کد خبر: ۸۴۱۰۹
زمان انتشار: ۲۱:۵۶     ۱۶ مهر ۱۳۹۱
گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛ نمایندگان مجلس مدتی است برای پیگیری اوضاع بازار ارز به دنبال طرح سوال از رئیس جمهور هستند که به نقل از برخی اخبار امضا نمایندگان برای این طرح تا به امروز به 93 امضا رسیده است.

در حالی که تا هفته گذشته این طرح بیش از 60 امضا داشت و تا آخر هفته به نصاب لازم رسیده بود یکی از نمایندگان امضا کننده در مصاحبه ای عنوان کرده است که طراحان این طرح به دنبال جمع آوری امضا تا بیش از 100 امضا هستند تا در صورتیکه امضاکنندگان تحت فشار امضا خود را از طرح برداشتند، طرح مذکور نصاب لازم را برای ارائه به هیئت رئیسه مجلس اسلامی داشته باشد.
 
اینکه یک روز طرح استیضاح از وزیر ورزش و یک روز دیگر طرح استیضاح وزیر اقتصاد و دست آخر هم طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس کلید بخورد، محل بحث نیست، اما اینکه چه چیز باعث می شود که هر روز یک عده بر طبل التهاب و بحران در مملکت بکوبندع حقیقتاً جای تامل دارد.
 
هشت ماه قبل نمایندگان مجلس با کشمکش های فراوان و حواشی بسیار، طرح سوال از رئیس جمهور را نقل هر مجلس کردند؛ طرحی که برخی به آن خندیدند و برخی دیگر هم آن را به عنوان بهانه ای برای کینه توزی و عداوت در دست گرفتند و دست آخر هم حاصلی جز اختلاف تراشی بین قوا و دلخوری به دنبال نداشت.
 
 
 
 

بگذریم از اینکه طرح سوال از رئیس جمهور در خانه ملت و به نام ملت هیچ سودی برای ملت نداشت، اما به قول احمدی نژاد بهانه ای شد تا ملت شب عید آخر سال موضوعی برای خنده داشته باشند و دور هم به طرح سوال نمایندگان از یک سو و پاسخ های سراسر شوخی و تمسخر رئیس جمهور از سوی دیگر بخندند!

بر سر حق قانونی مجلس و نمایندگان ملت نسبت به طرح سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزرا اختلاف نظری نیست، اما چگونه است که تا کنون هیچ یک از این استیضاح ها و طرح سوال ها نه اوضاع اقتصادی مملکت و قیمت سر به فلک کشیده دلار را سامان داده و نه توانسته مشکل اشتغال و بحران مسکن و ازدواج جوانان را برطرف کند؟!
 


شاید بهتر است بگوییم مملکت بیش از همه اینها به میدانگاه زورآزمایی تبدیل شده تا یک روز این یکی برای آن یکی شاخ و شانه بکشد و روز بعد هم به تلافی گنده گویی های این یکی، آن یکی دندان تیز کند.

رئیس جمهور را پای میز طرح سوال می کشند و از او سوال می کنند، او هم با خنده و جواب های سر بالا و سراسر شوخی و با یک «مخلص همه شما هستیم» مجلس را ترک می کند و آن وقت باز هم اختلاف و اختلاف و اختلاف!

از یک سو رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام، مجلسیان و اعضای دولت به طور مداوم بر بصیرت، اتحاد، همدلی و همکاری مسئولان تاکید می کنند، از سوی دیگر مسئولان در عمل تیشه بر ریشه همدلی زده و برای هم خنجر از رو می بندند.
 
 
رئیس مجلس در یک مصاحبه دولت را در مشکلات اقتصادی مورد هجمه قرار می دهد و می گوید: «80 درصد مشکلات کشور ما مدیریتی است و تأثیر تحریم‌ها بیشتر از 20 درصد نیست، روش‌های رابین‌هودی در اقتصاد هیچ‌وقت جواب نمی‌دهد.»

این حرف های رئیس مجلس که برای رئیس جمهور گران تمام می شود، پاسخ احمدی نژاد را به دنبال دارد که می گوید: «پس لابد تصمیم های شما تاثیر دارد!»

این گونه است که مملکت را به میدان زورآزمایی تبدیل می کنند تا در شرایطی که تحریم و تهدید و فشار های جورواجور كشور را مورد هدف قرار داده، آقایان با هم تسویه حساب کنند.

در این میان و در اوضاع نابسامان اقتصادی کشور كه فرصت ماهی گیری برخی از آب گل آلود درست شده باز هم نمایندگان هوای سوال از رئیس جمهور به سرشان زده تا یک بار دیگر با این بهانه، مملکت را دچار التهاب کنند.
 

آقایان! شما که اهل سوال و جواب هستید، پاسخ دهید که سود این التهاب آفرینی ها نصیب چه کسی و چه کسانی می شود؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
این طرح جنجالی نیست این حق مسلم نماینده هاست که سوال کنند سایت طرفدار احمدی نژاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها