أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۱۷۹۳
زمان انتشار: ۰۱:۵۳     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
مشاور كلاهبردار كروبي، اصلاح طلبان را به كلاهبرداري متهم كرد و از رئيس شوراي هماهنگي سبز خواست تا در مقابل آنها افشاگري كند.
مجتبي واحدي كه مدتي است اعلام جدايي از كروبي كرده، خطاب به اردشير اميرارجمند نوشت: موضع شجاعانه كروبي و موسوي به نفع ديدگاه هاي سازشكارانه سانسور مي شود. به نظر مي رسد عده اي كه احتمالاً در جبهه اصلاحات خودي تلقي مي شوند به دنبال آن هستند كه اقدامات غيرموجه خويش را مستند به ديدگاه هاي آن دو نشان دهند و بدين طريق بابت حضور در نمايش انتخابات بر سر ميرحسين موسوي منت هم بگذارند! من نمي دانم موسوي چه قدر امروز بيانيه شماره 17 را راهگشا مي داند كه دوستان در حد افراط به وفاداري بر قانون اساسي پافشاري مي كنند.
وي اضافه كرد: گمان مي كنم نمي توان با خلاصه كردن همه چيز در سخني كه موسوي بيش از چهارصد روز قبل از آغاز حبس خانگي خود گفته چارچوبي مطابق ميل برخي افراد ساخت و هركس را كه با ارائه شواهد و قرائن كافي، خواستار «در انداختن طرحي نو» است از ميدان به در كرد. آنچه باعث نگراني شده ومي شود تلاشي است كه عده اي از مشتاقان حضور در نمايش انتخاباتي سال 92 آغاز كرده اند. آنها با بزرگ نمايي بخشي از بيانيه 17 و سانسور روح اصلي آن بيانيه به دنبال توجيه نزديك شدن احتمالي خود به حكومت هستند. اين سانسورچي هاي مدعي اصلاح طلبي با پذيرفتن دخالت نظام در موضوع تاييد صلاحيت ها، در محافل خود به دنبال شناسايي كساني هستند كه امكان عبور از فيلتر شوراي نگهبان را داشته باشند.
واحدي نوشت: آنها به صورت افراطي بر «وفاداري به قانون اساسي» كه بنا بر دلايل فراوان موسوي مي تواند در آن تجديدنظر كرده باشد تكيه مي كنند و در عين حال با توسل غيرصادقانه بر بيانيه هفدهم، بسياري از «مسلمات» آن بيانيه را سانسور مي نمايند. از جمله، در حالي كه اصولي ترين راه حل هاي مندرج در بيانيه هفدهم، رهايي همه زندانيان سياسي و آزادي مطبوعات است، عده اي با سانسور اين بخش از ديدگاه هاي موسوي، به دنبال همراه ساختن ساير اصلاح طلبان با اين ديدگاه خطرناك هستند كه «آزادي مطبوعات و رهايي زندانيان سياسي اگرچه مهم است اما اولويت اول نيست.» البته كسي نمي تواند از مشتاقان شركت در انتخابات بخواهد كه بر اين اشتياق خويش لجام بزنند اما توجيه اين اشتياق با گرته برداري غيرامانت دارانه از بيانيه هفدهم و ساير مواضع موسوي و كروبي، كاري غيراخلاقي و خسارت بار است كه توقع مي رود شما، در برابر آن بايستيد.
وي خاطرنشان كرد: اگر كساني مايلند بيانيه نهصد و پنجاه روز پيش موسوي را بدون توجه به همه وقايع دو سال و نيم اخير، معيار همه فعاليت هاي خويش قرار دهند حق آنست كه از تحريف و تفسير رندانه آن جلوگيري نمايند. فراموش نكنيم كه آن افراد هيچگاه به صورت كامل با جنبش سبز و ادعاي اصلي آن يعني دزديده شدن آرا همراه نبوده اند. تفاوت ديدگاه آنان با موسوي و كروبي در مقوله انتخابات نيز در روز دوازدهم اسفند 90 آشكار شد.
يادآور مي شود امير ارجمند از حاميان تحريم انتخابات مجلس بود اما پس از شركت خاتمي در آن انتخابات سعي كرد به توجيه اين اقدام بپردازد.

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها