کد خبر: ۷۵۳۶۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
به گزارش مشرق به نوشته روزنامه لوموند، وید مایکل پیج عامل تیراندازی در معبد سیک ها در چهارم ماه اوت در ویسکانسین آمریکا بی شک انسانی نامتعادل بود. این در حالی است که وی سربازی و نژادپرستی سفید پوست بود که در سال هزار و نهصد و نود و هشت از ارتش اخراج شد. آیا واقعا پیج همان طور که مقامات رسمی آمریکا پس از این حادثه اعلام کردند یک عنصر فاسد در ارتش بود یا نشانه ی پدیده ای بسیار گسترده در صفوف ارتش آمریکا است؟

بلن فرناندز خبرنگار الجزیره در مقاله ای با عنوان« باندهای نئونازی و جنایتکاران در ارتش ایالات متحده»، نظریه‌« عنصر نامطلوب و فاسد بودن»‌ پیج را رد می کند. این نویسنده در این چارچوب به یکی از مقالات ساینس مانیتور اشاره می کند که در آن توضیح داده اشت چگونه برخی جنبش های نئونازی و نژاد پرست تلاش می کنند برای آموختن هنر جنگ در ارتش ثبت نام کنند تا در نهایت از این دانش نظامی به نفع دیدگاههای خود بهره گیری کنند.

یکی از مقامات وزارت دفاع آ«ریکا می گوید حضور افراط گرایان در ارتش مسئله ای فراگیر نیست اما هم اکنون هزاران تن از این افراد در ارتش حضور دارند.

تی جی لیدن که پیش از این با نژادپرستان همکاری م کرد می گوید در آن زمان برای پیوستن تفنگداران دریایی تشویق شدم. بزرگان جنبش نژادپرستی معتقدند این بهترین انتخاب است زیرا افراد با پیوستن به ارتش آموزش نظامی می بینند. این گروه ها به صفوف ارتش آمریکا پیوسته اند.
طبق گزارشی که در سال دوهزار و پنج به سفار پنتاگون تهیه شد، ارتش آمریکا در مورد مسائل و دیدگاهها افراطی به نظریه« نپرسید و نگویید» عمل می کند.

مت کنارد کتابی با عنوان« ارتش نامنظم؛ چگونه ارتش آمریکا نئونازی ها، اعضا باندهای جنایتکار و مجرمان برای مبارزه و جنگ به کار می گیرد» منتشر کرده است. وی در طول تحقیقات خود به پنج مرکز سربازگیری مراجعه کرده است. وی از برخی سربازان که خالکوبی های نازی را بر بدن داشتند پرسیده است آیا این خالکوبی ها در حرفه جدید محدودیتی بر شما ایجاد نخواهد کرد. هیچ یک از سربازان این خالکوبی ها را یک مانع غیر قابل عبور ندانسته اند.

در ادامه کنارد با فارست فوگارتی کهنه سرباز جنگ عراق و نژادپرست سفید پوست ملاقات کرد که هیتلر را نیز تحسین می کند. فورگاتی پیش از سفر به عراق به یکی از سازمان یافته ترین و خشن ترین گروههای نژادپرست آمریکا پیوست.

دوست فورگاتی تلاش کرده بود مانع اعزام وی به عراق شود و در همین راستا عکس هایی از همکاری وی با گروههای نئونازی را در اینترنت منتشر کرد. کمیته نظامی فورگاتی را احاضر کرد و پس از سوال و جوابی ساده وی راه عراق را در پیش گرفت.

اما جنگ های نژادی تنها مسئله ای نیست که ارتش آمریکا با آن رو به رو است. طبق گزارش اف بی آی در سال دوهزار و هفت، تقریبا همه جنایتکاران بزرگ و باندهای خیابانی در ارتش آمریکا و یا در میان نیروهای نظامی خارج از این کشور دوره دیده اند. در این گزارش هشدار داده شده است که سربازان که اعضای باندهای خلفکار هستند دانش نظامی خود را به گروههای خود انتقال می دهند و از آنها در جهت مقابله با نیروهای دولتی استفاده می کنند که تخصصی برای مبارزه با گروههای آموزش دیده ندارند.

آمار نشان می دهد ارتش در سال دوهزار و سه تا دوهزارو شش، چهارهزار و دویست و سی جنایتکار را تحت برنامه« چشم پوشی اخلاقی» به کار گرفته است. این برنامه اجازه می دهد افرادی که در قالب استانداردهای نظری جای نمی گیرند مانند طراحان حملات تروریستی، مجرمان جنسی و یا متهمان به سوء استفاده جنسی از کودکان به استخدام ارتش در بیایند. دو سرباز که در سالهای دوهزار و سه تا دوهزا رو شش در ارتش آمریکا استخدام شدند پیش از آن تهدید کرده بودند در خاک آمریکا بمب گذاری خواهند کرد. به علاوه هشتاد و هفتاد سرباز مجرم جنسی، نه تن از آنان آتش افرود و هفت تن دیگر متهم به آزار جنسی کودکان بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها