کد خبر: ۶۶۳۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۰ تير ۱۳۹۱
وضعیت وخامت‌بار اپوزیسیون خارج‌نشین و یاس و افسردگی طیف های مختلف آنها باعث شد تا به مصداق کاچی به از هیچی، رضا ربع پهلوی کشتی به گل نشسته اپوزیسیون نام بگیرد.

روزنامه کیهان امروز  سه شنبه 91/4/20 در ستون اخبار ویژه خود نوشت: وضعیت وخامت بار اپوزیسیون خارج نشین و یاس و افسردگی طیف های مختلف آنها باعث شد تا به مصداق کاچی به از هیچی، رضا ربع پهلوی، شخصیت «معتبر»!، «محبوب»!، «سرمایه ملی»! و «با استعداد»! کشتی به گل نشسته اپوزیسیون نام بگیرد.

سایت ضد انقلاب گویا نیوز- معروف به سیانیوز- علی رغم ادعای دموکراسی و حقوق بشری در مطلبی به قلم اسماعیل نوری علاء به دفاع از دیکتاتوری و استبداد پرداخت! و نوشت؛ اینکه نظام پادشاهی تشریفاتی ضدحقوق بشر است و یا اینکه پادشاهی لزوما راه به استبداد می برد محروم شدن اپوزیسیون از شخصیت رضا پهلوی است!

این مقاله گویانیوز کسانی مثل مجتبی واحدی (مشاور کروبی و سردبیر فراری آفتاب یزد به خارج) را هتاک خواند و نوشت: «پرسش من از اپوزیسیون سکولار- دموکرات و برانداز آن است که ما چرا باید بر روی این سرمایه ملی [رضا ربع پهلوی] خط ابطال بکشیم».

گویا نیوز هدف آنچه که حمله به رضا پهلوی از سوی سکولارها خوانده را اینطور ارزیابی کرده است: «اصلاح طلبان متوجه شده اند که اپوزیسیون انحلال طلب ایران در طی این 30 ساله قادر نبوده است تا چهره ای مردمی و شاخص را از میان خود به ملت بشناساند و در نتیجه، نسل جوان ایران خود به خود و به صورتی فزاینده نماد ویژگی های آرمانی خویش را در شهروندی به نام رضا پهلوی می بیند و لذا محتمل است که در آینده، ایران رضا پهلوی، نه بعنوان شاه، که بعنوان چهره ای شاخص در میان اپوزیسیون برانداز، بتواند خواب های خوش اصلاح طلبان را بر هم زند.

گفتنی است اخیرا کپی دو فیش بانکی که نشان می داد از دفتر رضا پهلوی مبلغ دوهزار و پانصد دلار برای اسماعیل نوری علا و دوهزار و دویست و پنجاه دلار برای نیک آهنگ کوثر حواله شده است به دست برخی از گروه های اپوزیسیون افتاده و آنچه این دو نفر را از طفره رفتن و انکار دریافت مبالغ مزبور ناتوان کرده است، این که تاریخ هر دو حواله بانکی فقط یک هفته بعد از مصاحبه غیرمنتظره نیک آهنگ کوثر و اسماعیل نوری علا با رضا ربع پهلوی و تمجید و تقدیر از وی بوده است.

این قدر بدبخت و بی‌صاحب شده اند که...

سمپات گروهک نهضت آزادی که پیش از این به تجلیل از رضا خان پالانی پرداخته بود، خود را مسئول ممیزی اصلاح طلبان می داند.

صادق زیباکلام درباره اظهارات کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری مبنی بر نحوه تجدید سازمان اصلاح طلبان گفت: ابتدا باید مشخص شود که آیا اساسا حزب مردم سالاری جزو احزاب اصلاح طلب هست یا نه؟! عدم موفقیت کواکبیان در انتخابات به این دلیل بود که مردم وی را به عنوان اصلاح طلب نمی شناسند و بنابراین او نتوانست رای اصلاح طلبان را جذب کند.

این اظهارات در حالی است که اصلاح طلبان به طور زنجیره ای طی 7- 6 سال گذشته در انواع انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و شورای شهر، ناتوان از جلب اعتماد مردم بوده اند همچنان که دفاع شبه روشنفکران بسیاری نظیر آقای زیباکلام از نامزدهای پرتناقض اصلاح طلبان- از جمله در سال های 84 و 88- عامل موفقیت آنها نبوده است.

زیباکلام در گفت وگو با «مهر» جریان اصلاحات را یتیم و بی صاحب توصیف کرد و گفت: بزرگان اصلاحات باید دور هم جمع شوند و ارزیابی کنند که آیا شرکت در انتخابات می تواند موجب محقق شدن خواسته های کوتاه مدت و بلندمدت آنها شود یا نه؟ آیا نامزد مستقل داشته باشیم یا بهتر است که از یک کاندیدای اصولگرای معتدل حمایت کنیم؟ و بررسی مسائلی از این دست. اما متاسفانه آنها هیچ طرح و برنامه ای ندارند، هیچ گام جدی تا به حال برنداشته اند و صحبت ها و اظهارنظرهایی که بعضا کرده اند بی هدف، بی برنامه، تفننی، باری به هرجهت و کلی گویی بوده است.

زیباکلام بزرگترین ضعف اصلاحات را ضعف در مدیریت دانست و گفت: ضعف و بی برنامگی از سوی اصلاح طلبان را در انتخابات مجلس نهم هم شاهد بودیم و بدبختانه همان داستان دارد در این انتخابات هم تکرار می شود. آدم واقعا دلش می سوزد که یک جریان گسترده این قدر یتیم، بدبخت و بی صاحب است.

گزارش اقتصادی یأس آور گریبان اوباما را رها نمی کند

اوباما در رقابت های انتخاباتی با گزارش های مأیوس کننده از اوضاع اقتصادی آمریکا دست و پنجه نرم می کند.

صدای آمریکا با اشاره به سفرهای تبلیغاتی باراک اوباما به دو ایالت اوهایو و پنسیلوانیا گزارش داد: اوباما همزمان با این سفرهای تبلیغاتی با ضربه مأیوس کننده دیگری در زمینه گزارش وضعیت بیکاری و ایجاد شغل در آمریکا روبرو شده است. طبق آخرین گزارش، دولت اوباما طی ماه ژوئن فقط 08هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

صدای آمریکا اضافه کرد: این گزارش نشان می دهد میزان استخدام ها برای سومین ماه پیاپی ضعیف بود. ضعف ایجاد شغل شکست دیگری بر ادعاهای اوباما محسوب می شود که گفته بود اقتصاد آمریکا از زمان روی کار آمدن او بهبود یافته است. میت رامنی رقیب احتمالی اوباما در انتخابات نرخ بیکاری را بالا و غیرقابل قبول نامید و گفت سیاست های اوباما موجب تقویت اقتصاد و افزایش مشاغل در آمریکا نشده است.

صدای آمریکا یادآور شد: گزارش وضعیت ماهانه شغل و استخدام که از نزدیک دنبال می شود، به شاخصی برای وضع بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شده است و نقشی مهم در انتخابات بازی می کند.

همزمان دویچه وله در گزارشی نوشت: جمهوری خواهان آمریکا در رقابت با دمکرات ها از بازار کار کم رونق آمریکا به عنوان حربه ای علیه باراک اوباما استفاده می کنند. نامزد جمهوریخواهان بر شکست اوباما در وعده های اقتصادی خود تمرکز کرده است.

میت رامنی اعلام کرد باراک اوباما در برآورده ساختن وعده های اقتصادی خود ناکام بوده است. وی با اتکاء به تداوم نرخ بیکاری 2/8 درصدی در آمریکا، سیاست کارآفرینی اوباما و بسته محرک اقتصادی او را ناموفق خوانده است.

دویچه وله نوشت: اقتصاد ایالات متحده برای جبران تدریجی پیامدهای ناشی از بحران مالی سالهای 8200 و 9200 نیاز به ایجاد ماهانه دست کم 020هزار شغل جدید در بازار کار این کشور دارد اما طبق آمار، دولت آمریکا در ماه ژوئن تنها 08 هزار شغل جدید ایجاد کرده است. رامنی می گوید دولت اوباما برای سومین ماه متوالی از برآوردن چنین نیازی ناتوان مانده است.

به گزارش رسانه رسمی دولت آلمان، اوباما تاکید کرده که هدفش از طرح های اقتصادی ارائه شده، بازگشت به شرایط سال 7200، یعنی اوضاع پیش از بحران مالی، نیست بلکه «می خواهد به زمانی برگردد که قشر متوسط جامعه آمریکا امنیت بیشتری داشت.»

دویچه وله با اشاره به مخالفت های داخلی کنگره با برخی برنامه های اقتصادی اوباما تصریح کرد بحران اقتصادی آمریکا، صرفا علت داخلی ندارد و بخشی از این بحران، به چالش های خارجی از جمله در اروپا مربوط می شود.

هزینه های دو جنگ افغانستان و عراق به تنهایی، یک سوم از کل کسری بودجه 61 هزار میلیارد دلاری آمریکا را شامل می شود.

افسار اسرائیل را به گردن بیندازید و گرنه کیهان سوءاستفاده می کند!

حضور یک عضو لابی صهیونیستی-آمریکایی در نشست اخیر گروهک های ضدانقلاب و تاکید وی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران روی میز است، هویت واقعی گردانندگان این نشست در بروکسل را آشکار کرد.

در جلسه اخیر 4 طیف سلطنت طلبان، سازمان های تروریستی کومله و منافقین، اصلاح طلبان و طیفی از چپ های آمریکایی شرکت داشتند اما میزبان و اداره کنندگان اصلی جلسه، سلطنت طلبانی مانند جواد خادم (وزیر دولت بختیار و از عوامل کودتای آمریکایی نوژه) و شهریار آهی (از نزدیکان ربع پهلوی) بودند. با این حال حضور و اظهارات امانوئل اوتولونگی در این جلسه، هویت اصلی گردانندگان جلسه را آشکارتر کرد. اتولانگی (اتولونگی) از همکاران موسسه تندرو بنیاد دفاع از دموکراسی (مستقر در واشنگتن) است که ارتباطات گسترده ای با طیف نومحافظه کاران و لابی صهیونیستی در آمریکا دارد. 8 سال پیش در راستای ایجاد شعبه ای از سوی لابی صهیونیست های آمریکا در اروپا، موسسه ترانس آتلانتیک در «بروکسل» تاسیس شد که مدیریت آن به اوتولانگی واگذار گردید. هدف این موسسه تاثیرگذاری بر سیاستگذاران اروپایی به ویژه در زمینه جانبداری یکسویه از رژیم صهیونیستی است.

نامبرده با حضور در نشست اخیر گروهک های ضدانقلاب (بروکسل) و در میزگردی که مدیریت آن با شهریار آهی بود، ضمن مخالفت با برنامه هسته ای گفت «ما به مذاکره و در عین حال تحریم ادامه می دهیم و گزینه نظامی نیز همچنان روی میز قرار دارد». تاکید این صهیونیست دو آتشه بر گزینه نظامی با مخالفت هیچ یک از حضار مواجه نشده است.

پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به طیفی از اپوزیسیون با انتقاد از این اظهارات و عدم اعتراض حضار نوشت: یکی از سخنرانان غیرایرانی در کنفرانس بروکسل، ایران را تهدید به عملیات نظامی کرد اما هیچ یک از حضار اعتراضی به این اظهارات نکرد. گزارش های رسمی این نشست، دلایل دعوت از این غیرایرانی را در کنفرانسی که مسئله اش «پیشبرد اتحاد برای دموکراسی» اعلام شده، توضیح نمی دهد. حضور این مهمانان غیرایرانی بدگمانی هایی را که پیش از این درباره نشست بروکسل از سوی منتقدین ابراز شده بود، تشدید کرده است. در سخنرانی مهمانان غیرایرانی، مواضع و سیاست های دولت خارجی تکرار شده و اوتولانگی تهدید به عملیات نظامی کرده است بی آن که کسی از میان حضار به او اعتراض کند.

یادآور می شود سازمان تروریستی منافقین در جریان دروغپردازی علیه برنامه هسته ای ایران، با اتولونگی در ارتباط بوده است. نامبرده که به شدت طرفدار رژیم صهیونیستی است پیش از این جزوه ای نوشت که توسط مرکز مطالعات اروپا- به واسطه موسسه ترانس آتلانتیک- منتشر شد. وی در این جزوه از سیاستمداران اتحادیه اروپا می خواهد فعالان سیاسی مخالف رژیم صهیونیستی را فاقد شرایط لازم برای دریافت کمک های مالی اتحادیه اروپا در زمینه ارتقای حقوق بشر و دموکراسی اعلام کنند و کمک های اختصاص یافته به سازمان های غیردولتی که اسرائیل را نژادپرست و رژیم آپارتایدی معرفی می کنند، قطع نمایند.

پایگاه آمریکایی اینترپرس سرویس با اشاره به فعالیت های 8 سال گذشته اوتولانگی در بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) تصریح کرده که مدت هاست لابی صهیونیستی گروه هایی را از واشنگتن به بروکسل گسیل کرده است.

اوتولانگی دی ماه سال گذشته ضمن انتشار مقاله ای در روزنامه وال استریت ژورنال به دفاع از ایده حمله نظامی به ایران نوشت: از دیدگاه لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا حمله نظامی به ایران جنبش مخالفان (سبز) در ایران را از بین خواهد برد. وزیر دفاع آمریکا در ماه سپتامبر گفت «ما باید اقدامات خود را در راستای تقویت این مخالفت ها پیش ببریم و مراقب باشیم کاری انجام ندهیم که باعث تضعیف مخالفت ها شده و یا به بهره برداری و تثبیت حکومت منجر شود.» اما اگر اپوزیسیون ایرانی از اتحاد، قدرت و حمایت مردمی لازم برخوردار بود شاید چنین سیاستی درست می بود. ولی در شرایط کنونی نباید به طور کلی روش اعمال زور علیه ایران با هدف براندازی حکومت را کنار گذاشت. وی اضافه کرده بود: «جنبش سبز در دو سال گذشته تقریبا از حرکت بازایستاده و حکومت ایران مخالفان فعالی ندارد. بنابراین فرضیه هایی که مدعی می شوند اقدام نظامی آمریکا ممکن است تغییرات و سرنگونی حکومت در داخل کشور را به خطر بیاندازد در ارزیابی از موقعیت اپوزیسیون ایرانی اغراق می کنند.»

خاطرنشان می شود نیک آهنگ کوثر همکار سایت اینترنتی خودنویس روز گذشته درباره طفره برگزارکنندگان نشست هایی نظیر نشست بروکسل از پاسخ به انتقادها نوشت: دیروز بعدازظهر گپی طولانی با یکی از فعالان سیاسی نامدار ایران می زدم. این بزرگوار نگران این بود که نکند برخورد انتقادی عاملی برای سوءاستفاده جماعت «کیهانی» و غیره شود.

سلام آقای تغییر به آقای مخملی!

در حالی که 4 ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد روزنامه واشنگتن تایمز نتوانست در برابر شدت شعارهای توخالی و توهم و جوزدگی اوباما سکوت کند.

این روزنامه آمریکایی با بیان این که آخرین شعار انتخاباتی اوباما برای انتخابات پیش روی نوامبر عبارتست از؛«من روی آمریکا شرط بندی می کنم» نوشت: نتیجه این شرط بندی باخت آمریکا است.

واشنگتن تایمز با اعتراض نسبت به این که اخیراً دهها هزار نفر درآمریکا کار خو د را از دست داده اند به تفسیر شرط بندی «آقای تغییر» پرداخت: «بدهی دولت بسیار بالاست و اوباما باعث سقوط کشور شده و نشانه رکود اقتصادی نمایان شده است.»

خاطرنشان می شود براساس آمار اخیر صندوق بین المللی پول، بدهی آمریکا عدد نجومی 16 هزار میلیارد دلار را پشت سر گذاشته است. واشنگتن تایمز پرده فریب رئیس جمهور آمریکا را کنار زد و نوشت: آقای اوباما یک شرط بند بازنده است.

یادآور می شود همچنان که خروجی شرط بندی اوباما بر روی آمریکا بدهی 16 تریلیون [16 هزار میلیارد] دلاری را رقم زده است؛ از سوی دیگر؛ شرط بندی کابوها بر روی ایران نیز نتیجه معکوس داشته است.

جرج سوروس در اسفندماه سال 89 شرط بندی کرده بود حکومت ایران تا یک سال دیگر بیشتر دوام نخواهد آورد.

گفتنی است؛ فارین پالیسی مانند واشنگتن تایمز نتوانسته بود ادعای واهی آقای سوروس را تحمل کند و همان ایام نوشت: برخلاف شرط بندی سوروس، ایران تا یک سال دیگر توازن قوا در خاورمیانه را به شکلی قطعی تر و بیش از پیش به نفع خود رقم خواهد زد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها