کد خبر: ۷۵۱۰۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۰     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
امام خمینی امروز در نامه ای به وزیرکشور دولت موقت تاکید کردند : مجلس خبرگان در جمهوری اسلامی بودجه ده میلیون تومانی و هتل مجلل اشرافی لازم ندارد .این اعتبار ممکن است سنتی برای آینده شود.

رخدادهای2 شهریور 1358

امروز رهبر انقلاب به مناسبت عید فطر پیام مهمی را خطاب به ملت صادر کردند . در این پیام امام خمینی با اشاره به ویژگی های منافقین در قرآن کسانی را که در مقابل جمهوری اسلامی ایستاده ، انتخابات را تحریم کرده و نیز مردم را در بلاد اسلامی قتل عام می کنند را منافق و غیر مسلم خواندند . ایشان فرمودند : با این دسته مانند غیرمسلمانان برخورد کرده و سرکوبشان می کنیم .

امام خمینی در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید سعید فطر به حدود آزادی در اسلام پرداخته و از سوء استفاده روشنفکران غرب زده در بسط و ترویج فرهنگ منحط غربی در ایران اسلامی به شدت انتقاد کردند .رهبر انقلاب همچنین در دیدار با ایرانیان مقیم کویت پیشنهاد تشکیل حزب جهانی مستضعفین مرکب از مسلمانان و غیرمسلمانان را مطرح کرده و این تشکل را حزب الله نامیدند .

امروز همچنین نخستین نماز عید فطر پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و شهرستان ها برگزار شد . مردم تهران نماز عید فطر را به امامت آیت الله طالقانی اقامه کردند . آیت الله طالقانی در خطبه های نماز عید فطر تاکید کردند : کسانی که در مقابل انقلاب بایستند باید نابود شوند .امروز همچنین گروهان ضربت پاسداران انقلاب در معیت ارتش پس از درگیری های شدید خط محاصره سقز را شکسته و وارد این شهر شدند .آیت الله خلخالی نیز به فرمان امام خمینی محاکمه خائنان و اشرار کردستان را آغاز کرده است .

قبول جمهوری اسلامی به عمل است / منافقین مسلم نیستند

رهبر انقلاب امروز در پیامی  به مناسبت عید سعید فطر تاکید کردند :  اگر منافقین دست از شیطنت برندارند بسیجی فوق این بسیج که انجام گرفت انجام می دهیم .امام خمینی در این پیام با اشاره به توصیفاتی که از منافقین در قرآن شده است فرمودند :« ما قبلاً تذکرات دادیم برای اینکه منافقین را از غیرمنافقین، مردم تشخیص بدهند. به مجرد اینکه کسی گفت من مسْلم هستم و به مجرد اینکه کسی گفت من جمهوری اسلامی را قبول دارم، این نمی‌شود باور کرد باید اعمال آنها را دید. باید دید اینها در این جمهوری اسلامی چه تعهداتی دارند؛ چه کاری کردند برای مملکت خودشان؛ چه فکری دارند.»

آیت الله خلخالی سپس در باره دستگیری سران حزب دموکرات گفت: از افراد مقصر و ضد انقلاب خیلی‏ها دستگیر شدند و به جزا رسیدند و گروهی هم به عراق پناهنده شده‌اند و به همین سبب ارتش و پاسداران، مرز را بسته اند و دو سه نفر از سران حزب دموکرات در پاوه و در سنندج و مریوان بازداشت شده‌اند.

ایشان ادامه دادند :« اینهایی که اظهار اسلام می‌کنند لکن مردم را در بلاد ایران مردم را به آتش می‌کشند، خرمنهای مردم را به آتش می‌کشند، جوانهای ما را در اطراف می‌کُشند، در کردستان عزیز، آنقدر از جوانهای ما را و از خود کُردها را کشتند، و اینها در عین حال می‌گویند ما مسْلم هستیم، قرآن می‌فرماید که شماها منافق هستید، شماها مسْلم نیستید، شمایی که قولتان غیرعملتان است، حرفتان غیرواقعیتتان است، شما مسْلم نیستید، شما منافق هستید؛ شما می‌خواهید مردم را گول بزنید.»

اگر سنی هستید باید از اولی الامر اطاعت کنید

امام خمینی تاکید کردند :« شمایی که الآن در کردستان دست به خرابی زده اید و مع ذلک می‌گویید ما سنی هستیم و اهل سنت هستیم، شما اگر اهل سنت هستید، به حسب فتوای علمای بزرگ اهل سنت، واجب است اطاعت کنید از اولی الامر. اولی الامر امروز دولتِ ما و ما هستیم. بر شما واجب است به حکم اسلام، که تبعیت کنید؛ و به حکم قرآن، به حسب رأی علمای خودتان، به حسب رأی مشایخ خودتان. شما اگر چنانچه مسْلم هستید، چرا تبعیت از قرآن نمی‌کنید؟ چرا به حسب آنطوری که علمای شما استفاده [کرده‌اند] از آیه شریفه أطیعوا الله و أطیعوا الرسول و اولی الأمر منکم  اطاعت نمی‌کنید؟ شما در صورت مسلمان هستید، در ظاهر اظهار اسلام می‌کنید؛ به حسب واقع مسلم نیستید.»

کسانی که انتخابات را تحریم کردند مسلم نیستند

رهبر انقلاب در ادامه با تاکید بر این نکته که مخالفین جمهوری اسلامی منافق هستند فرمودند : «آنهایی که در مقابل حکومت طاغوت که جمهوری اسلام به همت مسلمین برپا شد، و [اینها] رأی ندادند بر جمهوری اسلام و همان طاغوت را خواستند، رأی به جمهوری اسلامی ندادند یعنی ما طاغوت می‌خواهیم، اینها منافق هستند، اینها مسْلم نیستند.»

منافقین را سرکوب خواهیم کرد

امام خمینی با اشاره به آزادی مطلقی که از ابتدای پیروزی انقلاب به همه احزاب و گروه ها داده شده است و با تاکید بر این واقعیت که منافقین با سوء استفاده از این آزادی ماهیت خود را نشان داده و با خارج از کشور و نظام سابق ارتباط گرفته اند فرمودند : «دیگر نمی‌توانیم اجازه بدهیم آزادانه هر کاری می‌خواهید بکنید، شما را سرکوب خواهیم کرد!»1

پیشنهاد امام برای تشکیل حزب مستضعفین

رهبر انقلاب امروز در دیدار با ایرانیان مقیم کویت پیشنهاد دادند حزب جهانی مستضعفین مرکب از تمامی مستضعفان جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان تشکیل شود .امام خمینی طی سخنانی در این جمع تاکید کردند :« اینکه ظلم می‌کند، آن که خلاف می‌کند، دولتها هستند. آنها هم مستضعفینشان گرفتار مستکبرین است - اگر یک حزبی در عالَم پیدا بشود، یک حزب عالَمی، حزب مستضعفین، که همان «حزب الله» است، این مشکل رفع بشود. با رفع این دو اشکال، تمام مشکلات مسلمین رفع می‌شود؛ هیچ قدرتی با این قدرتها نمی‌تواند مقابله بکند.»2

مخالفت اسلام با آزادی به شیوه های غربی

رهبرانقلاب امروز به مناسبت عید سعید فطر با اقشار مختلف مردم دیدار کرده و مباحث مهمی را با آنان در میان گذاشتند . اهم مسائل مطرح شده در این دیدار عبارت است از  :

1- اینها اگر درست می‌گویند که برای ملت کار می‌کنند و دمکرات هستند، حکومت مردم بر مردم می‌خواهند، اگر اینها حکومت مردم بر مردم می‌خواهند، چرا نمی‌گذارند مردم سرنوشت خودشان را تعیین کنند؟ چرا با خرابکاریها نمی‌خواهند مردم حکومت خودشان را تعیین کنند .اینها دمکرات نیستند؛ اینها جنایتکارانی هستند که با اسم حزب دمکرات می‌خواهند برای اربابان خودشان کار کنند.

آیت الله طالقانی در خطبه های نماز عید فطر گفت : چپ گرایی و راست گرایی به گمراهی می کشد آیا این تجربه را در این مدت ما ایرانیها نداشتیم ، همیشه ضربه ای که خوردیم یا از راست گراهای متعصب و جامد خوارج نهروانی بوده یا از چپ گراهای به طرف دیگر ..........

2- می‌خواهند جوانان ما آزاد بشوند؛ قمارخانه‌ها باز باشد به طور آزاد، مشروبخانه‌ها باز باشد به طور آزاد، عشرتخانه‌ها باز باشد ... جوانهای ما آزاد باشند و هر مفسده‌ای را بخواهند عمل کنند؛ به هر فحشا که می‌خواهند کشیده شوند. این چیزی است که از غرب دیکته شده است. این چیزی است‌ که می‌خواهند جوانان ما - که می‌شود در مقابل آنها بایستند - را بی‌خاصیت کنند. ما می‌خواهیم جوانانمان را از میکده‌ها به میدان جنگ ببریم .

3- ما می‌خواهیم مملکت حفظ کنیم. حفظ مملکت به آزادی که شما می‌گویید نیست. این آزادی مملکت را، بر باد می‌دهد. این آزادی که شما می‌خواهید آزادی دیکته شده است؛ برای اینکه مملکت را ببلعند ...

4- ما مرتجع هستیم، شما روشنفکر هستید. شما روشنفکرها می‌خواهید که ما به هزار و چهارصد سال قبل برنگردیم. شما می‌ترسید که اگر ما جوانان را مثل هزار و چهارصد سال قبل تربیت کنیم که با جمعیت کم، دو امپراتوری بزرگ را به باد داد. ما مرتجع هستیم؛ شمایی که می‌خواهید جوانان ما را به تعلیمات غربی بکشید، نه آن تعلیماتی که خودشان دارند، آن تعلیماتی که برای ممالک استعماری دارند، شما روشنفکر هستید!

5- شما حدود آزادی را، برای آن چیزی قائل نیستید. شما بی‌بند و باری را «آزادی» می‌دانید. شما فساد اخلاق را آزادی می‌دانید. شما فحشا را آزادی می‌دانید. ما شما را آزاد گذاشتیم، و خودتان را به فحشا کشیدید؛ به بدتر از فحشا کشیدید، آبروی خودتان را بردید پیش ملت. ما شما را آزاد گذاشتیم، و قلمهای مسموم شما توطئه گران 3 مملکت ما را می‌خواست به باد بدهد؛ با اسم دمکراتی، با اسم آزادیخواهی، با اسم روشنفکری؛ با اسمهای مختلف.

6- آنهایی که جوانهای ما را سر بُریدند حرفی نیست؛ آنهایی که جنایتکاران را قصاص می‌کنند برایشان [نوحه‌] می‌گیرند؟! ما که می‌خواهیم مملکت خودمان را از دست جنایتکاران، از دست خیانتکاران، از دست چپاولگران، نجات بدهیم، ما سلب آزادی کردیم! البته آزادی که منتهی بشود به فساد، آزادیی که منتهی بشود به تباهی ملت، به تباهی کشور، آن آزادی را نمی‌توانیم بدهیم. 4

دستور شکل گیری دادگاه برای محاکمه سریع خیانتکاران

امام خمینی امروز در نامه ای خطاب به مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر موقت دستور شکل گیری دادگاه برای محاکمه خیانتکاران را صادر کردند .در نامه رهبر انقلاب آمده است :« با توجه به اینکه رؤسای ادارات کشوری و امنیتی و نظامی، جنایاتی علیه ملت ایران بر طبق شواهد و دلایل متقن و مستند انجام داده‌اند که قانوناً و شرعاً مستحق مجازات‌اند، بنابراین در اسرع وقت از طریق دادگستری، با تشکیل یک دادگاه انقلابی، برطبق مقررات اسلامی محاکمه، و به کیفر اعمال جنایت آمیزشان برسانید تا روح شهدای راه آزادی و استقلال، که در انتظار کیفر دژخیمان این قرن می‌باشد، تا حدی شاد گردد.»

رهبر انقلاب در ادامه با تاکید بر این نکته که مخالفین جمهوری اسلامی منافق هستند فرمودند : «آنهایی که در مقابل حکومت طاغوت که جمهوری اسلام به همت مسلمین برپا شد، و [اینها] رأی ندادند بر جمهوری اسلام و همان طاغوت را خواستند، رأی به جمهوری اسلامی ندادند یعنی ما طاغوت می‌خواهیم، اینها منافق هستند، اینها مسْلم نیستند.»

امام خمینی تاکید کردند :« باید حداکثر محاکم اینها دو روز باشد. اینها محکوم هستند لکن محاکمه در پیش خبرنگاران خارجی و داخلی شوند.»5 رهبر انقلاب همچنین در نامه دیگری خطاب به نخست وزیر از وی خواستند برای بازماندگان شهدای قوای انتظامی پاداشی در نظر گرفته و بپردازند .  در نامه امام خمینی تاکید شده است : برای بازماندگان پاسداران علاوه بر پاداش نظیر ارتشیان حقوق ماهانه ، هزینه ای با توافق هیئت دولت و شورای انقلاب مقرر دارید که برای همیشه به آنان بدهند . 6

مجلس خبرگان نیاز به بودجه 10میلیونی ندارد

امام خمینی امروز در نامه ای به هاشم صباغیان وزیرکشور دولت موقت تاکید کردند : مجلس خبرگان در جمهوری اسلامی بودجه ده میلیون تومانی و هتل مجلل اشرافی لازم ندارد . رهبر انقلاب با اشاره به این نکته که این اعتبار ممکن است سنتی برای آینده شود تاکید کردند : آقایان وکلای محترم که عمده آنان از علمای اعلام هستند از این نحو تشریفات نگران هستند ، آنان بحمدالله با زندگی نزدیک به طبقات محروم عادت نموده اند ، بودجه مذکور را تعدیل نمائید و عذر برگشت مازاد صحیح نیست . 7

اولین نماز عید فطر بعد از انقلاب برگزار شد

اولین نماز عید فطر بعد از انقلاب صبح امروز با شرکت حدود یک میلیون نفر در محوطه دانشگاه تهران برگزار شد . نماز عید فطر به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد .

نه راست ، نه چپ ، صراط مستقیم

آیت الله طالقانی در خطبه های نماز عید فطر گفت : چپ گرایی و راست گرایی به گمراهی می کشد آیا این تجربه را در این مدت ما ایرانیها نداشتیم ، همیشه ضربه ای که خوردیم یا از راست گراهای متعصب و جامد خوارج نهروانی بوده یا از چپ گراهای به طرف دیگر ...وی ادامه داد : راه وسط صراط مستقیم این جاده ای است که کاروان بشر را به سرمنزل نجات و سعادت می رساند ...اگر بخواهد راه را پیدا کند نه در چپ گرایی می تواند در راست گرایی ، در طریق مستقیم است ...عاقبت خیر در همین طریق وسطی است .

کسانی که در مقابل انقلاب می ایستند باید نابود شوند

آیت الله طالقانی در بخش دیگری از سخنانشان تاکید کردند : مردم پرادعای کم کار و فریبکار از بین خواهند رفت در حکومت ما ، بروند دنبال کارشان و آنهایی که دروغ می بافند ، تهمت می زنند ، این ها هم دستشان خالی است ، فقط مردم صادق می توانند راه انقلاب ، انقلاب علی را پیش ببرند .آیت الله طالقانی ادامه دادند : کسی که روبروی انقلاب بایستد باید هلاک شود ، نابود بشود .وی گفت : اگر نشستند و در مقابل حق نایستادند کاری به کارشان نداریم همانطور که اماممان فرموده همانطور که وارث علی گفته است .8

ارتش در سقز مستقر شد

ستاد عملیات سپاه پاسداران منطقه غرب کشور مستقر در کرمانشاه اعلام کرد ساعت 17امروز گروهان ضربت پاسداران انقلاب در معیت برادران ارتشی پس از درگیری های شدید خط محاصره سقز را شکسته و وارد این شهر شدند .لشکر 28کردستان ساعت 22و30دقیقه امشب اعلام کرد : پس از مقاومت دلیرانه ستون اعزامی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سقز و حملات شدید عناصر ضد انقلاب بحمدالله با همکاری پاسداران اعزامی و مسلمانان غیور و متعهد شهرستان سقز ستون ارتش وارد پادگان سقز شده و کنترل شهر در دست نیروهای ارتش و پاسداران و مسلمانان است .9 خبر دیگر آنکه پس از برخورد قاطع نیروهای انقلاب با اشرار در کردستان عبدالرحمن قاسملو دبیرکل حزب دموکرات کردستان که در مکان نامعلومی به سر می برد به خبرگزاری رویترز گفته است که آماده مذاکره با دولت جمهوری اسلامی است . 10

آغاز محاکمه ضد انقلاب توسط آیت الله خلخالی و با حکم امام خمینی

آیت الله خلخالی حاکم شرع که بنا به فرمان امام خمینی رسیدگی به پرونده‏های اشرار و ضد انقلابیون کردستان را بر عهده دارد در ساعت بیست و سه و سی دقیقه امروز از پاوه وارد مریوان شد و بلادرنگ رسیدگی به پرونده‏های افراد ضد انقلاب را آغاز کرد . 

اعدام دکتری که دستور بریدن سر پاسدارها را می داد 

وی گفت: یکی از افراد جالب توجهی که در این جریانات بازداشت شد،  دکتری بود بنام «دکتر ابوالقاسم رشوند سرداری» (اهل قلهک) که به هیچوجه،  زبان کردی را نمیدانست اما با لباس کردی در اطراف بیمارستان پاوه،  در سنگر و مسلح بدست مأمورین افتاد.  وی در جریان بازجویی اعتراف کرد که کمونیست و معتقد به حزب دموکرات و تجزیه کردستان و در جریان حوادث پاوه مسلحانه جنگیده و داروی لازم را که می شناخته و مورد نیاز افراد زخمی دموکراتها بود، از بیمارستان سرقت کرده است.

می‌خواهند جوانان ما آزاد بشوند؛ قمارخانه‌ها باز باشد به طور آزاد، مشروبخانه‌ها باز باشد به طور آزاد، عشرتخانه‌ها باز باشد ... جوانهای ما آزاد باشند و هر مفسده‌ای را بخواهند عمل کنند؛ به هر فحشا که می‌خواهند کشیده شوند. این چیزی است که از غرب دیکته شده است.

حاکم شرع سپس افزود: دکتر رشوند دستش به خون پاسداران آلوده بود و در همانجا دستور بریدن سر پاسداران را داده بود است.  از یکی از همکاران او قمه ای بدست آمده است و طبق اعترافات خودش خیلی از پاسداران را سر بریده و حتی سرمی را که به بدن پاسداران بیمار،  خون می رسانده است از دست بیماران کشیده است،  این فرد پس از دستگیری، اسیر جنگی بوده است و لذا چاره ای نداشتیم جز اینکه حکم اعدام او را صادر کنیم.

آیت الله خلخالی سپس در باره دستگیری سران حزب دموکرات گفت: از افراد مقصر و ضد انقلاب خیلی‏ها دستگیر شدند و به جزا رسیدند و گروهی هم به عراق پناهنده شده‌اند و به همین سبب ارتش و پاسداران، مرز را بسته اند و دو سه نفر از سران حزب دموکرات در پاوه و در سنندج و مریوان بازداشت شده‌اند. 11

حمام خون رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان

اسرائیل و تفنگداران لبنانی دست راستی امروز به جنوب لبنان هجوم برده و آتش جنگ را در این منطقه شعله ور کردند .پس از بمباران شدید توپخانه که بیشتر قسمت مسیحی نشین شهر تایر را به خرابه تبدیل کرد نیروهای اسرائیلی یک رشته از روستاهای اطراف صیدا را مورد حمله قرار دادند .12

پی نوشت ها:

1. صحیفه امام ، جلد 9، صفحه 333

2. صحیفه امام ، جلد 9، صفحه 331 

3.مسعود بهنود ، علیرضا نوری زاده ، رضا براهنی ، علیرضا میبدی ، عبدالکریم لاهیجی ، هوشنگ افراسیاب ، شاپورزندنیا ، منوچهر رزم آرا ، سیروس شرفشاهی ، هوشنگ گلشیری ، عباس پهلوان ، حسین مهری ، احمد شاملو ، هوشنگ اسدی و...از کارگزاران مطبوعاتی پهلوی بودند که پس از انقلاب از گردانندگان اصلی این مطبوعات را در داخل کشور بر عهده داشتند.

4. صحیفه امام ، جلد 9، صفحه 340

5. صحیفه امام ، جلد 9، صفحه 324

6.صحیفه امام ، جلد 9، صفحه 325

7. صحیفه امام ، جلد 9، صفحه 327

8.جمهوری اسلامی ، 3شهریور 1358، صفحه 10

9. کیهان ، 3شهریور 1358، صفحه 2

10 . کیهان ، 3شهریور 1358، صفحه 2

11.  کیهان، 3/6/58، صفحه 2

12.  جمهوری اسلامی ، 4/6/58، صفحه4

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها