کد خبر: ۸۹۷۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۰۹ آبان ۱۳۹۱
برنامه نود دوشنبه شب 8 آبان ماه 91 از ساعت 22:47 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران برنامه نود این هفته از ساعت 22:45 دوشنبه شب بیست و هفتم شهریور ماه نود و یک به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

سوال مسابقه نظر سنجی این هفته برنامه نود در مورد مهمترین علل افت فوتبال ایران بود.

در ابتدای این برنامه علل افت فوتبال ایران و شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان با حضور امیر حاج رضایی بررسی شد.
حاج رضایی در این مورد گفت: سهراب سپهری در شعری زیبا گفته است که پشت هیچستانم، به نظر من فوتبال ما اکنون اینگونه شده است و پشت هیچستان قرار دارد.

حاج رضایی در قسمت دیگری از صحبتهایش گفت: به نظر من در این زمان حسین فرکی با توجه به اینکه 8 سال در تیم ملی فوتبال ما حضور داشته می تواند به تیم ملی کمک کند؛ بازی مقابل کره، دیدار بسیار حساسی برای ما است و استفاده از تجربه حسین فرکی در تیم ملی می تواند در این بازی برای ما مفید باشد.

وی در مورد وضعیت پرسپولیس نیز گفت: 2 آبان ماه سال گذشته در برنامه نود در مورد پرسپولیس صحبت کردم این وضعیتی که اکنون برای پرسپولیس به وجود آمده نیازی به پیشگویی نداشت تنها می توانم بگویم از این شرایط پرسپولیس ناراحت هستم.

در ادامه گزارشی از انتقادات مربیان ، کارشناسان و رسانه های ورزشی پس از شکست تیم ملی مقابل لبنان پخش شد.
پخش مصاحبه ای از کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال قسمت دیگری از برنامه نود بود.
کی روش در صحبهای خود گفت: در بازی با لبنان ما مستحق شکست نبودیم، در تیم ما مهم نیست که چه بازیکنی در زمین باشد ، مهم عملکرد خوب کل تیم است؛ با توجه به این که گل های کمی تا کنون خوردیم مشخص می شود که کار گروهی در دفاع را خوب انجام می دهیم .

کی روش در ادامه گفت: تیم ملی لبنان با توجه به نتایج خوبی که در بازی مقابل تیم های ملی ژاپن و کره جنوبی گرفته است نشان داده که تیم قدرتمندی شده است ، وقتی که مقابل لبنان چنین نتیجه ای می گیریم ساده ترین کار دنبال مقصر گشتن و محکوم کردن بازیکنان است اما باید بدانیم که این باختها طبیعی است ، مثل باخت استرالیا به اردن یا باخت رئال مادرید به ختافه در لیگ اسپانیا، مهم این است که با این شکست دوستان حقیقی تیم ملی مشخص شدند .

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: تیم ما مقابل لبنان هفت هشت مصدوم داشت ، فورواردهای زیادی را نداشتیم و نبود این بازیکنان لطمه بزرگی به تیم و هماهنگی ما زد.

کی روش خاطرنشان کرد: کریم انصاری فر بازیکن بزرگی است و با وجود سنی کمی که دارد گل های زیادی به ثمر رسانده است و مطمئن هستم که او می تواند به تیم ملی در آینده کمک کند.

کی روش در پایان صحبتهایش در حالیکه تعدادی از کودکان را نزد خود آورد،  گفت: هدف ما این است که تیم ملی را برای همیشه برای این کودکان نگه داریم.
پس از پایان بررسی علل ناکامی تیم ملی ، غلام رضا رفیعی مشاور حقوقی سازمان صدا و سیما مهمان برنامه نود بود؛ وی در مورد پخش نشدن بازی تیم های ملی لبنان و ایران به صورت زنده گفت: شرکت پخش کننده تلویزیونی بازی های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا مبلغ بسیار بالایی را برای پخش این بازی به ما پیشنهاد داده بود، مبلغ درخواستی آنها حتی از مبلغی که برای مسابقات جام جهانی و المپیک پرداخت کردیم بیشتر بود که آنها اعلام کردند بخشی از این پول به فدراسیون فوتبال ما می رسد اما با استعلامی که از فدراسیون گرفتیم مشخص شد که چنین چیزی صحت ندارد.
رفیعی خاطرنشان کرد: تلویزیون ایران مثل سایر دستگاه های دولتی از بودجه عمومی استفاده می کند و صحیح نبود که از پول بیت الامال مبلغی بسیار زیاد و دور از ذهن را به شرکت پخش تلویزیونی بازی ها بدهیم.
حیدر شکور کمک داور بازنشسته فوتبال کشورمان کارشناس داوری این هفته برنامه نود بود.
پخش گزارشی در مورد احسان محمدیانی بازیکن فقید تیم فوتسال شهرداری ساوه از قسمت های دیگر برنامه نود این هفته بود.

امید هرندی سرمربی برکنار شده داماش گیلان در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت : برخورد فیزیکی من و سرپرست تیم دو شب قبل از بازی بوده این موضوع بهانه بود و مدیران تیم می خواستند در هفته سوم مرا برکنار کنند و به دلیل برد پیکان منتفی شد، آنها حتی می خواستند بعد از بازی پرسپولیس مرا برکنار کنند که باز هم بردیم و نتوانستند این کار را انجام دهند؛ این مسائل از قبل بوده و همه می دانند، در کار ما دخالت می شد اما من اجازه این کار را نمی دادم بازی آخر تنها بازی بود که عابدینی در مسائل فنی تیم دخالت نکرد. از زمانیکه پول به باشگاه وارد شد بحث برکناری من کلید خورد.

وی در ادامه گفت: اجازه دادن به بازیکن در محدوده اختیارات سرمربی تیم است، دوتا از بازیکنان شیرازی ما متوسل زاده و کوشکی با توجه به اینکه سه ماه خانواده های خود را ندیده بودند از ما خواستند که در شیراز به دیدار خانواده هایشان بروند اما سرپرست تیم اجازه نمی داد  باز هم می گویم ما با هم درگیر شدیم اما این درگیری دو شب قبل از بازی بود.

هرندی خاطر نشان کرد: مدیر عامل تیم قبل از بازی با ملوان به من اعلام کرد که باید با این سیستم که من می گویم بازی کنید که من قبول نکردم و آنها به من گفتند که اگر با این سیستم بازی نکنی و ببازی برکنار می شوی اما باز هم من قبول نکردم .

مرتضی کریمی کمک داور بازی ذوب آهن و فولاد که به دلیل اشتباهش در این بازی از دنیای داوری خداحافظی کرده، در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت : یک سال در بدترین شرایط ممکن قضاوت کردم اما قضاوتهایم بدون مشکل بود ، تصمیم به خداحافظی از یک سال پیش گرفته بودم اما اگر در آن زمان خداحافظی می کردم می گفتند محروم شده ام. بزرگترین اشتباه من در این بازی ( ذوب آهن – فولاد) در دقیقه 34 بود که باید اسماعیل شریفات را به دلیل لفظ بدی که به  کار برد اخراج می کردم اما من قانون را زیر پا گذاشتم و به دلیل ذهنیت بدی که فولادی ها از من داشتند این کار را نکردم.

وی ادامه داد: من اگر خداحافظی کردم به خاطر این بود که وقت خداحافظیم بود ، من در چند سال پیش با کسی دوست بودم که برای من دردسرساز شد این دوست من دلال بود اما در کار من هیچ دخالتی نمی کرد.

کریمی یادآور شد: زمانیکه فدراسیون از 50 نفر  برای ایجنتی آزمون می گیرد و هیچکس قبول نمی شود باید به این موضوع شک کرد، آن فرد که به خاطر دوستی با آن مرا بازخواست کردند اکنون از طرف فدراسیون در یکی از باشگاه های تهرانی لیگ برتر فعالیت می کند، آن فرد از طرف فدراسیون و شخص آقای نبی برای فعالیت در این باشگاه نامه داشت و من این موضوع را به نبی دبیر فدراسیون فوتبال اعلام کردم.

کریمی در قسمت دیگری از صحبتهایش گفت: پس از زمانیکه من محرومیتم را سپری کردم در یک بازی سرپرست یکی از تیم ها به من گفت اگر خواسته های ما را برآورده کنی ما هم جبران می کنیم، حتی در یک بازی پلی آف یک تیم تهرانی می خواست دروازه بان تیم حریف را تطمیع کند که این دروازه بان مردانگی کرد و آن را نپذیرفت.

حسین فرکی مهمان بعدی تلفنی برنامه نود بود؛ فرکی گفت: ای کاش کریمی این اشتباه را نمی کرد تا این موضوعات پیش نیاید، در مورد کریمی قبل از بازی ذهنیت منفی در بین بازیکنان و مسئولین باشگاه ما به وجود آمده بود. وقتیکه در یک بازی سه مورد اشتباه داوری تاثیر گذار به وجود می آید مقداری حساسیت به وجود می آید البته من موافق رفتن کریمی و کنار گذاشتن داوری توسط وی نیستم ، کریمی باید بماند و باید این مشکلاتی که در فوتبال ما وجود دارد روزی به پایان برسد.

پس از پخش بازی پرسپولیس و نفت تهران گزارشی پخش شد که در آن هواداران پرسپولیسی نسبت به عملکرد کادرفنی و بازیکنان تیم پرسپولیس برای چندمین بار اعتراض داشتند.

در آیتم از نود تا نود مصاحبه ای از سیاوش اکبرپور پخش شد که وی در آن نسبت به کمبود امکانات در کمپ تمرینی باشگاه استقلال انتقاد کرد.
پس از پخش بازی  مس کرمان و سایپا و توقف تیم مس کرمان و در پی آن اعتراض هواداران مس به کادر فنی این تیم ابراهیم قاسمپور گفت: من حیا نمی کنم آنها که برنامه ریزی شده شعار می دهند باید حیا کنند. وقتیکه نابسامانی در باشگاه ما است این نابسامانی به دورن زمین هم کشیده می شود، ما باید در چند جبهه جنگ کنیم با مدیریت، بازیکنان ، خبرنگاران و غیره؛ ما در بین خودمان هیچ مشکلی نداریم و این مشکلات مربوط به بیرون تیم ماست.
ارتباط تلفنی بعدی برنامه با محمد رویانیان مدیر عامل تیم پرسپولیس برقرار شد؛

رویانیان در این ارتباط گفت: همه آبروی خود را به باشگاه پرسپولیس آوردم و هیچگاه پا پس نمی کشم، من امسال بهترین بازیکنان را برای پرسپولیس آوردم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : نمی خواهم اسم علی کریمی یا بازیکنان دیگری را بیاورم اما ما از بازیکنان انتظار داریم، بازیکنی که آقای گل فصل گذشته بوده نباید در زمین بازی پنج دقیقه بدود؛ اکنون خودم به تیم ورود کردم و به یکسری از مسائلی رسیدم که باعث تاسف است من به مهدوی کیا احترام می گذارم که با این سن وحسن اخلاق فقط به تیم کمک میکند.
مدیرعامل پرسپولیس یادآور شد: قبل از بازی وسط بازی و پس از بازی بعضی از بازیکنان رفتاری دارند که باعث حاشیه می شود. البته من از هواداران نیز گلایه دارم که از دقیقه 60 تیم را تشویق نمی کنند.

رویانیان در پایان گفت: پرسپولیس و استقلال دو تیمی هستند که پیکره تیم ملی را می سازند و باید به این دو تیم کمک کنیم. ما باید تلاش تا حد جانفشانی کنیم زیرا نسبت به این تیم تعهد داریم من نمی دانم که چه باید بکنم که نکردم؟

مهدی تارتارسرمربی مستعفی گهر درود در ارتباطی تلفنی با برنامه گفت: : با این شرایطی که وجود دارد نمی توانم به تیم برگردم و به چشم بازیکنان نگاه کنم الان هم بازیکنان به خاطر من و حیدرپور در تیم حضور دارند.

وی در ادامه گفت: از باشگاه پرسپولیس با من تماس گرفتند و برای دستیاری ژوزه درخواست همکاری کردند که به آنها اعلام کردم تا تکلیف من با گهر مشخص نشود نمی توانم در این مورد تصمیم گیری کنم، تیم گهر نیاز به دو سه بازیکن دارد و باید آنها را جذب کنیم ، ما نیاز به دروازه بان داریم، اما وقتی دیدم وضعیت به این صورت است و تعداد بازیکنان ما کم است تصمیم به جدایی گرفتم.

در دقایق پایانی مجری برنامه در اظهار نظری جالب  گفت: از باشگاه تراکتور سازی خبر می رسد که احسان حاج صفی از این تیم قهر کرده و جعفری مدیر عامل تراکتورسازی وی را به پادگان فرستاده است!

شهرام قویدل مالک تیم داماش گیلان در مورد اتفاقاتی که در این تیم رخ داده است در ارتباطی تلفنی گفت: گزینه جدید سرمربیگری داماش در جلسه هیئت مدیره که امروز برگزار می شود معرفی می شود ، تا کنون حمید درخشان را به عنوان یکی از گزینه ها می توانم نام ببرم که برنامه خود را به هیئت مدیره داده است.

قویدل در مورد اظهارات هرندی در مورد برکناری از سرمربیگری داماش و دخالت مدیریت در امور فنی تیم گفت : صحبتهای هرندی در مورد برکناری وی صحت ندارد و اگر می خواستم وی را برکنار کنیم در همان هفته سوم وی را برکنار می کردیم؛ عابدینی هم مدیر عامل تیم است و هم مدیر فنی تیم ، در مورد تغییر کادر فنی تیم نیز خود عابدینی تصمیم گرفته است، بحث تغییر کادر فنی تیم از اختیارات مدیرعامل تیم است.

امید هرندی بار دیگر در ارتباطی تلفنی با برنامه در مورد صحبتهای قویدل گفت : شما می توانید از الماس خاله رئیس هیئت فوتبال گیلان بپرسید که در بین دو نیمه بازی با پرسپولیس چه گذشته است. حتی بعد از بازی با پرسپولیس سرمربی جدید را در آب نمک خوابانده بودند! تیم ما اکنون یازدهم جدول است و 7 تیم بعد از ما هستند ، آیا من بد نتیجه گرفته بودم؟ تیم من حتی به اردوی تدارکاتی نیز نرفته بود و در شیراز لباس فرم نداشتیم و بازیکنان با لباس شخصی به آنجا آمده بودند.

هرندی در پایان صحبتهایش گفت: بازیکنان ما تاکنون یک ریال پول  نگرفته اند و با کمترین امکانات تیم را در اختیار داشتم.

برنامه نود این هفته در ساعت 2:40 بامداد دوشنبه ادامه داشت و به مسابقه پیامکی آن حدود یک میلیون 780 هزار پیامک ارسال شد که نتیجه آن را در زیر مشاهده می کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها