کد خبر: ۸۵۳۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۲ مهر ۱۳۹۱
زخمی شدن 9 نفر در جریان درگیریهای مسلحانه در ولایت غزنی، کشته شدن یک نظامی دیگر ناتو و بازداشت 18 عضو طالبان از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، پلیس افغانستان اعلام کرد امروز جمعه در جریان درگیریهای مسلحانه میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در ولایت غزنی در شرق افغانستان، دست کم 9 نفر از جمله سه کودک زخمی شدند.

رئیس پلیس ولایت غزنی گفت : طالبان ساعت 11 صبح حملات مسلحانه ای را علیه ایستهای بازرسی پلیس در این ولایت آغاز کردند که حال مجروحین بسیار وخیم است.

خبر دیگر اینکه ناتو در بیانیه ای تایید کرد که یک نظامی دیگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در جریان درگیری با طالبان در جنوب افغانستان کشته شد.

در این بیانیه به ماهیت فرد کشته شده اشاره نشده است. از ابتدای سال 2012 تاکنون بیش از 353 نظامی خارجی که بیشتر آنها آمریکایی بودند در افغانستان کشته شدند.

همچنین بیش از 106 پلیس تازه فارغ التحصیل شده به پلیس مرزی افغانستان در ولایت قندوز در شمال این کشور پیوستند.

خبر دیگر اینکه ناتو در بیانیه ای از کشته شدن شش عضو طالبان و بازداشت 18 فرد دیگر در پی عملیات نیروهای افغانی و ناتو در 24 ساعت گذشته در ولایتهای شرقی این کشور خبر داد.

این در حالی است که طالبان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است. نیروهای افغانی و ناتو در ماههای اخیر بر عملیات پاکسازی برای نابودی طالبان افزوده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها