أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۴۷۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار از بررسی قیمت تخم‌مرغ در جلسه امروز تنظیم بازار خبر داد و گفت: توافق اولیه کیلویی 2846 تومان بود که امیدوارم همین قیمت به تصویب برسد.

هدایت اصغری در گفت‌وگو با فارس؛ با بیان اینکه تخم مرغ پایین تر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسد، اظهار داشت: فروش پایین‌تر از قیمت تمام شده باعث ناپایداری تولید شده، مشکلاتی را برای تولید‌کنندگان ایجاد کرده است و  عملاً باعث عدم استفاده از ظرفیت‌های تولید می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار افزود: دولت به دلیل اینکه تولید‌کنندگان تخم‌مرغ بخشی از سال را ضرر و زیان ندهند و ثبات و پایداری در قیمت ایجاد شود از این بخش حمایت می‌کنند.

وی افزود: بخشی از این حمایت در مورد تثبیت قیمت است که امروز در جلسه تنظیم بازار بررسی می‌شود و بخشی هم در قالب حمایت‌های قانونی از تولیدکنندگان است.

اصغری گفت: قرار است طرح ناجی توسط خود تولید‌کنندگان و با حمایت دولت انجام شود که با اجرای آن هماهنگی، کنترل بازار و ذخیره‌سازی‌ها توسط خود تولید‌کنندگان انجام خواهد شد.

به گفته اصغری در حال حاضر هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری زیر 2 هزار تومان عرضه می‌شود که با قیمت‌گذاری امروز حدود 2846 تومان درب مرغداری عرضه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری در قیمت بازار هم مؤثر خواهد بود گفت: طبیعی است قیمت بازار نیز افزایش می‌یابد و به اعتقاد من قیمت تخم‌مرغ شانه‌ای 6 هزار تومان برای مصرف‌کننده عادلانه است.

اصغری گفت: هر چقدر بتوانیم دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان سود بیشتری می‌برند.

 مدیرعامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار تصریح کرد: در حال حاضر اگر چه تخم‌مرغ درب مرغداری کیلویی کمتر از 2 هزار تومان عرضه می‌شود، اما در بازار شانه‌ای 6 هزار تومان هم به فروش می‌رسد و سود آن به جیب واسطه‌ها می‌رود.

به گفته اصغری تولید کنندگان معمولا 6 ماه از سال تخم مرغ را با ضرر می‌فروشند و در این مدت کسی به فکر تولید کننده نیست.

وی تصریح کرد: دولت باید طوری برنامه‌ریزی کند که قیمت‌ها از ثبات برخوردار باشد، زیرا نوسان قیمت باعث عدم استفاده از تمام ظرفیت‌های تولید می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها