يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۸۳۱۶۷
زمان انتشار: ۲۱:۱۷     ۱۱ مهر ۱۳۹۱

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در خصوص انتظار دولت از دستگاه‌های امنیتی در کنترل بازار ارز گفت: من فکر می‌کنم اولا با تصمیمات همراهی کنند ثانیا به مسئولین در کنترل بازار کمک کنند.

وی افزود: یکی از نهادهای اطلاعاتی گزارش آورده است و می‌گوید 22 نفر سر حلقه هستند و تمام آشفتگی‌ها را اینها ایجاد می‌کنند.

احمدی نژاد ادامه داد: من حالا باید چه کار کنم؟ مشخص است چه نهادهایی باید وارد عمل شوند. 

احمدی نژاد ادامه داد:‌ آنجا ایستاده‌اند و موبایل دستشان است و با هم در تماس هستند و یک دفعه می‌گویند «200تا بنداز بالا»، «500تا بنداز بالا»! اینها هیچ ربطی به اقتصاد ایران ندارد فقط یک التهاب درست کرده‌اند تا بعضی ها عجله کنند که می‌خواهند کالای بیشتری بخواهند و پول‌هایشان را به طلا و چیزهای دیگر تبدیل کند و این مشخص است که کار غلطی است.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ امیدوارم که مسئولان وظیفه‌شان را خوب انجام دهد و بخشی از این نابسمانی‌ها اصلاح شود.

احمدی نژاد در پاسخ به سؤال دیگر خبرگزاری ایرنا مبنی بر اینکه آقای لاریجانی رئیس مجلس در مصاحبه اخیرش با یکی از خبرگزاریها گفته بود تحریم، تأثیر چندانی در وضعیت فعلی اقتصاد ندارد، گفت: خب لابد تصمیمات ایشان اثر دارد اگر تحریم اثر ندارد. بعضی‌ها فقط موقع خوشی هستند. من احترام زیادی برای ایشان قائلم ولی بالاخره ایشان که می‌داند وضع چه خبر است و نفت چقدر فروش می‌رود و چطور بانک مرکزی دارد برای جابه‌جایی ارز و تأمین نیازهای کشور تلاش می‌کند.

وی افزود: من متأسفان مصاحبه ایشان را با خبرگزاری وابسته به یک نهاد نظامی دیدم که همه‌اش علیه دولت بود. یک خبرگزاری که وابسته به یک نهاد امنیتی است نباید ورود کند به مسائل سیاسی.

احمدی نژاد با ذکر خاطره‌ای تأکید کرد: رئیس بانک مرکزی می‌گفت در یکی از روزهای تعطیل عمومی به خاطر وفات، در مراسم عزاداری نشسته بودیم که از همین خبرگزاری پیامک آمد که «سکه اینقدر و ارز اینقدر.» رئیس کل بانک مرکزی در جلسه‌ای که مسئولین کشور همه بودند، گفت من شک کردم گفتم ببینم که کجا این اتفاق افتاده. سوار شدم و به خیابان‌های فردوسی و اطراف و جاهایی که صرافها و فروش طلا بود رفتم و دیدم همه جا تعطیل است.

رئیس جمهور ادامه داد: ‌امروز هم همین حرفها در همین خبرگزاری است. دو سه نکته را دارند می‌زنند که ملت ایران باید توجه داشته باشند. اولا می‌گویند سیاست‌های دولت است؛ خب سیاست‌های دولت که همیشه به نفع مردم بوده چرا دولت باید نقطه مقابل مردم باشد. خودشان می‌گویند و خودشان هم پاسخش را می‌دهند.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند دولت به دنبال این است که دولت بعدی را دستش بگیرد و خودش را برای انتخابات تجهیز می کند و همان‌ها و عده‌ ای دیگر می‌گویند دولت دارد بازار را به هم می زند تا دولت بعدی دچار مشکل شود. این حرفها خیلی سبک است. یا می‌گویند هدفمندی یارانه‌ها باعث شده که این اتفاقات بیفتد. از اول با هدفمندی مخالف بودند از اول با اینکه دو زار به جیب ملت ایران برود مخالف بودند و اینکه یک قدمی در جهت عدالت برداشته شود.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ 50سال، ده درصد جمعیت، 80-70 درصد یارانه را به خودش اختصاص می‌داد. بگذارید چند سال هم هرکس سهم خودش را بگیرد. هدفمندی یارانه‌ها دو کلمه بیشتر نیست: داریم از جیب آنهایی که بیشتر مصرف می‌کنند می‌گیریم و می‌دهیم به آنهایی که کمتر مصرف می‌کنند و پول جدیدی وارد بازار نمی‌شود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: یا می‌گویند نقدینگی در این دولت خیلی بالا رفته است و این باعث آن است در صورتی که در برنامه سوم حدود 29 درصد رشد نقدینگی سالانه است. اول برنامه تا آخر برنامه یعنی اول دولت قبل تا آخر دولت قبل نقدینگی 8برابر شده و در این دولت 4برابر شده است تا الان. چه کسی بیشتر نقدینگی تزریق کرده است؟

وی تأکید کرد: آدم تأسف می‌خورد برخی در بالاترین سطوح، می‌خواهند دخالت کنند در تصمیم‌گیرها و نمی‌دانند نقدینگی نسبت است نه مطلق یعنی نقدینگی وجود دارد و درصدی می رود بالا. آن درصد است که اثر دارد در اقتصاد و الا در اقتصاد بزرگی مثل چین که 6-5 برابر ماست، 3 یا 5 درصد نقدینگی می‌شود 30درصد نقدینگی ما. خب اگر آنجا 5 درصد نقدینگی اضافه شد باید 30درصد مشکلات اضافه شود؟ این را نمی‌دانند بعد اظهارنظر می‌کنند و فریاد می‌زنند همراه با بیرونی‌ها که دولت ناتوان است و نمی‌تواند اداره کند و آن را تکرار می‌کنند. می‌گویند هدفمندی و نقدینگی‌ است در صورتی که اینها هیچکدام علت نیست.

رئیس جمهور اظهار داشت: جالب است آن کسانی که می‌گویند نقدینگی است خودشان آمدند امسال در بودجه تصویب کردند که معوقات بانکی 5سال عقب بیفتد و سیستم بانکی را موظف کردند. آنها سیستم بانکی را دچار رکود کردند.

احمدی نژاد با بیان اینکه نمی‌خواهم رقم معوقات را بگویم گفت: معوقات بانکی رقم بالایی است بدون هیچ منطق اقتصادی این کار را کردند. معوقه بانکی یعنی کسی پولی را از بانک گرفته و برنمی‌گرداند. یعنی دارد با این پول در بازار کار می‌کند و این پول را از مدیریت بانک خارج کرده. آن وقت آنها الزام کردند 5سال عقب بیفتد و ما نفهمیدم منطق این کار چیست اما همان که این کار را کرده می‌گوید دولت نقدینگی را بالا برده است. نقدینگی همین است دیگر. باید بگذارند دولت کارش را بکند.

رئیس جمهور تأکید کرد: جالب است تصمیم را می‌گیرند بعد در تبعاتش که مشکل پیدا می‌شود می‌گویند تقصیر دولت است. یک خورده هم کمک کنید به دولت. دولت شبانه‌روز مشغول کار است و یک خورده هم باید دولت همراهی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها