما بهتر مي‌دانيد كه انسان به طور فطري به دنبال كمال است. در حاكميت طاغوت بسياري از مظاهر آزادي و شخصيت انسان پايمال شد. وابستگي حاكميت به بيگانگان، نقض استقلال كشور همراه با شكنجه افراد در زندان‌هاي ساواك و سركوب هر نوع حركت آزاديخواهانه‌، فرصت اعتلاي مردم را از بين برده بود.
 
وي ادامه داد: روشن است كه مردم ايران مانند 1400 سال قبل يك بار ديگر به دنبال تحقق عدالت، آزادي و برخورداري از كرامت انساني در اسلام ناب محمدي حركت كنند و تحقق همه آرمان‌ها و آرزوهاي چندساله خود را در اسلام ديده و به فرمان امام (ره) لبيك بگويند.
 
احمدي‌نژاد تصريح كرد: به گواهي امام راحل و مقام معظم رهبري، ملت وفادار ايران همواره ماموريت خود را به خوبي انجام داده، هيچ كوتاهي نكرده و كم نگذاشته است.
 
رييس‌جمهور گفت: دوستان و همكاران عزيز! اين مناسبت‌ها براي اين است كه ما همواره مسئوليت خطير خود را يادآوري كرده و وضعيت خود را با ارزش‌هاي دوران انقلاب مقايسه كنيم. هرگز نبايد خود را با كشورهاي شرق و غرب مقايسه كنيم. ما بايد خود را با اصل انقلاب مقايسه كنيم چرا كه مدعي يك مكتب هستيم.
 
وي تاكيد كرد: اصل حكومت براي برپايي عدالت، احقاق حق و صيانت از كرامت، ترويج پاكي و يگانه‌پرستي است و رضايت مردم به معني مشروعيت نظام است.
 
احمدي‌نژاد ادامه داد: انقلاب براي انقلاب و يا حكومت براي حكومت و يا جابجايي در قضات و چهره‌ها نيست، زيرا اين مساله در مقابل حقيقت انقلاب است. اصل حكومت براي برپايي عدالت و صيانت از حقوق ملت است و اگر حكومت به احقاق حق نينجامد، به گفته مولاي عدالت‌خواهان از عطسه بز بي‌ارزش‌تر است.
 
رييس‌جمهور گفت: مبادا ارزش‌هاي انقلاب و حقوق مردم در پس كوچه‌هاي گرايشات و ادبيات قدرت و ثروت به لقلقه‌ي زبان‌ها و تعارفات سياسي تبديل شود و يا فرهنگ حقيقي اسلام و انقلاب اسلامي در جامعه و حكومت محجور شود. مبادا جناح‌بندي‌هاي ثروت و قدرت جاي حق و باطل بنشيند و تعصبات گروهي و جناحي مشروعيت يافته و مانع از مشاهده حقيقت شود.
 
وي خاطرنشان كرد: در دوره انقلاب زماني بود كه افراد را براي پذيرش مسئوليت تحت فشار اخلاقي و تكليف شرعي قرار مي‌دادند. زماني بود كه افرادي فداكارانه و شبانه‌روز كار مي‌كردند و حقوق نمي‌خواستند و يا اين‌كه پس از دريافت حقوق، مازاد آن را به بيت‌المال برمي‌گردانند. زماني بود كه پارتي‌بازي و يا هزينه كردن و تبليغات پرخرج براي رسيدن به مناصب حكومتي ضدارزش تلقي مي‌شد. زماني بود كه با مشاهده تضعيف و بي‌عدالتي و يا نقض حقوق مردم، چهره‌ها برافروخته و فريادها بلند مي‌شد.
 
احمدي‌نژاد با اشاره به برخي حقوق اساسي ملت در قانون اساسي گفت: مبادا اين حقايق و ارزش‌ها در پيچ و خم توجيهات بي‌پايه و حتي تحت عنوان حفظ نظام در حاشيه قرار گيرد؛ چراكه حفظ نظام مكتبي به پايبندي به همين ارزش‌هاست.
 
رييس‌جمهور با بيان اين‌كه شهيد بهشتي با مديريت خود و كمك يارانش، قانون اساسي را به عنوان ميراث انقلاب به ثبت رسانيد، گفت: حقوق اساسي ملت ما در قانون اساسي قابل عرضه در همه دنياست و مترقي‌ترين، الهي‌ترين و زيباترين حقوق اساسي مردم در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است.
 
وي با اشاره به اصل 38 قانون اساسي گفت: اين اصل، سند افتخار انديشه اسلام ناب و قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است و طبق آن هرگونه شكنجه براي گرفتن اقرار و يا كسب اطلاع ممنوع است و بر اساس اين اصل، اقرار و سوگندي كه ناشي از شكنجه باشد، فاقد ارزش است.
 
احمدي‌نژاد در پايان گفت: اميدوارم با ايمان به خدا و عشق به آينده روشن بشريت تحت زعامت حضرت وليعصر (عج)، كشور را در طراز انقلاب اسلامي و با اهداف و معيارهاي سال 57 اداره كنيم و هر روز خود را به آن معيارها نزديكتر كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها