يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۰۱۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
رئیس سازمان سینمایی ایران در شب ضیافت افطاری این سازمان بر ترسیم آینده روشن برای سینمای ایران در سازمان متبوع خود خبر داد.
مهر، شب گذشته (هشتم مردادماه)، جمعی از سینماگران در ضیافت افطاری به مناسبت ماه مبارک رمضان با میزبانی سازمان سینمایی و با حضور وزیر ارشاد گردهم آمدند. در ابتدای این مراسم جواد شمقدری گفت: از همه دوستان و فعالان سینمایی کشور که دعوت ما را برای حضور در مراسم امشب قبول کرده‌اند تشکر می‌کنم.

وی افزود: امیدوارم سازمان سینمایی در ساختار جدید خود بتواند برای آینده سینمای ایران تلاش و آینده‌ای روشن و امیدوارکننده را ترسیم کند. در ادامه مهدی شجاعی؛ مدیرعامل صندوق حمایت از هنرمندان گفت: صندوق موفق به جذب امکانات خوب و کاملی شده‌ است و در نهایت سهولت همه امکانات را به عزیزان ارائه خواهد کرد.

شجاعی افزود: صندوق حمایت از هنرمندان به همه عزیزانی که متقاضی بیمه بودند تسهیلات بیمه‌ای ارائه کرده‌است و حتی درصدد است که بیمه تکمیلی هنرمندان را نیز در سال 91 به جریان انداخته و با قراردادی که با بیمه ایران خواهد بست این مورد را نیز رفع کند.

در ادامه سید محمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی کوتاه گفت: در ماه رمضان هستیم، ماه خدایی شدن و ماه بهره‌مندی از الطاف الهی. امیدواریم که همه هنرمندان از برکات این ماه استفاده کنند. وی افزود: در عصری زندگی می‌کنیم که با تمسک به قرآن می‌توانیم به آینده روشنی برسیم و قطعا هنرمندان می‌توانند با الهام از قرآن، مضامین عالی را گرفته و با زیبان شیوای هنر ارائه دهند.

احمد میراعلایی سخنران بعدی این مراسم بود که یاد هنرمندان و سینماگرانی چون ایرج قادری، حمید سمندریان، طوطی سلیمی، میرمحمد تجدد، فیروز، عبدالله بوتیمار و شاهپور غریب را که در سال 91 درگذشته‌اند را گرامی‌داشت و از خداوند خواست که هنرمندانی چون جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز، حسین محب‌علی، فریماه فرجامی،‌ رضا ایرانمش، مرتضی احمدی، ناصر ملک‌مطیعی، صابر رهبر، ژاله علو و قاسم انصاری را که در بستر بیماری هستند را شفا دهد.

حاشیه‌های مراسم:

* احمد میراعلایی در هنگام خواندن اسامی هنرمندانی که به تازگی از دنیا رفته‌اند، نتوانست فامیل هنرمند فقید ایرن زازوانس را درست بخواند و گفت: فامیلش سخت است!

* در این مراسم هنرمندانی چون پوران درخشنده، رضا رویگری، محمدرضا شریفی‌نیا و... حضور داشتند.

* مصطفی کرمی، فیلمبرداری که سال پیش در اثر سانحه بر سر فیلمبرداری هر دو دست خود را ازدست داده بود در این مراسم حضور داشت و خبر از نصب دست‌های مصنوعی جدیدی داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
زرشك با مديريت تو و دارو دسته مشايي حتما!! يكي بزنه پهلوي اين مردك تا بيدار بشه داره خواب مي بينه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها