کد خبر: ۹۰۳۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۳ آبان ۱۳۹۱
کارگردان فیلم اختاپوس با اشاره به شرایط بد اکران در مهرماه گفت: شاید با بودجه دولتی قسمت دوم اختاپوس را بسازم.

سیدجواد هاشمی کارگردان و بازیگر سینما ضمن حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه آیا از شرایط اکران فیلم سینمایی «اختاپوس» راضی هستید یا خیر گفت: مگر شما از شرایط نمایشگاه مطبوعات راضی هستید، من هم از شرایط اکران فیلم راضی نیستم.

وی در ادامه توضیح داد: امروزه مردم، فرهنگ‌گریز شدند به بخش‌های فرهنگی توجه نمی‌کنند. کتاب، سینما و تلویزیون دچار مشکل شده و همه با هم در جنگ هستند و به جای هم‌سویی فرهنگی، جنگ فرهنگی در کشورمان ایجاد شده است.

هاشمی ادامه داد: باید وفاق فرهنگی به وجود بیاید،تا ما به نتیجه برسیم، اما تا زمانی که حوزه هنری، ارشاد را قبول نداشته باشد، ارشاد خانه سینما را، امام جمعه، ارشاد و حوزه و سینما و تلویزیون را قبول نداشته باشد و تلویزیون هیچ کدام این‌ها را و مطبوعات علیه همه این‌ها بنویسند و البته روزنامه‌ها علیه همدیگر بنویسند، مسلماً ما به وفاق فرهنگی نمی‌رسیم و چطور می‌توانیم همگی مقابل یک سریال به نام «حریم سلطان» صف‌آرایی کنیم؟ این سریال آن طور که من شنیدم 80 درصد ببینده دارد.

کارگردان فیلم اختاپوس ادامه داد: مردم امروزه نه کتاب می‌خوانند، نه روزنامه و تلویزیون که دیگر هیچ. بعد ماهواره آن گوشه آرام‌آرام ایستاده و چشمک می‌زند، در این شرایط چه کسی به سینما می‌آید که فیلم ‌ببیند؟

هاشمی در مورد میزان فروش فیلم «اختاپوس» گفت: این فیلم در صدر فروش سینماها است، اما فروش به شدت نسبت به توقع ما پایین است و فقط 200میلیون فروش داشته است البته این شرایط دلایل متفاوتی دارد. اکران این فیلم بلافاصله بعد فیلم کلاه‌قرمزی انجام شد و 4 فیلم کودک نیز همزمان اکران شدند. به جز این موارد،‌ مهرماه امسال بدترین دوره اکران در طول تاریخ سینمای کشور بوده است؛ همه این اتفاق‌ها در موقع اکران فیلم من رخ داد و فیلم نابود شد، اما باز هم خدا را شکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با این شرایط سراغ ساخت قسمت دوم فیلم می‌روید یا خیر، گفت: شاید با بودجه دولتی قسمت دوم این فیلم را بسازم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها