يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۲۰۱۳
زمان انتشار: ۱۷:۲۱     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
منابع آگاه از به حالت آماده باش درآمدن نیروهای نظامی رژیم سعودی در منطقه الشرقیه عربستان که منطقه‌ای شیعه‌نشین است، خبر دادند.
مشرق، منابع نزدیک به حکومت سعودی تاکید کردند که مسئولان سعودی از بیم بروز ناآرامی‌های جدید در مناطق شرقی این کشور و بحران‌های منطقه‌ای اقدام به افزایش حضور و استقرار نیروهای نظامی خود در مناطق شرقی عربستان کردند که مناطق نفت‌خیز این کشور نیز به شمار می‌آید.

در این ارتباط پایگاه خبری "گلف‌نیوز" نیز به نقل از یک مقام آگاه در رژيم سعودی نوشت که در 26 ژوئن گذشته نیز مسؤولان ارشد سعودی دستوراتی مبنی بر استقرار بیش از پیش نیروهای نظامی و امنیتی در مناطق شرقی شیعه‌نشین عربستان را صادر کردند.



این منبع سعودی گفت که این نیروها به حالت آماده‌باش هستند و تمام مرخصی‌های تابستان نیروهای نظامی سعودی لغو شده است و این نکته‌ای است که دیپلمات‌های غربی نیز به آن اشاره کرده‌ و گفته‌اند که تمام مرخصی‌های افراد نظامی در عربستان از اواخر ژوئن لغو شده است.

اين منبع فاش کرد که حدود هزار و 200 سرباز از گارد ملی سعودی به منطقه الشرقیه اعزام شده‌اند و فرماندهی آنها را "متعب بن عبد الله بن عبدالعزیز"، پسر پادشاه سعودی و فرمانده گارد ملی برعهده دارد تا شمار نیروهای حاضر از این گارد در مناطق شرقی عربستان به سه هزار نفر برسد.

اما منابع ویژه به نقل از دیپلمات‌های غربی حاضر و فعال در عربستان می‌گویند که اعتراض‌های مردمی در عربستان از ژوئن گذشته به دنبال بازداشت شیخ نمر باقر النمر و شیخ توفیق العامر،‌ از روحانیون برجسته عربستانی شکلی روزانه و یومیه در آمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها