کد خبر: ۸۹۷۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۰۹ آبان ۱۳۹۱
برنامه «90» این هفته‌ که موضوع اصلی آن برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال بود با انتقادهای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از مسئولان فدراسیون فوتبال انجام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برنامه «90» این هفته‌ با محوریت مجمع انتخاباتی هشتم آبان پخش شد و در طول این برنامه مسایل مختلف پیش آمده در جلسه مجمع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در شروع برنامه ابتدا غلامرضا کمانه، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان فارس میهمان تلفنی برنامه شد تا درباره انتخابات هیات رییسه هیات فوتبال استان فارس توضیحاتی دهد.

وی گفت که بر اساس دلایل موجود این انتخابات باطل شده و اعضای مجمع باید بار دیگر در انتخابات شرکت کنند. همچنین دو تن از کاندیداهای ریاست هیات فوتبال استان کرمانشاه به طور همزمان روی خط تلفنی برنامه آمدند تا درباره مشکلات پیش آمده در انتخابات این هیات نیز صحبت کنند.

پس از این بخش برنامه وارد بحث اصلی خود یعنی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال شد. در ابتدا گزارشی از مجمع انتخاباتی روز دوشنبه و صحبت‌های کفاشیان، سجادی و آیت اللهی در حاشیه این مجمع پخش شد و سپس رییس فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی برنامه آمد. مجری برنامه سوالاتش را با موضوع انتخابات هیات فوتبال فارس شروع کرد که کفاشیان در پاسخ گفت: تمام اقدامات انجام شده در آن انتخابات قانونی بود و تنها دو مورد وجود داشت که می‌تواند خلاف قانون محسوب شود، اما اکثریت اعضای مجمع بر انجام انتخابات رای دادند. اکنون از نظر ما رییس هیات فوتبال استان فارس محمد هادی آیت اللهی است.

وی درباره مشکلات پیش آمده در انتخابات هیات فوتبال کرمانشاه هم گفت: طبق اساسنامه جدید روسای قبلی هیات های فوتبال برای انتخاب مجدد در این سمت نیازی به داشتن مدرک لیسانس ندارند.

رییس فدراسیون فوتبال وقتی در برابر این سوال مجری برنامه قرار گرفت که چرا کسی از اساسنامه جدید خبر ندارد، گفت: سال گذشته مجمع این اختیار را به هیات رییسه فدراسیون داد که اصلاحاتی در اساسنامه انجام دهد. ما هم پس از انجام این کار اساسنامه را به وزارت ورزش و جوانان و AFC ارسال کردیم که هر دو آن را تایید کردند. این اساسنامه به صورت جزوه در اختیار تمام هیات‌های استانی و ادارات کل ورزش و جوانان ارسال شده است، ولی مانند اساسنامه قبلی در قالب کتابچه برای عموم منتشر نشده است.

کفاشیان درباره این که چرا به خبرنگاران اجازه نداده اند که از ابتدا در جلسه مجمع حاضر باشند، گفت: قرار بود در ابتدای جلسه مطالبی مطرح شود و پس از آن خبرنگاران وارد شوند که ارائه آن مساله کمی طول کشید و به همین علت خبرنگاران دیرتر وارد شدند.

مجری برنامه در این لحظه گفت: شاید این اقدام شما به این دلیل بوده که مانند مجمع استان فارس حضور خبرنگاران برایتان مشکلی ایجاد نکند، کفاشیان هم با خنده پاسخ داد، بله. این تجربه خوبی بود که شاید از این پس در برنامه‌های استانی هم اجرا کنیم!

فردوسی‌پور در ادامه از کفاشیان پرسید آیا با توجه به مخالفت وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور با برگزاری انتخابات نایب رییس فدراسیون این انتخابات وجاهت قانونی دارد یا خیر؟ گفت: فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی مستقل است و مانند سایر فدراسیون‌ها یک نهاد عمومی غیر دولتی نیست. مشکل اینجا است که سازمان بازرسی کل کشور به فدراسیون فوتبال هم مانند سایر فدراسیون‌ها نگاه می‌کند، چون این تفاوت در قانون روشن بیان نشده است. ما تلاش داریم که با مذاکره با مجلس شورای اسلامی این تفاوت را در قانون اعمال کنیم. در غیر این صورت بسیاری از کادر فدراسیون از جمله خود من و آقایان بهروان و رحیمی باید از کار کنار برویم.

در ادامه مجری برنامه از کفاشیان پرسید که چطور می‌شود کادر فنی تیم ملی رای به برگزار نشدن جام حذفی بدهد؟ در این که کی‌روش یک مربی حرفه‌ای و دوست داشتنی است، شکی نیست، اما آیا او زمانی که در تیم ملی پرتغال بود جرات داشت چنین پیشنهادی به فدراسیون کشورش بدهد؟ رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ ابتدا با خنده گفت اگر جرات دارید این سوال را از خودش بپرسید و سپس افزود: برگزار نشدن جام حذفی توافقی بود که بین سازمان لیگ و کادر فنی صورت گرفت. در مجموع فکر نمی‌کنم برگزار نشدن این جام در یک سال اشکالی داشته باشد. به هر حال سال بعد که تعداد تیم‌های لیگمان 16 تیمی خواهد بود فرصت کافی برای برگزاری خوب لیگ و جام حذفی داریم.

کفاشیان در پایان درباره قهر رویانیان و فتح‌الله‌زاده و خروج زود هنگامشان از جلسه مجمع گفت: بخشی از ناراحتی این دو نفر به محل نشستن‌شان مربوط بود که چون من دقت نکرده بودم صندلی‌ها طوری چیده شده بودند که این دو نفر در وسط سالن قرار می‌گرفتند به همین دلیل از آنها عذرخواهی می‌کنم. آنچه گفته شده رویانیان و فتح‌الله‌زاده به دستور وزارت ورزش و جوانان جلسه را ترک نکردند، بلکه این یک اقدام انقلابی خودجوش بود!

برنامه «90» در ادامه به حاشیه دیدار پرسپولیس و مس کرمان پرداخت. در جریان این مسابقه مهرداد پولادی که به نشانه اعتراض به تعویض‌اش، به رختکن رفته بود شیشه و وایت برد رختکن را شکست و دستش آسیب دید. سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در این رابطه و در ارتباط تلفنی گفت: پولادی به خاطر فحش‌هایی که تماشاگران کرمانی به او می‌دادند نتوانست روی نیمکت بنشیند و ترجیح داد به رختکن برود در آنجا هم پایش لیز خورد و به شیشه در برخورد کرد. شاید بهتر بود که من به همراه او به رختکن می‌رفتم تا چنین اتفاقی رخ ندهد، اما وقتی یک بازیکن ملی‌پوش به ما می‌گوید که شیشه را از روی عمد نشکسته‌ است نمی‌توانیم حرف او را دروغ بپنداریم و نپذیریم. ضمن این که نباید صورت مساله را پاک کنیم. به نظر شما شکستن شیشه رختکن مهم‌تر است یا توهین‌های مکرر به خانواده یک ملی‌پوش.

فردوسی‌پور در خلال صحبت‌های شیرینی با اشاره به برنامه تلویزیونی «کلاه قرمزی» به وی گفت که چرا اصرار دارد به مردم دروغ بگوید و آیا با این کار مردم را «جیگر» فرض کرده است؟!

پاسخ این سوال فردوسی‌پور را محمد رویانیان با تماس تلفنی‌اش با برنامه داد. او خطاب به مجری برنامه گفت: سرپرست تیم ما پلیس نبوده که از پولادی پرس‌وجو کند. شاید بهتر بود کسی با پولادی به رختکن می‌رفت که این مشکل به وجود نیاید، اما وقتی بازیکن ما می‌گوید که کارش غیرعمد بوده باید آن را قبول کنیم. علاوه بر آن اگر بحث دروغ است در مجمع روز دوشنبه دروغ‌های زیادی گفته شد و اگر شما شکستن شیشه و وایت برد را جیگر فرض کردن می دانید کار مسئولان فدراسیون در مجمع انتخاباتی خیلی بالاتر از جیگر است!

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه با صراحت گفت: شب قبل از مجمع به کفاشیان گفتم که برای انتخابات نخواهم آمد، چون کارهایی هست که باید انجام شود. کفاشیان هم قول داده بود که رای‌گیری صورت نخواهد گرفت، اما وقتی آقای فتح‌الله‌زاده به من زنگ زد و گفت که می‌خواهند رای بگیرند سریع خودم را رساندم و به همراه وی مجمع را ترک کردیم.

وی در پایان با ابراز بی‌اطلاعی از جلسه‌ای که قرار است با حضور بازیکنان تیمش در منزل مانوئل ژوزه برگزار شود تا او را به بازگرداندن کریمی راضی کنند، گفت: من خبر ندارم اما ژوزه، مربی ما است و از او حمایت می‌کنیم.

پس از این صحبت‌ها برنامه روال عادی خودش را پیش گرفت و با حضور امیر حسین صادقی در استودیو، برنامه به سمت بررسی رقابت‌های هفته‌ سیزدهم لیگ برتر پیش رفت.

پرسش پیامکی برنامه این هفته‌ هم این بود که آیا با حذف رقابت‌های جام حذفی و وقفه‌های طولانی لیگ برتر به بهانه موفقیت تیم ملی موافقید یا خیر؟ که 84 درصد شرکت کنندگان در این مسابقه اعلام کردند که با این مساله موافق نیستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها