کد خبر: ۷۳۷۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
رئیس ستاد انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد
رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دولت و ملت سوریه حق بزرگی در مسئله مقاومت دارند، گفت: فلسفه وجودی سازمان کنفرانس اسلامی حمایت از فلسطین و خط مقدم است و نباید تصمیمش، تصمیمی مغایر با این مسئله اتخاذ کند.

فارس، رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی قدس در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با گرامی داشت یاد امام خمینی (ره) مبتکر نامگذاری روز جهانی قدس، اظهار داشت: امروز شاهد آثار و برکات قابل تحسین و مشمول این نامگذاری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه نسل جدید ما شاهد است بخش عمده‌ای از پیش بینی‌های آن فقیه حکیم که می‌فرمود رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است و آینده از آن فلسطینی‌هاست، تحقق یافته است، افزود: هر تحلیلگر فرایند مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را به نفع خط مقاومت می‌داند و اینکه قدرت و قوت غیر قابل انکار مسلمانان در رویارویی با رژیم صهیونیستی کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: کسانی که روزگاری فضای جغرافیایی خود را از نیل تا فرات می‌دانستند امروز به برکت انقلاب اسلامی مجبور به کشیدن حصار دور سرزمین غصب شده خود هستند و نه تنها در عرصه جغرافیایی بلکه در عرصه اقتصادی، تبلیغاتی و دیپلماسی و افکار عمومی نیز محصور شده‌اند.

شریف با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای اسلامی که نگاه حمایتی به صهیونیست‌ها داشته باشد، نزد امت اسلامی منفورند، یادآور شد: همچنین شرکت‌هایی که به کالاهای رژیم صهیونیستی مبادرت دارند، وجهه خوبی در بین امت اسلامی ندارند که این نشان دهنده اراده مستحکم مسلمانان و هم افزایی آنها علیه رژیم صهیونیستی است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود روز جهانی قدس امسال را همراه با ویژگی‌های خاصی دانست و اظهار داشت: در سال‌های گذشته شاهد دو رویارویی بزرگ بین خط مقدم مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بودیم؛ در جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان و در جنگ 22 روزه ملت محاصره شده فلسطین با عزم جدی و قابل تحسین دو پیروزی بزرگ را رقم زدند که به تبع آن دو شکست عظیم برای رژیم صهیونیستی رقم خورد.

وی بر همین اساس ادامه داد:‌ همچنین طی دو سال گذشته شاهد مقاومت و ایستادگی کشورهای اسلامی بودیم و اینکه حکام دیکتاتور آنها یکی پس از دیگری به زیر کشیده شدند و اراده ملت‌ها بر این حکام تحمیل شد و نظام‌های جدیدی در جهان اسلام شکل گرفت.

شریف با تاکید بر اینکه رویکرد عمومی این نظام‌های اسلامی شکل گرفته مخالفت با رژیم صهیونیستی آمریکا و همچنین اصلاحات بود، تصریح کرد: این اصلاحات که شامل فقر و بی‌سوادی در این کشورها می‌شد به دلیل وابستگی حکام دیکتاتورشان به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی با بیان اینکه عامل پیروزی جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه، انقلاب اسلامی و برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس بود، یادآور شد: سوریه همیشه خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بوده است که امسال نیز به همین دلیل، رژیم صهیونیستی و برخی از حاکمان مرتجع عرب علیه دولت و ملت سوریه برنامه‌های خصمانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کسی نمی‌تواند انکار کند دولت سوریه میزبان خوبی برای مبارزان فلسطینی و حامی جدی برای حزب‌الله و حماس و جهاد اسلامی به شمار می‌رود و مردم این کشور امروز بهای حمایت از مقاومت را پس می‌دهند؛ این تهاجم سازمان یافته علیه سوریه در واقع کمک به خط رژیم صهیونیستی و ضربه به خط مقاومت است.

شریف در ادامه سخنان خود به حمایت‌هایی که از خارج به مخالفان سوریه برای تضعیف خط مقاومت در این کشور صورت می‌گیرد، اشاره و تصریح کرد: متاسفانه بخشی از ارتش سوریه را درگیر داستان بیهوده‌ای کرده است و امیدواریم روند آگاه شدن افکار عمومی نسبت به پدید آورندگان این حادثه شرایط را به گونه‌ای رقم بزند که پیروزی دیگری را شاهد باشیم.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی یادآور شد: ما به فضل و نصرت خداوند ایمان داریم و همچنین به برکت خون شهدایی که در مبارزه با رژیم صهیونیستی ریخته می‌شود، اطمینان داریم؛ پیروزی ما در دفاع مقدس آزادی ملت فلسطین را به دنبال دارد و امیدواریم به این موضوع نزدیک شویم.

وی یکی دیگر از ویژگی‌‌های روز جهانی قدس امسال را اعترافات عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای که از سوی رژیم صهیونیستی تجهیز می‌شدند دانست و گفت: ترور کار همیشگی صهیونیست‌هاست. از این رو یکی از مسائل مهم روز جهانی قدس امسال همین است.

شریف با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه انقلاب اسلامی ناشی از بحران‌های داخلی یادآور شد: این رژیم غاصب از ملیت‌های مختلف تشکیل شده. از این رو به محض کوچکترین احساس ناامنی که ناشی از بیداری اسلامی است، احساس خطر می‌کند؛ که به همین دلیل می‌توان به عدم اقبال مهاجرین برای مهاجرت به سرزمین اشغالی اشاره کرد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه ملت مسلمان ایران همچون 30 سال گذشته در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و شاهد یکپارچگی در حضور مردم هستیم، یادآور شد: ملت ایران در طول 30 و چند سال گذشته در بدترین شرایط مثل جنگ تحمیلی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و امسال نیز شاهد حضور شکوهمند مردم‌مان خواهیم بود و قطعا برگ زرینی در تاریخ این ملت رقم خواهد خورد.

رمضان شریف در ادامه سخنان خود به اقدامات اجرایی برای روز جهانی قدس اشاره کرد و اظهار داشت: در 550 نقطه که شامل شهر و شهرک می‌شود، در داخل کشور و 70 کشور اسلامی و غیر اسلامی روز جهانی قدس را برپا خواهیم کرد؛ جمعیت‌های میلیونی در آفریقا، اروپا و کشورهای اسلامی در غالب راهپیمایی،‌ تجمع و نشست این روز را گرامی خواهند داشت.

رئیس انتفاضه فلسطین با تاکید بر اینکه ملت ما به عنوان پرچمدار این روز بزرگ به شمار می‌رود، تصریح کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس بعد از 22 بهمن بزرگترین تجمع به شمار می‌رود؛ مبدا همه راهپیمایی‌ها در روز جهانی قدس از مساجد به سمت مصلی‌های نماز جمعه است و امیدواریم یک روز همه امت اسلامی بتوانند نماز روز قدس را در مسجد الاقصی و بیت‌المقدس برگزار کنند.

شریف ادامه داد: این حرکت نمادین حرکت از مسجد به مصلی نماز جمعه یک مفهوم معنوی دارد که امیدواریم بتوانیم به آن دست یابیم.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه در عرصه تولیدات فرهنگی نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، گفت: در زمینه محتوایی، رسانه‌ای و نوشتاری اقدامات خوبی صورت گرفته و شعار ما در «روز جهانی قدس بیداری اسلامی نوید بخش آزادی فلسطین» است و همه تولیدات فرهنگی‌مان در ترویج و تحلیل این شعار است.

وی همچنین به هماهنگی‌های اولیه برای رفاه شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس اشاره و اضافه کرد: وسایل ایاب و ذهاب پیش بینی شده و هماهنگی‌های لازم در این باره صورت گرفته است.

شریف همچنین به جمع آوری کمک‌های مردمی برای تامین نیازمندی‌های زلزله زدگان آذربایجان شرقی نیز در روز جهانی قدس اشاره کرد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی یادآور شد: ستاد برگزاری انتفاضه قدس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی تاکنون برای  28 استان سخنران در سطح ملی پیش بینی کرده است تا مردم از مسائل فلسطین و بین‌الملل به خوبی آگاهی یابد.

وی شروع راهپیمایی در تهران را ساعت 10:30 صبح و از 8 مسیر مشخص شده اعلام کرد و افزود: ساعت برگزاری مراسم روز جهانی قدس در مراکز استان‌ها و شهرهای کشور نیز متناسب با شرایط اذان و شرایط جغرافیایی از طریق رسانه‌های محلی به اطلاع می‌رسد.

شریف همچنین به هماهنگی 550 خبرنگار برای پوشش برنامه روز جهانی قدس اشاره و اضافه کرد: از این میزان 150 نفر از خبرنگاران خارجی هستند.

وی با بیان اینکه در سایر کشورها دانشجویان نیز به عنوان موتور محرک برپایی مراسم روز قدس به شمار می‌روند، تصریح کرد: امروز مسئله فلسطین یک مسئله جهانی است.

شریف در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سخنرانی پیش از خطبه‌ها کیست و آیا امسال از مهمانان خارجی برای حضور در مراسم دعوت شده است، اظهار داشت: امسال میهمان خارجی برای نماز جمعه نداریم؛ البته در مراکز استان‌ها نمایندگانی از جهاد اسلامی حضور دارند. اما سخنران پیش از خطبه‌ها و مراسم مربوط به نماز جمعه را خود ستاد نماز جمعه اعلام می‌کند و ما تنها خواندن قطعنامه را در نماز جمعه به عهده داریم.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی همچنین درباره حضور خبرنگاران یادآور شد: ما برای خبرنگاران داخلی محدودیت خاصی نداریم و قطعاً اگر محل استقرار خبرنگاران مناسب نباشد، آن را به ستاد نماز جمعه اعلام خواهیم کرد. چرا که بازتاب راهپیمایی روز قدس از طریق رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را دارای گفتمانی دانست که برگرفته از قرآن کریم است و یادآور شد: این گفتمان به همین دلیل با فطرت همه انسان‌ها سازگاری دارد و در واقع مورد توجه بیشتر کشورهای اسلامی قرار گرفته است؛ البته کشورهای مرتجع عرب همواره ترویج ایران هراسی می‌کنند تا جلوی رسیدن این صدای حق طلبانه ما را بگیرند. اما اراده خداوند چیز دیگری است و بیداری شکل گرفته از انقلاب اسلامی را اکنون شاهد هستیم.

شریف با تاکید بر اینکه بیداری مردم فلسطین و لبنان و مقاومت آنها افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را به هم ریخت، اظهار داشت: گذر سوریه از بحران ساختگی استکبار رژیم صهیوینستی و کشورهای عربی موجب موج جدیدی از بیداری اسلامی خواهد شد و حکام نظام سلطه را به زیر می‌کشد.

وی با بیان اینکه در آستانه روز جهانی قدس و اواخر ماه مبارک رمضان شاهد هستیم سازمان کنفرانس اسلامی در آستانه آزمونی بزرگ قرار دارد، ‌گفت: این سازمان باید تصمیمی بگیرد که امت اسلامی سال‌های متمادی به آن افتخار کند و تصمیمی نباشد که با فلسفه وجودی این سازمان ناسازگار باشد.

رمضان شریف اظهار داشت: زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که در این اجلاس موضوع تعلیق سوریه را مطرح کنند؛ قطعا این موضوع با فلسفه سازمان کنفرانس اسلامی که برای حمایت از فلسطین، خط مقاومت و حامیان فلسطین است، خبر ناگواری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همه کسانی که در این عرصه هستند به رسالت تاریخی و دینی خود توجه کنند و فلسفه بزرگ این سازمان را با این تصمیم نادرست زیر سؤال نبرند

رمضان شریف در پایان گفت: دولت و ملت سوریه حق بزرگی بر موضوع مقاومت در طول سال‌های متمادی دارد و انتظار آنها این است که سازمان کنفرانس اسلامی تحت تاثیر نظام سلطه قرار نگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها