کد خبر: ۷۹۳۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۲۶ شهريور ۱۳۹۱
رئیس مجلس شورای اسلامی از مجامع بین‌المللی بخصوص بین‌المجالس اسلامی و آسیایی خواست در مقابل رفتار خشن و بی‌منطق ساخت فیلم موهن که قلوب مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، تصمیم گیری کنند.

فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک سالروز  ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) به مردم با اشاره به عهدنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: متن اصلی عهده نامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط چند کشور غربی تدارک دیده شده است و به نظر می‌رسد برخی کشورهای زورگو با پافشاری در تصویب این قطعنامه قصد زیاده خواهی خود را در مذاکرات 1+5 علنی‌تر کرده‌اند.

وی خطاب به کشورهای غربی گفت: اگر مسیر انتخابی شما صدور قطعنامه در آژانس و رفتارهای فرصت طلبانه آمریکا در تحریم‌هاست، پس برای چه مذاکره می‌کنید؟ با این نگاه در واقع نتیجه مذاکرات و آثار مورد نظر خودتان را مشخص و عملی کرده‌اید. به نظر می‌رسد این گونه رفتارها این سؤال را به طور جدی در اذهان متبادر می‌کند که پس معاهده ان پی تی و عضویت در آژانس چه فایده‌ای برای کشورها دارد؟ اگر ایران در این آشوب‌ها قرار نداشت و پایبند به ان پی تی نبود، آیا کار دیگری هم می‌کردید؟

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای مدیر کل آژانس که جزء وظایف او ترغیب کشورها به پیوستن به ان پی تی است، آیا با اینگونه تصمیم گیری‌های زورگویانه می‌تواند توفیقی داشته باشد؟

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ساخت فیلم موهن اشاره کرد و گفت: آنها با ساخت  این فیلم و لجن پراکنی که هنر اختصاصی آمریکایی- صهیونیستی است قصد تحقیر و توهین به ساحت مقدس محمد رسول الله است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: از طرفی وزیر خارجه آمریکا هدف این فیلم را فتنه افروزی می‌داند. اگر این فیلم فتنه‌انگیز بوده است، چرا جلوی آن را نگرفته‌اید؟ چرا مسببان آن را مجازات نمی‌کنید و از طرف دیگر رئیس جمهور آمریکا می‌گوید این کشور تسلیم اقدامات خشونت انگیز نمی‌شود. نتیجه این دو سخن مسئولان آمریکایی چه حاصلی برای مسلمانان دارد؟

وی ادامه داد: این اقدام آیا چیزی جز ترور تفکر نام دارد که در ذات خود درنده خویی و خشک مغزی مدیریت آمریکایی را نشان می‌دهد که جدای از ظاهر فریبنده، حقیقت طالبانیسم آمریکایی را معرفی می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مرگ‌های صلیبی اشاره کرد و گفت: از چند قرن قبل که با توحش مثال زدنی مرگ‌های صلیبی را بر شرق تحمیل کردند و میلیون‌ها مسلمان را ترور کردند، تا امروز آیا هیچ گاه مسلمانان به عیسی مسیح یا حضرت موسی توهینی کردند یا در همه جا با احترامی خاص از پیامبران بخصوص پیامبران اولی‌العزم یاد کردند. این تفاوت دو تفکر شرق و غرب را نشان می‌دهد. حال نیز تصور کرده‌اند با این خاک پاشی ابلهانه می‌توانند سیمای تابناک پیامبر اسلام را مخدوش کنند.

وی تأکید کرد که از نظر مسلمانان این اقدام ترور حیثیت همه مسلمانان است و آن را بسی شقی‌تر از ترور فیزیکی مسلمانان می‌دانند و خطاب به مسئولان سازمان ملل گفت: مسئولین سازمان ملل نیز به جای توصیه به مسلمانان به خویشتن داری از حیثیت مسلمانان دفاع کنند. تحمل مسلمانان از این زنجیره رفتارهای موذیانه که هر یک برگ تازه‌ای به تاریخ بی‌خردی می‌افزاید، به سر آمده است و چنان که تصمیمات روشن برای مجازات بانیان آنها نگیرند، در آتش نفرت این ماجرا خواهند سوخت.

لاریجانی گفت: غرب و آمریکا باید بفهمند که هیچ گاه با چنین رفتار و تنزل عقلانی به صلاحیت مدیریت جهانی نخواهند رسید. چگونه است که هر گونه نقدی بر هولوکاست فتنه برای امنیت غرب است و گویندگان یا نویسندگان مجازات می‌شوند و به زندان می‌افتند، حال این امر را با چنین توهین چندش آوری مقایسه کنید؛ آیا خود این تفاوت‌های رفتاری عدم صلاحیت اخلاقی غرب را نشان نمی‌دهد.

وی خطاب به آمریکا گفت: آمریکا و غرب چشم‌های خود را باز کنند و با دقت عکس‌العمل مسلمانان را مشاهده کنند و بدانند گنده گویی و تهدید نمی‌تواند جلوی این خشم مقدس را بگیرد.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، مسلمانان به رفتار آمریکا و غرب به عنوان زنجیره‌ای از اقدامات تقدس زدا می‌نگرند که نمادی از جاهلیت مدرن است و به این جهت اندیشه اسلامی در ساحت اجتماعی و سیاسی که بغض غرب را برانگیخته مصمم‌تر می‌شود و بدانند با این اقدامات نهضت بیداری اسلامی عمیق‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی این اقدام شنیع و ضد فرهنگی را محکوم کرده و از مجامع بین‌المللی بخصوص بین‌المجالس اسلامی و آسیایی می‌خواهد در مقابل این رفتار خشن و بی‌منطق که قلوب مسلمانان را جریحه‌دار کرده است تصمیم گیری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها