يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۱۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: با وقوع زلزله برخی ترویج شایعات تفرقه‌انگیز را دنبال کردند اما مشارکت پرشور مردم در کمک‌رسانی و به ویژه حضور رهبری در منطقه این توطئه شوم را در نطفه خفه کرد.

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تبریز به تلاش برخی از فرصت‌طلبان برای بهره‌برداری سیاسی از حادثه زلزله و حواشی آن اشاره کرد و افزود:

هوشیاری مردم و حضور عاطفی مقام معظم رهبری در مناطق حادثه‌دیده موجب خنثی شدن اقدامات مذبوحانه توطئه‌گران و تقویت بیش از پیش روحیه ملی و حس همدردی ملت ایران شد.

وی تصریح کرد: برکات معنوی سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی بیش از تاثیرات مادی آن است و روند امدادرسانی و بازسازی منطقه را متحول خواهد کرد.

وی بازدید سرزده و بدون تشریفات رهبر انقلاب از مناطق زلزله‌زده و تاکید معظم له بر کمک‌رسانی بیشتر و سریع‌تر به حادثه‌دیدگان را مرهمی برای آلام مردم مصیبت‌زده دانست و گفت: رهنمودهای ارائه شده در جریان این بازدید، برای مسئولان ملی و استانی باید به منزله دستورالعمل کاری تلقی شده و در اسرع وقت به مورد اجرا گذاشته شود.

این فعال سیاسی تاکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده از کمک‌ها و مساعدت‌های مردمی در کنار به‌کارگیری امکانات دولتی را در راستای ارج نهادن به احساس مسئولیت ملت ایران در قبال هموطنان خود ارزیابی کرد و افزود: همدلی و همراهی مردم با یکدیگر از عوامل بسیار موثر در وحدت و اقتدار ملی محسوب می‌شود که باید در هر برهه‌ای از زمان مورد توجه قرار گیرد.

شایق سفارش رهبر فرزانه انقلاب برای حفظ شان و منزلت حادثه‌دیدگان را ناشی از شناخت عمیق ایشان نسبت به روحیه غیورمردان و شیرزنان منطقه ارسباران آذربایجان اعلام کرد و گفت: پیوند مردم قهرمان خطه آذربایجان با ولایت همواره ناگسستنی باقی خواهد ماند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت حفظ وحدت و هوشیاری مردم در حوادث مختلف گفت: از نخستین ساعات حادثه زلزله، برخی‌ها به جای دعوت مردم به آرامش و امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده سعی داشتند با ترویج شایعات و ارسال پیامک‌های مشکوک به مسائل و مشکلات رنگ و بوی سیاسی داده و اهداف تفرقه‌انگیز و نامشروع را دنبال کنند که با مشارکت پرشور مردم مناطق مختلف کشور در امر کمک‌رسانی و به ویژه حضور مقام معظم رهبری در منطقه این توطئه شوم در نطفه خفه شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها