يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۶۹۰۳۴
زمان انتشار: ۲۱:۵۹     ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
در ادامه جوسازی های ایالات متحده علیه دولت سوریه:
برخی سایتهای خبری از جمله نیویورک تایمز ادعا کردند سوریه به داشتن سلاح های شیمیایی معترف است اما آنها را علیه مردم خود به کار نخواهد گرفت. سایت thehindu با توجه به نگرانی امریکا و اسرائیل می نویسد که این دو کشور نگران دسترسی اسلام گراهای نظامی سوریه به این مواد هستند. حال سوال پیش می آید که آیا امریکا و اسرائیل هوای حمله به سوریه را دارند که نگران دسترسی اسلام گراها به تسلیحات هستند؟
سرویس بین الملل پایگاه 598 - برخی سایتهای خبری از جمله نیویورک تایمز ادعا کردند سوریه به داشتن سلاح های شیمیایی معترف است اما آنها را علیه مردم خود به کار نخواهد گرفت.

سایت thehindu.com به نقل از رئیس جمهور امریکا خطاب به سوریه نوشت: ”درصورتی که سوریه انباره های مواد و تسلیحات شیمیایی داشته باشد، به اسد و اطرافیان او هشدار می دهیم که جهان نظاره گر اعمال اوست، و آنها باید نسیت به جامعه جهانی و ایالات متحده پاسخگو باشند. حال اگر می خواهند می توانند تراژدی استفاده از این تسلیحات را مرتکب شوند!"


او در ادامه جوسازی های خود ادامه داد ”ما و دوستان و متحدین خود و همچنین اپوزوسیون سوریه تا روزی که مردم به دولتی برسند که حقوق اولیه آنها را محترم می شمارد به فعالیت های خودادامه خواهیم داد تا سوری ها بتوانند در صلح و آزادی و بزرگی زندگی کنند."

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ”...رژیم سوریه نباید سر سوزنی به استفاده از تسلیحات شیمیایی فکر کند... ما در حال رایزنی با متحدین خود درخصوص قضایای سوریه هستیم... که استفاده از تسلیحات شیمیایی را نیز دربرمی گیرد."

این فرافکنی ها در حالیکه صورت می گیرد که اولا سوریه از همان ابتدا استفاده از تسلیحات شیمیایی را محدود و منحصر به دشمن خارجی کرده است؛ به هر حال اینگونه تهدیدها در حالت جنگ و ناآرامی و دخالت دول بیگانه امری طبیعی است. دوما به نظر می رسد امریکا با توجه وافر به این قضیه سعی در تبرئه خود در جنگ عراق دارد. زیرا با توجه به مطرح شدن شبهاتی درخصوص منبع این تسلیحات و مواد شیمیایی و بیولوژیکی، بعضی سایت ها و بلگرهای خارجی آنها را متوجه عراق دانستند. بدین ترتیب که در زمان شروع جنگامریکا علیه عراق به بهانه وجود تسلیحات شیمیایی و کشتارجمعی، صدام حسین آنها را به سوریه روانه کرده است.

از طرفی سایت ورلد تایم نیز در این خصوص نوشت: ”سخنگوی وزارت خارجه سوریه اعلام کرده است هیچ سلاح شیمیایی و بیولوژیکی در بحرانهای سوریه استفاده نخواهد شد. تمام این مواد در انبارها بوده و تحت نظارت مستقیم امنیتی نیروهای ارتش سوریه قرار دارند. و هرگز مورد استفاده قرار نخواهند گرفت مگر اینکه سوریه مورد تهاجم خارجی قرار بگیرد."

این سایت در ادامه با توجه به نگرانی امریکا و اسرائیل افزود که این دو کشور نگران دسترسی اسلام گراهای نظامی سوریه به این مواد هستند.

حال سوال پیش می آید که آیا امریکا و اسرائیل هوای حمله به سوریه را دارند که نگران دسترسی اسلام گراها به تسلیحات هستند؟ شاید کاربرد این ضرب المثل فارسی اینجا به وضوح روشن است که : ”فحش را زمین بنداز، صاحبش برش می دارد!!!"

منبع:

http://www.thehindu.com/news/article3677614.ece

http://world.time.com/2012/07/23/syria-chemical-weapons-only-for-foreign-attack/?iid=gs-main-mostpop1

http://www.heraldextra.com/where-did-saddam-s-wmd-s-go/article_0aaa6206-d543-11e1-9c71-0019bb2963f4.html

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها