کد خبر: ۷۵۱۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۲۶ آذر ۱۳۸۹
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: چرا به اسم سازندگي برخي مال حرام را در شكم برخي ديگر ريخته‌اند كه نتيجه‌اش وقايعي مانند 18 تير و فتنه سال گذشته شود؟

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه در سخنان پيش از خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به واقعه كربلا اظهار داشت: برخي معتقدند حوادث و وقايع كربلا مانند باقي وقايع، تاريخ مصرف دارد و گاهي هم مي‌گويند پرداختن به اين موضوعات توقف در تاريخ است.

وي افزود: بعضي افراد هم پا را فراتر گذاشته و در دوران اصلاحات با مطبوعات زنجيره‌اي و از جيب مردم عاشق امام حسين (ع)، روزنامه‌ها را منبع تغذيه فكري نسل جديد انقلاب كردند و نوشتند خشونتي كه در كربلا رخ داد، نتيجه خشونتي بود كه پيغمبر (ص) در جنگ بدر نشان داد و اجداد آنها را كشت و حتي نوشتند كه ترويج فرهنگ شهادت، ترويج خشونت است.

ذوالنور در ادامه خاطرنشان كرد: وقتي پدر شهيد امر به معروف و نهي از منكر، شهيد هادي محبي، پاي چوبه دار ضارب را بخشيد، در مطبوعات زنجيره‌اي با تيتر مشترك نوشتند "پدر مقتول محبي از خشونت صرف‌نظر كرد "؛ در اينجا شهيد، مقتول مي‌شود و قصاص مساوي خشونت است.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به سخنراني آيت‌الله مصباح يزدي درباره قصاص، جزا و ديات در نماز جمعه‌اي در گذشته، گفت: پس از اين سخنراني، شخصيت روحاني مشهوري در سفر به همدان گفت بعضي‌ها خشونت را تئوريزه مي‌كنند و از آن پس آيت‌الله مصباح را به عنوان تئوريسين خشونت معرفي كردند.

وي افزود: در سال 78 در دوران اصلاحات يك روزنامه دولتي در مقاله‌اي نوشت عبارات امر به معروف و نهي از منكر در زيارت عاشورا با آزادي همخواني ندارد و بايد برداشته شود؛ در حاليكه امر به معروف و نهي از منكر با ترويج فسادي كه آنها دنبالش بودند همخواني نداشت، نه با آزادي.

حجت‌الاسلام ذوالنور در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه حادثه كربلا يك واقعه تاريخي صرف نيست بلكه يك قانون است، تصريح كرد: واقعه كربلا ملاك و ميزان است و روح عزاداري براي امام حسين (ع) براي عبرت‌گيري است.

وي در ادامه با اشاره به دنياگرايي افراد و انحراف‌شان اظهار داشت: اگر افرادي دچار دنياگرايي و مال‌اندوزي شوند، عجيب نيست كه در مقابل آرمان‌ها و ارزش‌هاي امام و انقلاب كه زماني از آن حرف مي‌زدند، بايستند؛ چرا به اسم سازندگي برخي مال حرام را در شكم برخي ديگر ريخته‌اند كه نتيجه‌اش وقايعي مانند 18 تير و فتنه سال گذشته شود؟

ذوالنور با بيان اينكه لقمه حرام باعث انكار حقيقت مي‌شود، گفت: افرادي كه اسير چرب و شيرين دنيا شوند و بخواهند مسير انقلاب را به سمت اميال و شهوات خود منحرف كنند، طبعا مقابل مسير حركت انقلاب مي‌ايستند. افرادي كه تاكنون از بيت‌المال سوء‌استفاده كرده‌اند حالا اگر مسير انقلاب، رانتخواري آنها را ادامه ندهند، مقابل آرمان‌هاي امام (ره) و انقلاب مي‌ايستند.

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه عمر سعد، امام حسين (ع) را كاملا مي‌شناخت، اظهار داشت: پدر عمر سعد فردي زاهد بود و دشمن به عنوان مثال آيت‌الله زاده‌اي را مقابل امام حسين (ع) قرار داد تا مردم دچار ترديد نشوند و حتي از قاضي شريح هم فتوا گرفتند تا ظاهر ديني قضيه حفظ شود.

وي خاطر نشان كرد: در جنگ حق و باطل، دشمن بخشي از حق و باطل را با هم عجين مي‌كند و رسما اعلام باطل بودن نمي‌كند؛ لذا صراحتا نگفتند كه با پروژه اصلاحات مي‌خواهيم به جنگ دين برويم.

ذوالنور با بيان اينكه دشمن به دنبال تخريب از درون انقلاب است، متذكر شد: براي اين كار برخي با شعار نزديكي به امام آمدند، برخي تابلوي خط امام را برجسته كردند و بالاي سرشان گرفتند و برخي سوابق انقلابي و نسبت با شهدا را سنگر خود كردند و در مقابل انقلاب ايستادند اما بايد توجه كنيم كه ملاك حال فعلي افراد است و مگر مي‌شود افراد پرچم خط امام (ره) را به دست بگيرند ولي مششع‌ترين نظريه امام و اصل ولايت فقيه را زير سؤال ببرند.

وي تصريح كرد: زماني كه همه دشمنان در فتنه سال گذشته به جنگ انقلاب آمدند، عده‌اي از خواص سكوت كردند و به كار خود پرداختند و مقام معظم رهبري به تنهايي به صحنه آمدند و خواص را به صحنه دعوت كردند. سكوت راه علاج براي مقابله با فتنه نيست ولي چرا عده‌اي در حوادث سال گذشته سكوت كردند؟

ذوالنور در پايان اظهار داشت: امروز ممكن است افرادي در مقابل آرمان‌هاي امام (ره) و انقلاب بايستند كه لوح تقدير از امام (ره) هم داشته باشند ولي مردم بايد هوشيار باشند و مي‌دانيم بيشترين ضربه‌اي كه اسلام خورده، از رگه‌هاي نفاق و مصلحت‌انديشي و سكوت بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۱۴:۰۶ - ۲۷ آذر ۱۳۸۹
۰
۰
مگر الان نيستند/فقط رنگ عوض كرده اند ولي منش ومرامشان همان است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها