کد خبر: ۹۱۲۷۵
زمان انتشار: ۰۰:۳۶     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
بررسی در کمیسیون با وجود نداشتن حد نصاب و عدم قبول انصراف 5 نفر از نمایندگان قبل از اعلام وصول از موارد خلاف آیین‌نامه در طرح سؤال از رئیس‌جمهور است.

علی اصغر زارعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: پس از اعلام وصول عجولانه در صحن مجلس، پیگیری کردیم تا امضاها به دقت شمارش شود و اعضای هیات رئیسه ا به ما  گفتند خودشان نسبت به شمارش امضاها اقدام کنند؛ وقبل از ختم مجلس نتیجه  شمارش را  پیگیری کردیم  اما  هیئت  رئیسه نتیجه را  به ما ارائه نکرد  و گفت به رئیس مجلس داده‌ایم.

وی ادامه داد: بنده به همراه آقای بذرپاش با در دست داشتن انصراف 5 نفر به دفتر رئیس مجلس مراجعه کردیم تا در مهلت باقی مانده قبل از ارسال سئوال به دولت، نام 5 نفر از لیست سئوال کنندگان حذف شود اما دفتر آقای لاریجانی امکان ملاقات حضوری را برای ما فراهم نکرد و گفتند که وی مشغول کار دیگری است از این رو ما اسامی را به زمانی مشاور آقای لاریجانی دادیم و اصرار کردیم در اولین فرصت به رئیس مجلس تحویل دهد اما متاسفانه بعداً گفتند که دست ما نرسیده است و آن را به رئیس جمهور ابلاغ کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز تعداد 77 نفر اسم اعلام شده بود افزود: این در حالی است که یک نفر ادعا کرده که طرح سئوال را امضا کرده و چرا نام او در لیست نیست و لذا نام وی را در لیست قرار دادند اما 5 نفر که به طور مکتوب انصراف خود را اعلام کرده و در مهلت قانونی هم انصراف داده‌اند اما هیات رئیسه آنها را نمی پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: در هر حال با توجه به مخفی کاری، دادن اطلاعات حوزه پیگیری کننده دولت به سئوال کنندگان و عدم دادن اطلاعات به نماینده دولت،  دوخلاف مبیّن آئین نامه  ای انجام شده است: 1- بررسی در کمیسیون برغم نداشتن حد نصاب 2- عدم قبول انصراف 5 نفر از نمایندگان قبل از اعلام وصول. از این رو به نظر می رسد قرائت و ارسال سئوال، نشان از عدم تمایل به تعامل و اصرار بر طرح سئوال دارد. بدون شک اگر هیأت رئیسه شفاف عمل می کرد مسئله سئوال از حد نصاب خارج شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها