کد خبر: ۷۵۳۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با بیان اینکه همه چیز برای برگزاری اجلاس آماده است گفت: بان‌كي‌مون چهارشنبه وارد تهران مي‌شود.
محمدحسن آصفري در گفت‌وگو با  «خبرگزاري دانشجو»، با اشاره به جلسه امروز صبح كميسيون امنيت ملي و مسئولين وزارت امور خارجه در خصوص برگزاري اجلاس عدم تعهدها در تهران، بيان داشت: پيرو برگزاري اجلاس عدم تعهدها در ايران كميسيون امنيت ملي امروز با برگزاري جلسه‌اي با حضور وزير امور خارجه، معاون پارلماني وي و تعدادي از مسئولين مربوطه به بررسي روند برگزاري اجلاس پرداختند.

وي ضمن اشاره به گزارش صالحي از روند پيشبرد برگزاري اجلاس با بيان اينكه همه چيز براي برگزاري اين برنامه آماده است، گفت: سالن اجلاس براي محل اسكان ميهمانان آماده است و دستگاه‌هاي امنيتي نيز تدابير بسيار خوبي براي برگزاري اين مراسم اتخاذ كرده‌اند تا اجلاس در سطح خوبي برگزار شود.

دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه رياست اجلاس كه قبلا در اختيار مصري ها بود از امسال به مدت سه سال به عهده ايران است، بيان داشت: بالغ بر 7000 ميهمان به اين اجلاس دعوت شده‌اند.
 
آصفري با بيان اينكه روساي جمهور و معاونين اول 51 كشور دنيا به اين اجلاس دعوت شده‌اند، گفت: اين اجلاس نسبت به 15 دوره اجلاس گذشته از سطح بالاتري برخوردار است و بعضي از كشورها با 100 تا 200 همراه از جمله هيئت‌هاي عالي و اقتصادي در اين مراسم شركت مي‌كنند.

وي با بيان اينكه بان‌كي‌مون، چهارشنبه وارد تهران مي‌شود، گفت: تعداد كشورهاي شركت كننده بالغ بر 108 كشور با مجموع سازمان‌هاي بين المللي است.

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس خاطرنشان كرد: در اين اجلاس مرسي با صد نفر همراه شركت خواهد كرد.
 
آصفري با اشاره به مسائل قابل طرح در اين اجلاس گفت: موضوع فلسطين يكي از موضوعات مهم و قابل طرح در اجلاس است.

وي افزود: همچنين در اين اجلاس كميته راهبردي براي دنبال كردن مسائل جنبش طي سه سال آينده ايجاد خواهد شد.

عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اهداف جنبي اين اجلاس با بيان تمايل سران كشورها از بازديد مناطق صنعتي ايران بيان داشت: همچنين سران كشورها در حاشيه اين اجلاس به بازديد از اماكن صنعتي همچون مراكز هسته‌اي، فرهنگي، علمي و سياحتي خواهند پرداخت.

آصفري افزود: همچنين در حاشيه اجلاس نمايشگاهي از دستاوردهاي ايراني در مسائل مختلف علمي، فرهنگي و ... برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به طرح مسئله فلسطين در اين اجلاس گفت: مايل بوديم كه اسماعيل هنيه جهت بررسي مسئله فلسطين در اين اجلاس حضور پيدا كند، اما به دليل مسائل بين‌المللي ميزبان محمودعباس خواهيم بود.

دبيركميسيون امنيت ملي با اشاره به كارگروه توريكا در اين اجلاس بيان داشت: كارگروه توريكا نيز با حضور رياست قبلي، فعلي و آينده اجلاس برگزار مي‌شود.

آصفري با اشاره به ديگر كارگروه‌هاي اين اجلاس گفت: كارگروه خلع سلاح هسته‌اي نيز از ديگر كارگروه‌هايي است كه در اين اجلاس برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به عدم حضور تركيه در سطح رياست جمهور و وزير در اين اجلاس تصريح كرد: ما به دليل اقدامات و مواضع اخير تركيه علاقه‌مند به حضور اين كشور در اين اجلاس نيستيم.

دبيركميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: بيماري رئيس جمهور تركيه و عدم تمايل ما باعث عدم حضور اين كشور در سطح عالي در اين اجلاس شد، اما در هر صورت ما دعوت‌نامه را ارسال كرديم.

آصفري با اشاره به دستاوردهاي اين اجلاس تصريح كرد: اگر اين اجلاس را با دوره‌هاي قبل مقايسه كنيم، متوجه جايگاه و موقعيت بالاتر اين دوره نسبت به دوره‌هاي قبل مي‌شويم.

وي با بيان اينكه رويكرد رسانه‌ها و حضور روساي جمهور كشورهاي مختلف در اين اجلاس نشان از موقعيت آن است، تاكيد كرد: ما پيروزي خود از اين اجلاس را قبل از برگزاري آن به دست آورده‌ايم.

وي با اشاره به اقدامات و حاشيه‌سازي‌هاي آمريكايي‌ها و غربي‌ها براي برگزاري اجلاس گفت: آمريكايي‌ها و غربي‌ها تلاش گسترده‌اي را براي برگزاري اجلاس در سطح پايين كردند، اما امروز تمام رسانه‌هاي دنيا موضوع اجلاس را در سطح اخبار خود قرار داده‌اند كه اين نشان از شكست تحريم ديپلماسي غربي‌ها دارد.
 
دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به دستاورد اقتصادي اين اجلاس براي ايران خاطرنشان كرد: ايران علي‌رغم تحريم‌هاي اقتصادي توانست در اين زمان اجلاس را برگزار كند و اين خود يك پيروزي ديگريست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها