کد خبر: ۸۴۹۲۰
زمان انتشار: ۱۸:۲۷     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
گزارش ها حاکی از نگرانی اسرائیل است که مبادا هواپیمای بدون سرنشینی (UAV) که روز شنبه توسط نیروی دفاعی اسرائیل سرنگون شد را ایران برای جاسوسی به تاسیسات هسته ای دیمونا فرستاده باشد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هواپیمای بدون سرنشینی که سرنگون شده احتمالاً بخشی از عملیات حزب الله است که از لبنان اعزام شده، تا از طریق نوار غزه وارد اسرائیل شود.

بولتن نیوز، نوشتۀ جاشوا دیاویدویچ- 7 اکتبر ، 2012: گزارش ها حاکی از نگرانی اسرائیل است که مبادا هواپیمای بدون سرنشینی (UAV) که روز شنبه توسط نیروی دفاعی اسرائیل سرنگون شد را ایران برای جاسوسی به تاسیسات هسته ای دیمونا فرستاده باشد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هواپیمای بدون سرنشینی که سرنگون شده احتمالاً بخشی از عملیات حزب الله است که از لبنان اعزام شده، تا از طریق نوار غزه وارد اسرائیل شود.

      

                   

 این تصویر از ویدیوئی گرفته شده که توسط نیروهای دفاعی اسرائیل IDF منتشر شده و نشان می دهد که روز شنبه یک هواپیمای بدون سرنشین در ناحیۀ جنوب اسرائیل وارد حریم هوایی این کشور شده است- (منبع عکس اسوشیتد پرس)

 نیروی دفاع اسرائیل هواپیمای بدون سرنشینی که به عمق این کشور نفوذ کرده را هدف قرار داده است.

گزارش ها حاکیست که مقامات امنیتی اسرائیل در حال بررسی این احتمال هستند که هواپیمای بدون سرنشینی که روز شنبه در اعماق خاک اسرائیل سرنگون شده جزئی از عملیات مشترک حزب الله و ایران بوده و احتمالاً برای جاسوسی در سایت هسته ای دیمونا اعزام شده است.

شنبه شب ارتش هنوزهم درحال بررسی بقایای هواپیمای بدون سرنشین (UAV) سقوط کرده بود و هیچ اطلاعات رسمی در مورد تحقیقات خود منتشر نکرده بود.


اما گزارش رسانه های اسرائیلی نشان می دهد که مقامات از این موضوع وحشت زده اند که مبادا هواپیمای بدون سرنشین مذبور بخشی از یک عملیات بزرگتر و با هدف جاسوسی از سایت های استراتژیک در داخل این کشور باشد.

به گزارش وب سایت عبری زبان وای نت Ynet ، مقامات وزارت دفاع در حال بررسی این احتمال هستند که این هواپیمای بدون سرنشین به عنوان بخشی از عملیات مورد حمایت ایران و با هدف عکس برداری از تاسیسات هسته ای دیمونا، اعزام شده باشد. به گزارش رسانه های خارجی دیمونا محل استقرار برنامه سلاح های هسته ای اسرائیل است.

اسرائیل به دنبال تشویق جامعه بین المللی است تا با جدیت و فوریت هر چه تمام تر برای از کار انداختن کردن تاسیسات هسته ای ایران وارد عمل شوند، و نشان داده در صورتی که همۀ راه های دیگر با شکست مواجه شود، ممکن است به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند. مقامات ایرانی هم تهدید کرده اند که هر گونه حملۀ اسرائیل بی درنگ با ضد حمله ای شدید مواجه خواهد شد که می تواند برای اسرائیل فاجعه بار باشد.

هواپیما ها و هلیکوپترهای ارتش در فضای بازی در ناحیۀ النقب دیده می شود که به دنبال بقایای هواپیمای بدون سرنشین هستند. (منبع عکس: اسوشیتد پرس/ یهودا لاچیانی)

 

طبق گزارش ها این هواپیمای بدون سرنشین، از لبنان بلند شده ، اما قبل از چرخیدن به سمت شرق و پرواز بر فراز غزه، با توجه به گزارش رادیو اسرائیل و درماریو ؛ از طریق دریای مدیترانه و از اطراف آبهای ارضی اسرائیل مسیری غیر مستقیم را طی کرده و وارد حریم هوائی اسرائیل شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها