يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۳۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه - ۲۴ مرداد
قالیباف در جمع ستادهای انتخاباتی‌اش یکی از وزرای دولت نهم را مشروب‌خوار و مشایی و همسرش را منافق خوانده بود. این اظهارات اگرچه از سوی شهرداری مخدوش اعلام شد اما انتشار فایل صوتی آن شبهات را از بین برد.

* پارلمان نیوز: میرحسین موسوی در در دیدار با اعضای انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت: «ما می‌گوئیم به جای آن که جمعیت‌های میلیونی مردم رامتهم کنید، برای یافتن متهمان اصلی در بین کسانی بگردید که با کارگردانی وصحنه‌گردانی جنگ مسموم تبلیغاتی اعتماد و آ رامش مردم را هدف گرفتند و با تحلیل‌های مالیخوالیایی خود به دشمن خدمت می‌کنند. یقینا جریاناتی که در طول این دو ماه در صدا وسیما وهمچنین در روزنامه کیهان با مردم می‌جنگیدند تامین کننده منافع و در طول سیاست‌های آمریکه و انگلیس هستند.»

* رجانیوز: «طبق قانون مجازات اسلامی هر کسی ارتکابى جرمى را به شخص دیگری نسبت دهد و نتواند صحت این انتساب را ثابت کند، اگر مستوجب حد نباشد، به یک ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق یا یکى از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد. به نظر می رسد اظهارات کروبی شامل این حکم اسلامی نیز می شود که اگر کسی به یک مؤمن یا مؤمنه نسبت فحشا بدهد و نتواند آن را با 4 شاهد اثبات کند، اولاً این شخص گناهگار و فاسق است مگر اینکه توبه کند ثانیاً باید 80 ضربه شلاق بخورد.

اما ماجرای اظهارنظرهایی که شامل حدود و تعزیرات می شود، به مهدی کروبی خلاصه نمی‌شود، به طوری که محمدباقر قالیباف شهردار نیز چند ماه پیش در جمع ستادهای انتخاباتی‌اش به صراحت یکی از وزرای دولت نهم را بدون ذکر نام مشروب خوار، وزیر دیگر را دارای مفاسد و در نهایت مشایی معاون وقت رئیس جمهور و همسرش را منافق خوانده بود. این اظهارات قالیباف اگر چه از سوی شهرداری تهران مخدوش اعلام شد اما انتشار فایل صوتی آن در اینترنت شبهات را درباره انتساب این سخنان مجرمانه از بین برد.»

* رئیس کمیته ویژه مجلس برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر از برخورد قضایی با 12 پرسنل نیروی انتظامی و قاضی متخلف در برخورد با بازداشتی‌ها و تشکیل پرونده قضایی برای آنان در خصوص موضوع بازداشتگاه کهریزک خبر داد. پرویز سروری در گفتگو با مهر، با اشاره به تلاش‌های کمیته ویژه مجلس در بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات اظهارداشت: "کمیته ویژه با بازداشت‌شدگان، کسانی که آزاد شدند، مسئولان بازداشتگاه‌ها و قضات دیدارهایی داشته است

و نتیجه این دیدارها منجر به برکناری تقریبا همه کسانی شد که در بازداشتگاه کهریزک مسئولیت داشته‌اند." وی خاطرنشان کرد: "تاکنون نیروی انتظامی حدود 12 نفر از نیروهای خود را که در این قضایا تخلف کرده‌اند عزل و برکنار کرده است و نتیجه این برخوردها در سایت نیروی انتظامی هم منتشر شده است».

وی گفت: "کمیته ویژه به زودی در نشست خبری گزارشی از پیگیری‌های خود درخصوص وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر به خبرنگاران ارائه خواهد کرد." سروری درخصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر تجاوز جنسی در بازداشتگاهها و پاسخ رئیس مجلس به این ادعاها نیز به مهر گفت: "در بررسی‌هایی که داشتیم بیشترین تمرکز خود را روی بازداشتی‌های 18 تیر داشته‌ایم و حتی یک نمونه تجاوز جنسی در بازداشتگاه کهریزک گزارش نشده است و بهتر بود آقای کروبی قبل از رسانه‌ای کردن این مباحث، اگر موردی داشتند ابتدا به کمیته ارائه می‌کردند."

منبع: کتاب روزشمار  8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها