کد خبر: ۷۱۸۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
مدیر یک شبکه ماهواره ای تعطیل شده تصریح کرد ادعای وطن دوستی محافل ضدانقلاب خارج نشین صرفا از سر ورشکستگی است.

روزنامه کیهان امروز در بخش خبرهای ویژه خود 5 خبر را مطرح کرده است.

 

* در غربت فقط تحقیر شدیم

 

مدیر یک شبکه ماهواره ای تعطیل شده تصریح کرد ادعای وطن دوستی محافل ضدانقلاب خارج نشین صرفا از سر ورشکستگی است.

داریوش سجادی درباره ناله‌ها و مویه‌های عناصر فراری برای وطن نوشت: «استماع ضجه- مویه‌ها و... ناله‌های جانسوز برخی غربت نشینان را هرگز نباید به حساب «دلتنگی برای وطن» یا «عشق به میهن» و یا «وطن دوستی» و ایضا «هموطن دوستی» معنا کرد.

وی در وبلاگ خود می نویسد: نوستالژی، فرجام طبیعی و اجتناب ناپذیر افراد ورشکسته به تقصیری است که مایلند تقاص ناتوانی و بی عرضگی خود را از طریق «فرار به گذشته و فرو رفتن در خلسه خاطرات خوش در وطنی که پیشتر و در آنجا بالنسبه از امکان و توان ایجاد خاطره خوش و کامیابی جمعی برخوردار بودند» استحصال نمایند. نوستالوژیست‌ها (!) قبل از «غمباد وطن» بینوایانی معذور از بالندگی و باشندگی فاخرانه در غربت‌اند. برجسته ترین نمونه از نوستالژیست ها، کلنی ایرانیان سیاست ورز(!) در «لس آنجلس» آمریکایند.

 

* نتانیاهو حتی در کابینه خود مقابل ایران تنهاست 

 

«اسرائیل به ایران حمله نخواهد کرد نه قبل از انتخابات ماه نوامبر آمریکا و نه بعد از آن، چه اوباما پیروز شود و چه رقیب وی مت رامنی»

روزنامه گاردین ضمن درج این مطلب نوشت: مسئله این نیست که نتانیاهو قصد حمله به ایران را ندارد. وی چنین قصدی را دارد و هر روز هم صریح تر از قبل آن را نیز مطرح می‌کند. آنچه رخ داده این است که سیلی از مخالفت‌ها از سوی نهادهای امنیتی اسرائیل از جمله «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در رسانه‌ها مطرح و مورد حمایت دولت اوباما و پنتاگون قرار گرفت مبنی بر اینکه بی بی (نتانیاهو) به هیچ وجه نمی تواند رای کابینه‌اش را در حمایت از جنگ کسب کند و بدون حمایت کابینه وی قادر به آغاز جنگ با ایران نیست.

گاردین افزود: وزیران کابینه اسرائیل از نتانیاهو در جنگی به شدت تهدیدآمیز که مورد مخالفت سران ستاد مشترک ارتش، مقامات امنیتی، نیروی هوایی، موساد، سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) و آمریکاست حمایت نخواهند کرد.

تحلیلگر گاردین افزود: بنابراین به گمان من بازی پایان یافته است و سناریوی جنگ با ایران تلاشی است که به شکست انجامیده است.

در همین حال رادیو اسرائیل درباره لفاظی‌های نتانیاهو، از قول کارشناسان گفت: نتانیاهو قصد واقعی حمله ندارد بلکه می‌خواهد یک فشار روانی بر ایالات متحده ایجاد کند تا علیه ایران وارد عمل شود.

رادیو اسرائیل اضافه می‌کند، دو تن از رؤسای پیشین سرویس امنیت خارجی اسرائیل با حمله به تأسیسات اتمی ایران مخالفت می‌ورزند و ژنرال بنی گانتس، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نیز اشتیاق چندانی به این حمله ندارد. بیشتر مقامات ارتشی و کشور اسرائیل بر این باور هستند که بهتر است اگر چاره ای جز حمله نظامی نباشد، آمریکا پیشگام شود.

از سوی دیگر روزنامه تایمز آوایزرائیل به نقل از دانی یاتوم رئیس اسبق موساد نوشت: بحث درباره ارزش حمله اسرائیل به برنامه هسته ای ایران مجاز است اما زمزمه های اخیر درباره زمان بندی و قابلیت انجام چنین حمله ای، امنیت اسرائیل را به خطر می اندازد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز به نقل از منابع امنیتی اسرائیل، نسبت به توانایی تسلیحاتی حزب الله لبنان ابراز نگرانی کرد و نوشت: در صورت درگیری اسرائیل با ایران هزاران موشک حزب الله لبنان، اسرائیل را هدف قرار خواهد داد.

یدیعوت آحارونوت افزود: حزب‌الله لبنان به مثابه بازوی توانمند ایران بدون هیچ شکی در صورت حمله به این کشور بیکار نخواهد نشست. و این بار موشک‌های حزب الله تنها کریات شمونا و حیفا را هدف قرار نخواهد داد، بلکه شهرهای بزرگ و مهم ما نیز پذیرای موشک‌های حزب الله خواهد بود. مقامات اسرائیلی پیش بینی کرده‌اند که حزب الله موشک‌های متنوعی از جمله موشک‌های اسکاد که دقت و قدرت تخریب زیادی دارند در اختیار دارد و می‌تواند با آنها هر کدام از شهرهای فلسطین اشغالی را هدف قرار دهد.

 

 * سفر به انگلیس کاری، تفریحی، ورزشی یا ...؟!

 

فائزه هاشمی که حکم شش‌ماه زندانی وی هنوز اجرا نشده، کشور را به مقصد انگلیس ترک کرد.

خودش می‌گوید رفته است مسابقات المپیک لندن را ببیند و برگردد، اما وکیلش آقای علیزاده طباطبایی می‌گوید این یک سفر خانوادگی است و یکی از اعضای خانواده هاشمی گفته است او رفته تا به فرزندش که در انگلیس مشغول تحصیل است، سری بزند.

پنج شنبه هفته گذشته، فائزه هاشمی ایران را به مقصد انگلیس ترک کرد و یک بار دیگر نام این عضو جنجالی خانواده هاشمی در رسانه‌ها مطرح شد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره صحت خروج فائزه هاشمی از کشور اظهار داشت: وی برای یک سفر کاری ایران را ترک کرده و با شروع سال تحصیلی جدید به ایران برمی‌گردد.

وکیل هاشمی ادامه داد: فائزه هاشمی مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی است و به زودی به ایران باز می‌گردد.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود صدور حکم حبس برای فائزه هاشمی از سوی قوه قضائیه، حکم وی اجرا نشده است، اظهار داشت: برای اجرای حکم فائزه هاشمی چندین مرتبه اقدام شده ولی زندان خالی وجود ندارد! هزاران محکوم به زندان در انتظار اجرای حکم خود هستند و این در حالی است که زندان‌ها هنوز خالی نشده‌اند.

ادعای نبود یک تخت خالی برای فائزه هاشمی در زندان‌های کشور با واکنش رئیس سازمان زندان‌ها مواجه شد. غلامحسین اسماعیلی در واکنش به اظهارات وکیل فائزه هاشمی درباره اینکه عدم اجرای حکم فائزه هاشمی به خاطر پر بودن زندان‌هاست اظهار داشت: این ادعا درست نیست و عدم اجرای حکم ربطی به جمعیت داخل زندان ها ندارد.

وی ادامه داد: هر کس که از سوی دادستانی معرفی شود، ما پذیرش می‌کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها درباره این ادعا که هزاران زندانی در انتظار اجرای حکم خود هستند ولی زندان‌ها خالی نشده است، گفت: چنین ادعایی صحت ندارد و هر کس که از سوی دادستان معرفی شود، قطعا از سوی زندان ها پذیرش می‌ شود.

همچنین «محمدسلطان همتیار» قاضی دادگستری استان تهران با اشاره به خروج فائزه هاشمی از کشور قبل از اجرای حکم قطعی شده حبس وی، اظهار کرد: واحد اجرای احکام مربوطه باید در این زمینه اظهارنظر کند اما احتمالا این فرد یا ضامن داشته یا وثیقه ارایه کرده است.

در این میان، فائزه هاشمی از لندن پیغام داده است که «برای دیدن المپیک راهی لندن شده‌ام و با پایان المپیک به ایران باز می‌گردم».

فائزه هاشمی در حالی از کشور خارج شده است که به دلیل مشارکت در اغتشاشات سال 88 و اظهاراتش در مصاحبه با رسانه‌های ضدانقلاب تنها به 6 ماه حبس محکوم شد. این در حالی است که در این مدت تعدادی از فعالان رسانه‌ای و فرهنگی به عناوین مختلف مورد پیگرد و محکومیت قرار گرفته‌اند.

آخرین مورد محمدحسن روزی طلب بود که به جرم انتشار متنی انتقادآمیز در وبلاگ شخصی‌اش، از سوی قاضی شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به چهارماه حبس تعزیری قطعی محکوم شد.

وی که در وبلاگ شخصی خود از روند برخورد با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب همچون قدیری ابیانه در قم، میثم نیلی، سعید ذاکری و همچنین فیلترینگ سایت های 598 و بی باک انتقاد کرده بود، با شکایت و اعلام جرم دادستان تهران به دادگاه احضار شده بود.

براساس این گزارش پرونده وی با صدور قرار مجرمیت به شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت ارسال شد و 11 مرداد نیز برای برگزاری دادگاه تعیین وقت شد که در این دادگاه این فعال رسانه ای به چهارماه حبس تعزیری قطعی محکوم شد.

 

* اصلاح طلبان برای عبور از موسوی و ادعای تقلب مسابقه گذاشته‌اند

 

مشاور کلاهبردار کروبی، اصلاح طلبان را به کلاهبرداری متهم کرد و از رئیس شورای هماهنگی سبز خواست تا در مقابل آنها افشاگری کند.

مجتبی واحدی که مدتی است اعلام جدایی از کروبی کرده، خطاب به اردشیر امیرارجمند نوشت: موضع شجاعانه کروبی و موسوی به نفع دیدگاه های سازشکارانه سانسور می شود. به نظر می‌رسد عده‌‌ای که احتمالاً در جبهه اصلاحات خودی تلقی می شوند به دنبال آن هستند که اقدامات غیرموجه خویش را مستند به دیدگاه های آن دو نشان دهند و بدین طریق بابت حضور در نمایش انتخابات بر سر میرحسین موسوی منت هم بگذارند! من نمی دانم موسوی چه قدر امروز بیانیه شماره 17 را راهگشا می داند که دوستان در حد افراط به وفاداری بر قانون اساسی پافشاری می کنند.

وی اضافه کرد: گمان می‌کنم نمی توان با خلاصه کردن همه چیز در سخنی که موسوی بیش از چهارصد روز قبل از آغاز حبس خانگی خود گفته چارچوبی مطابق میل برخی افراد ساخت و هرکس را که با ارائه شواهد و قرائن کافی، خواستار «در انداختن طرحی نو» است از میدان به در کرد. آنچه باعث نگرانی شده و می‌شود تلاشی است که عده ای از مشتاقان حضور در نمایش انتخاباتی سال 92 آغاز کرده‌اند. آنها با بزرگ نمایی بخشی از بیانیه 17 و سانسور روح اصلی آن بیانیه به دنبال توجیه نزدیک شدن احتمالی خود به حکومت هستند. این سانسورچی های مدعی اصلاح طلبی با پذیرفتن دخالت نظام در موضوع تایید صلاحیت ها، در محافل خود به دنبال شناسایی کسانی هستند که امکان عبور از فیلتر شورای نگهبان را داشته باشند.

واحدی نوشت: آنها به صورت افراطی بر «وفاداری به قانون اساسی» که بنا بر دلایل فراوان موسوی می‌تواند در آن تجدیدنظر کرده باشد تکیه می‌کنند و در عین حال با توسل غیرصادقانه بر بیانیه هفدهم، بسیاری از «مسلمات» آن بیانیه را سانسور می نمایند. از جمله، در حالی که اصولی ترین راه حل های مندرج در بیانیه هفدهم، رهایی همه زندانیان سیاسی و آزادی مطبوعات است، عده ای با سانسور این بخش از دیدگاه های موسوی، به دنبال همراه ساختن سایر اصلاح طلبان با این دیدگاه خطرناک هستند که «آزادی مطبوعات و رهایی زندانیان سیاسی اگرچه مهم است اما اولویت اول نیست.» البته کسی نمی تواند از مشتاقان شرکت در انتخابات بخواهد که بر این اشتیاق خویش لجام بزنند اما توجیه این اشتیاق با گرته برداری غیرامانت دارانه از بیانیه هفدهم و سایر مواضع موسوی و کروبی، کاری غیراخلاقی و خسارت بار است که توقع می رود شما، در برابر آن بایستید.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسانی مایلند بیانیه نهصد و پنجاه روز پیش موسوی را بدون توجه به همه وقایع دو سال و نیم اخیر، معیار همه فعالیت های خویش قرار دهند حق آنست که از تحریف و تفسیر رندانه آن جلوگیری نمایند. فراموش نکنیم که آن افراد هیچگاه به صورت کامل با جنبش سبز و ادعای اصلی آن یعنی دزدیده شدن آرا همراه نبوده اند. تفاوت دیدگاه آنان با موسوی و کروبی در مقوله انتخابات نیز در روز دوازدهم اسفند 90 آشکار شد.

یادآور می شود امیر ارجمند از حامیان تحریم انتخابات مجلس بود اما پس از شرکت خاتمی در آن انتخابات سعی کرد به توجیه این اقدام بپردازد.

 

* خوش خدمتی به صهیونیست ها دامن ترکیه را گرفت

 

در جریان درگیری های مسلحانه میان شورشیان کرد ترکیه و ارتش که در جنوب شرق این کشور رخ داد، دست کم 23 تن کشته شدند.

شورشیان کرد وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در نخستین ساعات بامداد یکشنبه به یکی از مراکز نظامی ارتش در استان حکاری حمله کردند و 6 سرباز ترک و 2 نگهبان کرد را از پای درآوردند.

به گفته استاندار حکاری شورشیان همچنین به یکی از پایگاه های ارتش در یکی از روستاهای این استان یورش بردند که در نتیجه آن 15 سرباز، نگهبان روستا و پنج غیرنظامی زخمی شدند.

خبر حمله پ ک ک به ارتش ترکیه در حالی منتشر می شود که دولت ترکیه با تحریک و حمایت آمریکا، عربستان و قطر، پایگاه‌هایی را برای آموزش و تجهیز و سازماندهی تروریست‌ها علیه دولت سوریه اختصاص داده است. ادواردبیک دیپلمات سابق آمریکایی با هشدار دراین باره گفت: در قبال سوریه مرتکب اشتباهی بزرگ شده است زیرا این ماجرا تاثیر منفی بر امنیت آنکارا خواهد گذاشت، مانند فعالیت های نظامی گروه پ ک ک علیه آنکارا که اخیرا رو به افزایش گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دوگانه آمریکا گفت: واشنگتن می گوید که به دنبال ثبات در خاورمیانه است اما در عمل کمر به ویرانی آن بسته است. همه باید بدانند که ماجرای سوریه و بی ثباتی در آن بر کل منطقه تاثیر خواهد گذاشت و باعث بروز سونامی خواهد شد.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف روز یکشنبه در گزارشی نوشت: ترکیه، عربستان، قطر و آمریکایی‌ها طی ماه‌های گذشته به حمایت گسترده تسلیحاتی از مخالفان دولت سوریه پرداخته، و با ساماندهی و آموزش نظامی، تلاش کردند آنها را فعالتر کنند. قطر نیروهای ویژه خود را برای ارائه کمکهای لجستیکی و آموزش به مخالفان اعزام کرد؛ عربستان پا را فراتر از این گذاشته و در ایجاد مرکز فرماندهی در 60 مایلی مرز ترکیه و سوریه همکاری کرد؛ ماموریت این مرکز، آموزش و ارائه کمکهای اطلاعاتی، نظامی و سلاح به عناصر مسلح است. رئیس جمهوری آمریکا نیز با عبور از مرحله زیرنظر گرفتن اوضاع، در فرمانی دستگاه های آمریکایی را مامور کرد به صورت علنی به مخالفان سوریه کمک کنند.

دیلی تلگراف خاطر نشان کرد: نمی توان نتایج و پیامدهای «جنگ اشباح» در سوریه را پیش بینی کرد؛ البته کسانی که خواستار کمک بیشتر به عناصر مسلح در سوریه شده اند، باید چشمهای خود را باز کنند، چرا که به نظر می آید آنها پیامدها و خطرهای چنین جنگهایی را نمی‌بینند.

این روزنامه با اشاره به پیامدهای جنگ افغانستان تأکید کرد: تجربه همکاری سعودی-آمریکایی در جنگ افغانستان و «جنگ اشباح» در این کشور برای سالها موجب بی ثباتی و تقویت گروه های افراطی شد، و پیامدهای وخیم آن تا خارج از مرزهای افغانستان امتداد یافت.

هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا به تازگی در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: آمریکا در سوریه با انتخابی بین «واقع گرایی» و «آرمانگرایی» روبرو نیست بلکه مشکل اصلی این است که اکنون که القاعده وارد نزاع سوریه شده است، آمریکا باید در همان جبهه ای قرار بگیرد که القاعده قرار گرفته است.

یادآور می شود طی سالهای اخیر در عراق نیز به واسطه نقش آفرینی خائنانه آمریکا، عربستان سعودی، گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و سلفی ها مجال عرض اندام پیدا کردند. به دنبال پیگیری قضایی و امنیتی ترورهای سالیان اخیر نقش طارق هاشمی معاون رئیس جمهور عراق لو رفت. طارق هاشمی پس از اطلاع از اینکه تحت تعقیب قرار گرفته به کردستان و از آنجا به ترکیه گریخت و با وجود اعتراض دولت عراق، از آنکارا پناهندگی گرفت!

افزایش تهدیدهای امنیتی ناشی از ترویج تروریسم در حالی دامن دولت ترکیه را گرفته که 10 روز پیش هم گروه های تروریست و مسلح در مرز باب الهواء به 30 تریلر و کامیون ترکیه حمله کرده و ضمن غارت 9 کامیون، شماری از آنها را به آتش کشیدند.

برخی گزارش ها از اجرای پروژه صهیونیستی همزمان علیه کشورهای اسلامی منطقه حکایت می کند بدین ترتیب که با ایجاد چالش آمیخته با خشونت اخیر در سوریه عملا توان دولت‌هایی نظیر ترکیه به جای معارضه با رژیم اشغالگر قدس، وقف مهار یکی از حلقه های محور مقاومت ضدصهیونیستی شده و از آن سو بحث هایی نظیر تروریسم و تجزیه طلبی رو به افزایش گذاشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها