کد خبر: ۷۸۷۰۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۲۱ شهريور ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین رضازاده در خصوص عملکرد تیم ملی وزنه برداری در المپیک 2012 لندن و برنامه‌های بعدی فدراسیون در گفت و گویی با خبرنگار ورزشی فارس به مطالب زیر اشاره کرد:

فارس: نتیجه خوبی برای وزنه‌برداری در المپیک 2012 لندن به دست آمد. در مورد عملکرد پولادمردان ایران در المپیک چه نظری دارید؟

از 6 سهمیه‌ای که در این رقابت‌ها به دست آوردیم، 4 وزنه بردار کشورمان برای اولین بار در المپیک به مدال رسیدند. یک طلا، 2 نقره و یک برنز در حالی در المپیک برای وزنه برداری به دست آمد که 2 ملی‌پوش نقره‌ای کشورمان هم شانس زیادی برای کسب مدال طلا داشتند، هرچند که در فوق سنگین برای اولین بار قهرمانی و نایب قهرمانی المپیک به ایران رسید. البته شاید وقتی چند ملی‌پوش ایران مدال‌شان قطعی شد دیگر اشباع شدند و یا استرس اجازه نداد به مدال های خوش رنگ تری فکر کنند. 4 مدال و یک عنوان پنجمی عملکرد خوبی بود که با لطف خدا و دعای خیر مردم به دست آمد.

فارس: با این حال از کیانوش رستمی هم توقع مدال طلا می‌رفت.

درست است، کیانوش می‌توانست با تکرار رکوردهایش به مدال طلا برسد اما مدال برنز المپیک هم با ارزش است. خودش پس از مسابقه، استرس المپیک و حذف شدن سهراب مرادی را در عملکرد نه چندان مطلوبش مؤثر دانست.

فارس: به نظر می‌رسد با سن و سال کمی که ملی پوشان وزنه‌برداری دارند، المپیک 2016 ریو می‌تواند میدانی باشد برای درخشش بیشتر وزنه‌برداری ایران؟

بیشتر اعضای کاروان ورزش ایران در المپیک لندن جوان بودند. در وزنه‌برداری هم میانگین سنی 22 تا 23 سال است. همین موضوع، نوید آینده‌‌ای درخشان را در المپیک بعدی می‌دهد. می خواهیم در ریو مدال های بیشتری بگیریم و البته بیش از لندن به طلا برسیم.

فارس: مسئولان ورزش باید چه کاری انجام دهند تا تعداد مدال‌های کاروان ایران در المپیک بیشتر شود؟

مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در المپیک از نزدیک رقابت نزدیک و میلی متری ورزشکاران در رشته‌های مختلف و سایر مسائل را دیدند. آنها با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی برای ورزش کشور می‌توانند رسیدن به این هدف را محقق کنند. در این بین با توجه و حمایت ویژه به رشته‌های ورزشی پرمدال در المپیک و ورزشکاران این رشته‌ها می‌توان تعداد مدال‌ها در المپیک 2016 را افزایش داد.

فارس: برای وزنه‌برداری پس از المپیک لندن چه برنامه‌ای دارید؟

در حال حاضر تیم ملی نوجوانان برای حضور در مسابقات جهانی در اردو هستند که این نفرات حاصل استعدادیابی فدراسیون هستند. با برنامه کادرفنی، سرمایه‌گذاری خود را روی نوجوانان و جوانان ادامه می‌دهیم تا بتوانیم با انجام این کار در کنار حفظ سرمایه‌‌های موجود و بها دادن به نیروهای جوان، ضمن کسب سهمیه‌های کامل المپیک 2016، کارنامه‌ای به مراتب بهتر از المپیک لندن از خود به جای بگذاریم.

فارس: از کادرفنی رضایت دارید؟ البته باز انتقاداتی در این مورد وجود داشت.

از کوروش باقری راضی هستم. در خصوص مسائل فنی هم خود وی باید پاسخگو باشد اما از نظر من، باقری بهترین عملکرد را داشته و بهترین وزنه‌ها را برای ملی‌پوشان در المپیک انتخاب کرده است.

فارس: چه زمانی قصد سرمایه‌گذاری بر روی سبک وزن‌ها را دارید؟ همیشه مدال‌های دسته‌های سبک وزن را چینی‌ها درو می‌کنند.

چینی‌ها در سنگین وزن حرفی برای گفتن ندارند. با این حال برای اولین بار در دسته 56 کیلوگرم جوانان جهان در فدراسیون من، مدال نقره به دست آمد. در دسته 69 کیلوگرم نیز همین اتفاق افتاده است. چینی‌ها و کره‌ای‌ها همان طور که ایران در دسته‌های فوق سنگین نفرات قدرتمند با رکوردهای بالایی دارد، آنها نیز در سبک وزن نفرات قوی دارند و رسیدن به رکوردهای آنها سخت است.

فارس: با توجه به فاصله زیاد باقی مانده تا رقابت‌های بعدی که جام جهانی بزرگسالان جهان در لهستان است و 15 ماه دیگر برگزار می‌شود، قصد حضور در رقابت بین المللی یا میزبانی جایزه بزرگ ندارید؟

ما هم دوست داریم میزبان مسابقات بزرگ در ایران باشیم اما این امر هزینه‌های زیادی را طلب می‌کند. در کنار این این موضوع باید ابتدا این مسابقات را در تقویم فدراسیون جهانی ثبت و سپس با فدراسیون جهانی ضد دوپینگ نیز هماهنگی به عمل آورد.برای برگزاری رقابت‌های جایزه بزرگ برنامه داریم اما باید فدراسیون جهانی آن را قبول کرده و هزینه‌ها نیز تأمین شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها