کد خبر: ۸۴۳۶۷
زمان انتشار: ۰۰:۵۹     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
رئیس جمهور آینده باید چهره ای با خصوصیات حاج قاسم باشد! مقتدری در برابر بیگانه و تسلیم در برابر قانون! کسی که حدود و حریم خود را می شناسد و هر چه در دنیا مشهور تر و معرف تر شود، بر تواضعش در برابر نظام و انقلاب و رهبری آن افزوده می شود.
مشرق -- 1-وال استریت ژورنال او را یک استراتژیست متفکر و عمیق معرفی کرد و نوشته که آمریکا او را دشمن شماره یک خود در منطقه  می داند و دولت اوباما تلاش می کند توانایی های او را برای توسعه نفوذ ایران در خاورمیانه خنثی کند. برخی رسانه های غربی با استناد به اظهارات ژنرال پترائوس (رئیس سازمان سیا) از او با عنوان قدرتمندترین بازیگر خاورمیانه یاد کرده اند که وجهه و قدرت او در سال های اخیر افزایش یافته است . نمایندگان کنگره  آمریکا پیشنهاد ترور او را مطرح کرده و فرمانده سابق نیروی زمینی آمریکا نیز او را تهدید به مرگ کرده است. برخی رسانه های غرب او را کابوس روزها و شب های فرماندهان و ژنرال های آمریکا معرفی کرده اند.

2- توصیفات بالا نمایانگر گوشه هایی از توانمندی های قاسم سلیمانی است. فردی که سال هاست در سکوت به ادای تکلیف خود مشغول است و به همین دلیل بیش از آن که در داخل و نزد خودی ها شناخته شده باشد در میان دشمنان نظام و انقلاب و اسلام شناخته شده است! و طبیعی است که دشمنان توصیفی منصفانه از حاج قاسم ارائه نکنند اما قادر به مخفی کردن توانایی ها و قدرت موثر او در مدیریت  و فرماندهی نیز نبوده اند.

3-تکرار اسامی تکراری در این روزها، نوعی از دلزدگی به فضای انتخاباتی کشور حاکم کرده است. خیلی ها با یاس از چهره هایی به عنوان رئیس جمهور آینده نام می برند که امتحان خود را در مباحث دیگر پس داده و رغبتی برای شرکت در انتخابات و امید چندانی برای بهبود اوضاع کشور در آینده در مردم ایجاد نمی کنند.

4- تجربه ثابت کرده که به رئیس جمهور تئوری پرداز، خود فیلسوف بین، متفرعن ، کم ظرفیت، بی جنبه و...نیازی نداریم . رئیس جمهور باید مجری قانون، مطیع  رهبری، دارای مجموعه بدنه هماهنگ اجرایی، صاحب درک دقیق از اهداف و برنامه های کلان نظام و مومن به آن باشد و کوچکترین  شائبه ای از ایستادگی در برابر رهبری و بی اعتنایی به راهبردها و سیاست گذاری های اعلام شده از جانب ایشان در سوابق او موجود نباشد.

5-رئیس جمهور آینده باید چهره ای با خصوصیات حاج قاسم باشد! مقتدری در برابر بیگانه و تسلیم در برابر قانون! کسی که حدود و حریم خود را می شناسد و هر چه در دنیا مشهورتر و معروف تر شود، بر تواضعش در برابر نظام و انقلاب و رهبری آن افزوده می شود و داشته ها و یافته های خود را مدیون اسلام و نظام  و رهبری می داند و به جای تمجید از من و نیروی من و مجموعه تحت امر من، از نظام و انقلاب  اسلامی  وشایستگی ها و توان مهندسی آن تمجید می کند!

6- شاید حاج قاسم کوچکترین تمایلی به نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشد و ادای تکلیف در مسئولیت کنونی را با هیچ چیز دیگر عوض نکند! مهم آن است که بدانیم رئیس جمهور آینده باید چه خصوصیاتی داشته باشد و این که در مملکت قحط الرجال نیست و فراوانند چهره هایی مفید و موثر که گمنامی را بر نام و نشان و جنجال و هیاهو و تبلیغات ترجیح داده و از شهرت و قدرت طلبی گریزانند!

7-حاج قاسم هم اکنون چهره ای بین المللی است و نیازی به ریاست جمهوری ندارد! دشمنان او را و توانایی هایش را به خوبی می شناسند و می دانند او کسی نیست که در حسرت مذاکره و رابطه له له بزند. دوستان هم می دانند که او تاکنون لبخند رضایت ولی فقیه را با دنیا  معاوضه نکرده و از مصادیق " و من ینتظر" است!
 انتخابات آینده ریاست جمهوری به چهره هایی جدید،با ظرفیت، توان مند، مدیر، مودب و با اخلاقی چون او نیاز دارد و در این صورت چه نیازی است که با تکرار نام چند چهره تکراری نه چندان دلچست، ذائقه جامعه را تلخ و مردم را نسبت به آینده نظام دلسرد کنیم؟

*دکتر محمد صادق کوشکی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محسن مممم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۵
درود بر سردار بی ادعا و ولایتمدار حاج قاسم سلیمانی ای کاش بعضی از مسوولین از رفتار و منش این سردار درس بگیرند خدا ایشان را برای ایران حفظ نماید
پاسخ
آدم حسابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۶
دست بوس حاج آقا مصباح هم باشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
آره الان اصل همینه و در درجه دوم اگر پیرو ولایت فقیه هم باشد بهتره !
تاتانیک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۵
۶
عطر ان است که خود ببوید نه ایکه عطار بگوید
پاسخ
ایل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۶
۷
حالا دارین تبلیغات یک نظامی می کنید آخه نظامی درد مردم بیچاره رو می فهمه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۵
۹
هر كسي را بحر كاري ساختند .اشتباه بزرك ما اين است كه هر كس در كاري موفق مي شود مي پنداريم در همه كارها مدير ومدبر است .احمدي نژاد فقط استاد خوبي در دانشگاه بود نه رئيس جمهور خوب كه سياست خارجيمان را تا اين حد تخريب كند .گراني را به ارمغان بياورد واز روي خود خواهي حرف كس ديگر را نپذيرد !!!واما حاج قاسم هم سردار خوبي است وبايد سردار نيز بماند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
پس احمدی نژاد سیاست خارجیش باید مثل خاتمی بود که عزت ملی کشور رو از بین برده بود
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۲
۷
میتونم بپرسم مودب در ادبیات امروز ایران چه معنی دارد؟
احتمالا ما ا تازه از کره مریخ اومدیم ادب و اخلاق یه مدل دیگه واسمون تعریف میشه!!
پاسخ
مالک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۸
۷
تحلیل خوبی بود من که موافقم . ایکاش این عزیز در عرصه حضور یابد من ازطرف خودم به مردم قول می دهم که بهترین دولت رابه عنوان الگو به جهان اسلام معرفی کند ومردم در آسایش باشند وقلب مقام عظمای ولایت هم شاد باشد.
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۲:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
این همه اعتراف و اعلام وحشت قدرتهای استعمارگر از یک فرد خاص آنهم به عنوان یک فعال جنگهای نامنظم گر چه در ابتدا امری خوشحال کننده به نظر می آید اما باید اعتراف کرد که عجیب است.
این که به کرات گفته می شود سردار سلیمانی نامه ای به طرف آمریکایی نوشته و او را تهدید کرده است هم بسیار جای شگفتی دارد. چون محال است یک قهرمان چریک به فکر معرفی خود به دشمن باشد مگر در حال زندگی مخفیانه و سری. چرا که با این وصف فقط خود را در تیر رس دشمن قرار می دهد.
حال اینکه حاج قاسم یک زندگی مخفی یا سری نظیر سید حسن نصر الله یا عماد مغنیه ندارد. بلکه به آسانی در جلسات عمومی نظیر عروسی .... شرکت می کند.
نکته بعدی هم که از چنین شخصیتی بعید است همین نشناختن خاندان.... و پذیرش دعوت های آنها می باشد. البته با این توضیح که مساله تمایل حاج قاسم به ....و رای دادن نهایی وی به .... پس از آنکه متوجه می شود نظر رهبری روی .... است هم یک علامت سوال بزرگ در مورد بصیرت وی پیش روی ما می گذارد.

من قصد ندارم الان قضاوت کنم و انشاء الله این قضاوت هم اشتباه است. اما به خوبی به یاد داریم که پس از جنگ تشرین بین اعراب و اسراییل دو نفر به شدت به عنوان قهرمان در عربها شناخته شدند. یکی انور سادات و دیگری سرهنگ مشهور حسنی مبارک که معاون سادات شد. سادات با قیافه ای فاتحانه و در اوج محبوبیت بود که ناگهان بحث صلح را مطرح کرد و کمی بعد در کمپ دیوید آن فضاحت را ببارد آورد. جالب است قاتل سادات هم از همان اخوان المسلمینی بود که گروهی تحت تعقیب در زمان عبدالناصر محسوب می شود. سپس جانشینی مبارک را به یاد آوریم. آنقدر همه ذهنیت خوبی به وی داشتند که حتی در ایران بعد از انقلاب بسیاری امیدوار بودند « مردی که نامش لرزه بر اندام اسراییلی ها می اندازد» یعنی مبارک خطای کمپ دیوید را جبران کند و به جنگ اسراییل برود! اما دیدیم چه شد و آن همه سرمایه گذاری و قهرمان سازی از حسنی مبارک برای چه بود.

اشتباه نکنیم. تلاش دشمن گاهی برای ایجاد محبوبیت از یک چهره است. همانطور که بن لادن را به رهبر اسلام و قهرمان مسلمانان تبدیل کردند و موفق شدند حرکت همه جنبش های انقلابی مسلمانان را به سمت سلفی گری و بر ضد تشیع سوق دهند.

این همه اعلام رسمی ابراز وحشت از قاسم سلیمانی و تکرار دایمی آن از سوی آمریکاییها - در حالی که می دانیم حتی قبل از ماجرای مقتدی صدر و درگیریهای نجف فعالیتهای سپاه بدر در عراق پایان یافته بود و همه تلفات آمریکایی به درگیری با نیروهای صدر و یا سنی های فلوجه محدود شده بود امری است که جای تامل جدی دارد.
من جدا به این همه اصرار برای مطرح کردن قهرمانی که نامش باشد جز اسرار بکلی سری ایران باشد - در صورت واقعی بودن نسبت هایی که به ایشان می دهند- بسیار بیمناک و مشکوکم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام، خدا کند هرکسی که قرار است برصندلی ریاست جمهوری بنشیند. بجای اینکه به فکر منافع و قدرت خود باشد. بفکر ساختن ایران باشد. ما ملت ایران رای میدهیم تا کسی بیاید و برایمان خدمت کند ولی افسوس بعد از مدتی همه حرفهایشان یادشان میرود... خدا کند سردار و امثال سردارها وقتی ریاست دولت را بعهده گرفتن به داد این مردم برسند. مردمی که در ایران عزیز و پهناور با سختی زندگی را می گذرانند. خدا کند کسی که رئیس شد. یک مدیر با قدرت باشد. تا جلوی زور ستم بایستد. چون یه عهده واقعا از پول مال این مملکت فقط برای منافع خود استفاده می کنند. هرکسی که رای می آورد باید اول بفکر این گرانی باشد. چون گرانی باعث فقر فحشا در مملکت شده است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
سردارانی مانند حاج قاسم افتخار ایرانند و دلاوریهای ایشان در حفظ وطن بر کسی پوشیده نیست و ما همیشه مدیون دلاوریهای حاج قاسم ها هستیم . اما رئیس جمهور یک کشور شدن امر خطیری است که اطلاعات وسیع در امور اقتصاد و فرهنگ و دیپلماسی ، تعامل بین قواهای سه گانه و احزاب و .... را شامل می شود و این که حاج قاسم در زمینه نظامی بسیار موفق بوده و حقیقتا افتخاری است برای ایران و ایرانی دلیل بر موفق بودن ایشان در اداره کشور نیست و از طرفی کوچکترین مشکلی در امر هدایت کشور اولا به ضرر کشور و ثانیا موجب تخریب وجهه این سردار بزرگ ایرانی خواهد شد، به امید موفقیت روز افزون سردار بزرگ ایرانی حاج قاسم سلیمانی
پاسخ
ستاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
رضا الان وقت تربیت تو نیست شایدم اومده باشی
پاسخ
رو ح اله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
درود بر سربازان ولايت و حاج قاسم سليماني عزيز!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
گزینه ی خوبیه
رییس جمهور آینده ما باید کسی مثل دکتر احمدی نژاد باشد این خلاصه کلام شماست
پاسخ
رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
این طرف کیه که نظر داده اسمشم ایل!!!
آخه بچه ی خوب تو میفهمی امثال حاج قاسم ها کی هستند؟
شاید در لباس نظام خدمت میکنند اما استاد همه ی امور هستند مگر سرداران جبهه را ندیدید و نشنیدید که چه آدم سازهایی بودند وهستند؟
بیشتر مسئولین ما از سرداران جبهه وخصوصا سپاه هستند!
ای کاش حاج قاسم بیاد وسط میدان ریاست جمهوری...
خیلی از مشکلات حل میشه ایشالله
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
ایشالا که کاندید شه تو این شرایط جامعه و دنیا به یکی همانند سردار احتیاجه برا ایران
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
فقط اگر به وعده اش عمل کند و صورتش را
اصلاح کتذ راستگو هم میشود
پاسخ
آتش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
آدم های نظامی تنها به فکر جنگ وقدرت نظامی هستند وحرف ودردهای دیگر جامعه را نمی فهمندو یک نظامی با این حال و وضع کشور در فکر وذهنشان تنها جنگ است
پاسخ
کرمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
آره حاج قاسم از ..... هم حمایت کرد و برای ما کرمانی ها خوش خاطره است .
پاسخ
معروفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
آقای ... مسئول دفتر .... می گوید حاج قاسم از ... در انتخابات ....حمایت کرد این را چگونه توجیه می کنید ؟!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
ویژگیهای جناب دکتر قالیباف را ارائه کرده است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها