يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۴۳۶۹
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۱۱ تير ۱۳۹۱
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در ارتباط با واكنشهاي صورت گرفته در قبال اظهارات معاون اول رئيس جمهور اسلامي ايران اعلام كرد: احترام به اديان الهي بخش لاينفك از آموزه هاي جهان شمول دين مبين اسلام است و بر اين اساس جمهوري اسلامي ايران براي همه اديان الهي احترام قائل بوده و بعنوان يكي از بانيان گفتگوي اديان بزرگ ابراهيمي اسلام ، مسيحيت و يهوديت شناخته مي شود.
واحد مرکزی خبر، رامين مهمان پرست با اشاره به اينكه مبارزه با نژاد پرستي از اصول ثابت سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران مي باشد ، افزود : تخريب وجهه دين يهود از طريق تشكل سياسي صهيونيزم همواره مورد اعتراض آزاديخواهان جهان و حتي پيروان آئين يهوديت قرار گرفته است و متهم كردن جمهوري اسلامي ايران به نژاد پرستي ، تصور و رويكردي كاملا اشتباه است .

 
 وي ياد آور شد مسلما بين آموزره هاي اديان آسماني و تفكرات افراطي نژاد پرستانه و ضد حقوق بشري صهيونيزم تفاوت جدي وجود دارد و همانگونه كه در اظهارات جناب آقاي رحيمي آمده است (ما عليرغم اينكه براي پيروان حضرت موسي (ع) احترام قائليم ، اما مخالف صهيونيزم جهاني هستيم).

 
مهمان پرست در پايان بيان داشت : اميدواريم كساني كه مدعي مبارزه با نژاد پرستي هستند در قبال رفتار كاملا غير انساني صهيونيستها بر عليه مردم مظلوم فلسطين و نقض حقوق مسلمانان در ديگر نقاط جهان سكوت خود را شكسته و اقدامي جدي بعمل آورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها