يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۸۸۱
زمان انتشار: ۰۱:۲۷     ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
شیشه ساخته می‌شود تا بشکند، کاغذ ساخته می‌شود تا پاره شود، اما هواپیما ساخته نمی‌شود که سقوط کند، با این وجود حوادث هوایی اجتناب ناپذیرند و پرواز همزاد فرود و گاهی اوقات سقوط.

فارس، برادران رایت سازندگان اولین هواپیما بودند و با اختراع خود درهای آسمان را به روی حمل و نقل بشر گشودند پس بی‌ربط هم نبود اگر اولین حوادث هوایی دنیا برای آنها اتفاق می‌افتاد که این طور هم شد، اولین حادثه هوایی برای اولیور رایت و همکارش توماس سلفریج رخ داد که در آن رایت تنها مصدوم شد اما سلفریح جان خود را از دست داد و به این ترتیب اولین صانحه هوایی در سال 1908 رخ داد.

پس از این حادثه روز به روز بر امنیت پرواز و هواپیماها افزوده شد اما تاکنون صوانح هوایی مساله‌ای اجتناب ناپذیر بوده که با وجود پیشرفت تکنولوژی وقوع آنها اجتناب ناپذیر است.

در زیر تصویر تعدادی از صوانح هوایی نادر اولیه را مشاهده می‌کنید که توجه به آن برای مردم آن زمان جالب بود و در ذهن آنها بیم و امید نسبت به آینده این وسیله پرنده ایجاد می‌کرد.

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها