کد خبر: ۸۸۵۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۰۴ آبان ۱۳۹۱
وزارت امنیت داخلی آمریکا، تعداد زیادی لباس پلیس ضدشورش را برای آمادگی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خریداری کرده اما مدعی است که در روز انتخابات، هیچ گونه ناآرامی اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش فارس، سایت خبری «پریزن پلنت»، در مقاله‌ای به قلم «راون کلبا» می‌نویسد: اینترنت در هفته‌های اخیر، درخصوص امکان شکست اوباما، شاهد افزایش چشمگیری در تهدیدات نژادی بوده است. باوجود فراوانی این تهدیدات و نشانه‌هایی که حاکی از خرید تعداد زیادی لباس پلیس ضدشورش توسط وزارت امنیت داخلی، برای آمادگی دربرابر تهدیدات نامعلوم است، اما پلیس می‌گوید که آنها انتظارهیچ گونه ناآرامی از سوی مردم، در شب انتخابات ندارند.

 

*اقدامات احتیاطی خاص اداره‌های پلیس در شهرهای گوناگون

در انتخابات ریاست‌جمهوری 2008، اداره‌های پلیس در شهرهای گوناگون از جمله شیکاگو، دیترویت و فیلادلفیا، برای مواجهه با آشوب‌های احتمالی ناشی از نتیجه انتخابات، به اقدامات احتیاطی خاصی دست زدند. روزنامه آمریکایی «دهیل»، مدعی است که پلیس خود را برای آنچه که به اعتقاد آنها، به دنبال نتایج جنجال‌ برانگیز انتخابات 2000 و صف‌های طولانی مکان‌های رای گیری در مناطق فقیرنشین در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2004، تنش‌ها را افزایش داده است، آماده می‌کند.

 

* پلیس آمریکا در شب انتخابات، انتظار اغتشاش ندارد

 یک ماه پیش از انتخابات 2008، «جیمز کارویل» با بیان اینکه شکست اوباما « نتیجه بسیار، بسیار، بسیارپر سرو صدایی را دربر خواهد داشت»، موجب شد تا برخی گمان کنند که او درحال پیش‌بینی اغتشاشات است. با این حال، امسال اداره‌های پلیس، توجه کمتری درمورد احتمال بروز اغتشاشات، نشان می‌دهند. سخنگویی از اداره پلیس دیترویت که تمایل نداشت نامش فاش شود، گفت: «ما در شب انتخابات، از سوی مردم، انتظار ناآرامی و اغتشاش نداریم. ما قصد داریم تا طبق معمول رای‌ها را جمع آوری کنیم و اگر موقعیتی به وجود آید که مستلزم واکنش ما باشد، به آن موقعیت واکنش نشان داده و آن را ارزیابی خواهیم کرد.»

 

* رویکرد سهل‌انگارانه پلیس نسبت به روز انتخابات

 این طرز فکر، با آنچه که در سال 2008 در دیترویت مشاهده شد، بسیار متفاوت است. هنگامی که «جیمز تیت»، معاون دوم اداره پلیس دیترویت، با اشاره به اغتشاش شهروندان دیترویتی به دنبال پیروزی تیم «تایگرز دیترویت» در مسابقات نهایی بیس‌بال در سال 1984، گفت که آنها برای شب انتخابات، افرادی اضافی اختصاص داده‌اند. اداره پلیس دیترویت، ظاهرا تنها جایی نیست که رویکردی سهل‌ انگارانه نسبت به روز انتخابات پیش‌ رو، اتخاذ کرده‌است. به گزارش «دهیل»، «به گفته سخنگویان ادارات پلیس در شهرهای فیلادلفیا، بالتیمور، کلیولند، میامی، هوستون و لوس آنجلس، آنها نیز از هیچ گونه تدارکات خاصی برای اغتشاشات مردمی، اطلاعی ندارند.»

 

* رامنی در توییتر به ترور تهدید می‌شود

 اما با وجود اظهارات پلیس، مبنی بر اینکه در روز انتخابات احتمال اغتشاش وجود ندارد، نشانه‌های آشکاری به چشم می‌خورند که ممکن است موجب نگرانی شوند. توییتر پر شده است از تهدیدات جدیدی که طرفداران اوباما به دنبال دومین مناظره، میت رامنی را درصورت شکست اوباما، به ترور تهدید کرده‌اند. «فؤاد صدیق» یکی از کاربران توییتر می‌گوید: «از همین الان دارم برای حمله، در صورت پیروزی رامنی، برنامه ریزی می‌کنم. رامنی، مثل صحبت‌هایش در مورد خاورمیانه، دارد لاف می زند. من از رامنی متنفرم. آنقدر که من خودم به شخصه او را ترور خواهم کرد. حتی ترسی هم از این کار ندارم.»

 

* نارضایتی از رامنی به خاطر قطع کوپن‌های غذا

 جیمز می‌گوید: « به اوباما به عنوان معاون رئیس‌جمهور رای دهید و بگذارید رامنی رئیس‌جمهور شود. بعد ما ترورش می‌کنیم. بوم! اوباما پیروز می‌شود و مجبور نیستیم دیگر بیشتر از این، نگران رامنی باشیم.» کاربری با نام «آی-بی-نیو-یورک»، اعتراف کرد که مشکل او با رامنی، به خاطر نگرانی‌هایی است که وی درخصوص دریافت کوپن غذا خواهد داشت. او می‌گوید: « من امروز نزدیک به 200 دلار کوپن غذا استفاده کردم ... رامنی این مقدار نمی‌دهد... 70درصد آمریکایی‌ها قصد ترور او را دارند.»

 

* نظرسنجی موسسه «پابلیک پالیسی»

طبق اعلام موسسه نظرسنجی «پابلیک پالیسی»، 62 درصد از جمهوریخواهان در اوهایو نگرانند که دموکرات‌ها برای انتخاب مجدد اوباما، از ترفندهای متقلبانه استفاده کنند و این درحالی است که 50 درصد دموکرات‌ها نیزهمین عقیده را در مورد جمهوریخواهان برای اطمینان یافتن از شکست اوباما دارند. نظرسنجی‌ها در فلوریدا و کارولینای شمالی نیز نتایج مشابهی را نشان می‌دهند.

 

* محرومیت عده‌ای از آمریکایی‌ها در انتخابات، به خاطر قانون مربوط به کارت هویت

«پابلیک پالیسی» به همراه نتایج نظرسنجی، در یادداشتی عنوان کرد: «اگر این انتخابات، یک انتخابات تنگاتنگ باشد،‌ بهتر است بگوییم نتیجه وحشتناک خواهد بود.» رهبران حقوق بشر نیز نگرانی خود را در مورد احتمال ناآرامی‌ها در صورتیکه گروه‌های فقیر و اقلیت حس کنند که در نتیجه قوانین مربوط به کارت هویت رای دهندگان، از دادن رای محروم شده‌اند، ابراز کرده‌اند. «هیلاری شلتون»، رئیس انجمن ملی پیشرفت سیاهپوستان در واشنگتن گفت: «به عقیده من، افرادی وجود دارند که به شدت نگران این موضوع هستند که ما چیزی شبیه به زد و بندهایی که در سال 2000 شاهد آن بودیم، داشته باشیم.

 

* احتمال ابطال هزاران رای در انتخابات آمریکا

«وید هنرسون» رئیس اجرایی کنفرانس حقوق مدنی و حقوق بشر گفت: یکی از نگرانی‌ها این است که اگر سمت چپ برگه رای، علامت نخورد، ممکن است که در نتیجه آن، هزاران رای باطل شده و یا شمارش نشوند. علاوه‌براین، در سال 2008، هنگامی‌که اعضای «نیو بلک پنترز»، در خارج از محل‌های رای‌گیری در فیلادلفیا ایستاده چماق به دست ایستاده بودند و لباس‌هایی شبیه به لباس‌های نظامی بر تن داشتند، خطاب به کسانی که به باراک اوباما رای نداده بودند، شعارهای نژادی سرمی‌دادند و تهدیدشان می‌کردند.

 

* رسانه‌های عمده آمریکا، تهدیدات علیه رامنی را نادیده گرفته‌اند

تعجبی ندارد که رسانه‌های عمده نیز، تهدیدات فراوانی که در چند روز گذشته، علیه رامنی ایجاد شده است را تماما نادیده گرفته‌اند. «پل جوزف واتسون» نویسنده «پریسون پلنت» گفت: نفاق چپ‌گرایان در تلاش‌ برای کم اهمیت جلوه دادن یا انکار این مسئله، بسیار حیرت انگیز است. با توجه به اینکه آنها مثل همیشه سعی دارند تا با اشاره به نظرات خشمگینانه در اینترنت، محافظه‌کاران را خشن و افراطی جلوه دهند.»

 

* لیبرال‌های سفیدپوست، هرزمان که در انتخاباتی در معرض شکست قرار بگیرند، تهدید به شورش می‌کنند

 برخی از گروه‌ها، با اشاره به اغتشتشات، محافظه کاران را به تلاش برای تحریک تنش‌های نژادی متهم می‌کنند. سایت «تینک پروسس»، سایت‌های خبری «دراگ ریپورت» و «اینفووار» را به «دست داشتن در یک تئوری توطئه نژادی»، متهم می‌کند. با این حال، به گفته «آن کالتر» کارشناس محافظه کار: حتی آزادیخواهان سفید پوست نیز در پخش شایعاتی مبنی بر احتمال بروز ناآرامی، مقصرند. هرچند، باید بگویم که لیبرال‌های سفیدپوست، هرزمان که درانتخاباتی در معرض شکست قرار بگیرند، تهدید به شورش می‌کنند. «الگور» نیز در سال 2000 دست به این کار زد.

 

* وزارت امنیت داخلی آمریکا، خود را برای بدترین حالت آماده کرده است

با وجود عدم موفقیت اداره‌های پلیس در تشخیص احتمال بروز خشونت در روز انتخابات، وزارت امنیت داخلی آمریکا، خود را برای بدترین حالت آماده کرده است. در ماه جولای، «راشا تودی» گزارش داد که: وزارت امنیت داخلی «مجموعه‌ای از لباس‌های خاص پلیس ضدشورش را برای آمادگی در برابر شورش‌های داخلی مهم در مجمع ملی جمهوریخواهان، مجمع ملی دموکرات‌ها و مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در سال آینده»، سفارش داده است.

خلاصه درخواست وزارت امنیت داخلی از سایت «فرصت‌های کسب و کار فدرال»، نشان می‌دهد که «هدف از این تلاش‌ها، تهیه لباس‌های ضدآشوب، برای مجمع ملی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان، مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در سال 2013 و سایر فعالیت‌های مشابه در آینده است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها