أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۸۱۵۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۰۵ مهر ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه-۵ مهر
محمدجواد لاریجانی ۵ مهر ماه ۱۳۸۸ گفت: «اینکه سید حسن خمینی به مراجع رجوع کنند یا کسانیکه به طور رسمی حکومت سکولار می‌خواهند و مخالف حکومت ولایت فقیه هستند را حمایت کند. اشتباه است.»

* ایلنا: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران، احزاب را پیش برنده و ضربه‌گیر نظام خواند و با تاکید بر اینکه هیچ‌چیز جای احزاب را در اداره کشور نمی‌تواند بگیرد، تاکید کرد: «منطق و تجربه بشری نشان می‌دهد که اگر قرار است کشور با انتخابات و رای مردم اداره شود، بدون احزاب قدرتمند و برنامه‌دار امکان‌پذیر نخواهد بود.»

* سعید حجاریان عضو مستعفی حزب مشارکت در اولین گفتگوی مکتوب با ایرنا،  به بررسی برخی از علل حوادث و آشوب های پس از انتخابات پرداخت. وی این علل را به ترتیب «فرمان های غیرقانونی و فراخوان های بدون مجوز مهندس موسوی برای ایجاد تجمعات و راهپیمایی هایی که نوعا به تخریب و ضرب و جرح و شعارهای وهن آلود منجر می شد»، «دفاع کورکورانه احزاب سیاسی از خط مشی مهندس موسوی و اعلام حمایت از وی و دامن زدن به شایعات تقلب»، «بیانیه کمیته صیانت از آرا دال بر تقلب وسیع و مخدوش بودن اصل انتخابات بدون آنکه مستند به مدارک محکمه پسند باشد»، «ضعف مفرط وزارت ارشاد و صدا و سیما در آستانه بحران جهت اطلاع رسانی و ضعف وزارت اطلاعات در جهت مدیریت بحران» و ... معرفی کرد. حجاریان در پاسخ به این سوال که «بسیاری از دوستان شما معتقدند که پس از آزادی اظهارات فعلی خود را انکار خواهید کرد.» پاسخ داد:  "این دوستان من کیانند که این قدر قاطعانه درباره من اظهارنظر می کنند؟ مگر من می توانم وقایع بعد از 22 خرداد و فوران تنفر را فراموش کنم. این وقایع پس از انقلاب سابقه نداشته و تحلیل جدی می طلبد که اگر آن دوستان فرضی من هم به فکر فروروند به نتایجی کمابیش مانند نتایج من خواهد رسید. اگر کسی ذره ای بویی از انسان دوستی و حتی ملی گرایی (نمی گویم مسلمانی) برده باشد از این همه کینه که یک مرتبه به خیابان ریخت احساس وحشت کرده و برای آینده کشور و توسعه آن و رفاه مردم نگران می شود. آیا هیچ ملی گرایی حاضر است وحدت سرزمینی را نادیده انگارد و بیگانگان را حاکم بر مقدرات کشور ببیند؟ مسلمان که جای خود دارد."

* محمد رضا خاتمی در گفتگو با روزنامه اعتماد پیرامون رفتار حایمان میرحسین موسوی و مهری کروبی در روز قدس گفت: «به نظر بنده حرکت مردم، یک حرکت خودجوش داخلی و درون‌زاد است و نه‌تنها ارتباطی با آن سوی مرزها ندارد بلکه برعکس بیرون از کشور را هم تحت تاثیر قرار داده است. می‌بینیم حرکت سبز مردم در ایران سلطنت‌طلبان را هم خلع سلاح کرده است، منافقین را هم خلع سلاح می‌کند و آنها هم مجبورند برای اینکه محو نشوند پشت سر ملت قرار بگیرند. امروز رهبری این حرکت توسط خود مردم در درون ایران انجام می‌شود. طبعاً ممکن است یکسری حرکت‌های تندروانه یا کندروانه داشته باشند اما تردید ندارم همه مسائل در چارچوب منافع ملی تنظیم می‌شود. خود مردم این درایت، آگاهی و هوشیاری را دارند که نگذارند اولاً کسی بر این حرکت آنها سوار شود که بخواهد ادعای رهبری حرکت آنها را داشته باشد، ثانیاً با اصلاح بعضی از اشتباهاتی که ممکن است به وجود آمده باشد جلوی سوءاستفاده بعضی از آقایان و بهانه دادن برای سرکوب را بگیرند. من مطمئن هستم در هر فرصتی که برای این ملت به وجود بیاید این بالندگی و پویندگی خود را نشان خواهد داد و اگر آقایان مخالف جنبش سبز به خود نیایند روزگار بدتری در انتظار آنها خواهد بود.» وی در ادامه پیرامون پیشنهاد مهدوی کنی در مورد صلح طرفین نیز گفت: «پیشنهاد آقای مهدوی و سایر دوستان بسیار پیشنهاد خوبی است.»

* محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در جمع خبرنگاران با انتقاد شدید از میرحسین موسوی، سید حسن خمینی و اصلاح طلبان گفت: «درمورد خانواده حضرت امام معتقد هستم که ما به امام احترام میگذاریم  و این احترام باید به خانواده ایشان سرایت کند و البته خانواده ایشان هم مسئولیت دارد.» وی افزود: «برای اینکه حرمت این امامزاده حفظ شود باید متولیش مسئولیت داشته باشد.جناب حسن آقای خمینی که خدا حفظ شان کند آدم بسیار باهوش و زیرکی هستند. در این انتخابات ایشان به صورت رسمی از موسوی حمایت کرد و این امری نیست که مخفی بماند وقتی آقای احمدی‌نژاد برای احترام به حرم امام (ره) رفت، ایشان حضور نداشتند و این درحالی است که اگر به اصول دمکراسی اعتقاد داشته باشید به فردی که در پست خاص ملی است احترام می‌گذارید.» جواد لاریجانی ادامه داد:«اینکه سید حسن خمینی به مراجع رجوع کنند یا کسانیکه به طور رسمی حکومت سکولار می‌خواهند و مخالف حکومت ولایت فقیه هستند را حمایت کند. اشتباه است.»

وی تاکید کرد:« به نظرم برای بیت امام بسیار نا مناسب است که از یک جریان سیاسی حمایت کند.که این جریان سیاسی می‌خواهد دولت سکولار روی کار بیاورد و مورد حمایت منافقین؛ آمریکا و صهیونیست‌ها است. اگر جناب سید حسن آقای خمینی می‌خواهند وارد سیاست شوند، بسیار خوب؛ آدم زرنگی هم هستند اما در سیاست که برای کسی قالی پهن نمی‌کنند در سیاست هرکس صحبتی می‌کند کسی هم موضع می‌گیرد دیگر نباید واویلا کرد که حرمت امام شکسته شد.»

وی افزود:«اگر می خواهند حرمت امام را بعنوان بیت امام نگه دارند باید از این مناقشات دوری کنند اما اگر وارد مناقشه شدند طبیعی است که طرف مقابل هم عکس العمل خواهد داشت.» وی با انتقاد شدید از مواضع میر حسین موسوی در اعتراض به نتیجه انتخابات گفت: «مهندس موسوی یکی از خطاهای بزرگ بعد از انقلاب را مرتکب شد و جناح اصلاح طلب از فضای بسیار زیبای انتخاباتی استفاده کرد و او  را به سمت حرکت معارض با نظام حرکت داد. توصیه می‌کنم سر عقل بیایند و دست از معارضه با نظام بردارند و قواعد دمکراتیک را یاد بگیرند. آقای موسوی یک آینده خیلی خوب سیاسی را از دست داد او می‌توانست بعنوان آدم درون نظام کار کند امروز اعلامیه‌های موسوی را که می‌خوانم با مسعود رجوی هیچ فرقی ندارد.

متاسفانه در بیت آیت ا... منتظری هم به یک وحدت تاکتیکی رسیده‌اند.» وی با بیان اینکه اعتراض به نتایج انتخابات حق همگان است اما قیام علیه نظام درست نیست ادامه داد: «آنها اگر از عصبانیت بعد از انتخابات دور بودند فکر می‌کردند و می‌دیدند که بسیاری از منافقان و صهیونیست‌ها برای آنها کف می‌زنند.» لاریجانی با تاکید بر اینکه وحدت در کشور باید حول امنیت ملی و نظام صورت گیرد خاطرنشان کرد:«برخی افراد باید بر سر عقل آیند و دست از مبارزه با نظام بردارند.» معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اعتقاد بر اینکه حتی در دفاع ازخائن هم چنین حمایت هایی صورت نگرفته بود ادامه داد: «از این رو خیانت موسوی به انقلاب در سنخ خیانت رجوی است.» لاریجانی که می‌گفت کروبی، فرد باصفایی است افزود: «با توجه به نقش وتاثیر گذاری وی در انقلاب نباید زیاد به او سخت گرفت.»

* پارلمان نیوز از حاشیه های صحن علنی مجلس گزارش داد: مواضع تند محمد جواد لاریجانی به مذاق علی لاریجانی، برادر او خوش نیامده است به نحوی که رییس مجلس در پاسخ به خبرنگاران در مورد اظهارات برادرش گفت:«در عرصه سیاست بیشتر از آنکه به رصد نجومی نیاز داشته باشیم به رصد سیاسی نیاز داریم  تا در کهکشان سیاست با مشی سیاسی حرکت کنیم اساسا بهتر که فضای اتهام‌زنی را کمتر کنیم تا وحدت فراهم شود

* آرمین، سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با پارلمان نیوز گفت: اگر از من بخواهید به عنوان یک مسلمان معتقد به نقش اجتماعی دین  این واقعیت تلخ را در یک جمله بیان کنم خواهم گفت وضعیت کنونی تأویل آن سخن سید محمد خاتمی است که بارها گفت که «اگر دین در برابر آزادی قرار گیرد نتیجه آن شکست دین خواهد بود».

منبع: کتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها