کد خبر: ۹۴۰۴۳
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۲۸ آبان ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از کیهان، يك سلطنت طلب ناكام در انجام كودتا پس از سه دهه اعلام كرد: ما اساساً قادر به براندازي رژيم نيستيم.
جواد خادم وزير مسكن در دولت مستعجل شاپور بختيار كه پس از فرار از كشور، در هماهنگي كودتاي نافرجام نوژه با سازمان سيا همكاري داشت آن حركت كور باعث به دام افتادن و اعدام برخي جاسوسان شد. نامبرده پس از سالها انزوا به خاطر افتضاح مذكور، چند سالي است كه زير پرچم امثال رضا ربع پهلوي و در كنار مهره هاي سلطنت طلبي چون شهريار آهي فعال شده و هر از چندگاهي اقدام به برگزاري نشست هايي براي به كارگيري طيف هاي مختلف ضد انقلاب در خدمت سلطنت طلبان مي كند. وي چند ماه به همراه شهريار آهي ميزبان دو نشست گروهك ها در استكهلم و بروكسل بود. آنها همچنين نشست مشابهي را در پراگ پايتخت چك (ايستگاه سازمان سيا) تدارك ديده اند كه ضمن دعوت از طيف چپ هاي موسوم به اتحاد جمهوري خواهان، با حضور عناصري مانند عبدالله مهتدي (رئيس كومله)، عليرضا نوري زاده، حسن شريعتمداري، فريدون احمدي، باقر پرهام، محسن سازگارا و... برگزار مي شود.
اين كودتاچي ناكام، در عين حال در مصاحبه با يكي از سايت هاي ضد انقلاب خارج كشور درباره براندازي گفته است: «ما اساساً قادر به براندازي اين رژيم نيستيم و هركسي به شما بگويد اپوزيسيون خارج از كشور قادر به سرنگوني اين رژيم هست، اشتباه مي كند ما به عنوان مخالفان خارج از كشور نمي توانيم اين رژيم را سرنگون كنيم و حتي غرب هم نمي تواند اين كار را انجام دهد. عده اي ما را محكوم به چلبي سازي كردند كه اين يك نگاه مسخره به كار ماست. زمان اين بازي ها تمام شده است و نه غرب به دنبال يك احمد چلبي ايراني است و نه ما به دنبال چنين نقشي هستيم، چرا كه همه مي دانند مردم ايران چنين طرحي را نمي پذيرند.»
وي همچنين با بيان اينكه امكان كودتاي نظامي عليه جمهوري اسلامي وجود ندارد، درباره اپوزيسيون گفت: من به اين موضوع اعتقاد ندارم كه اپوزيسيون در خارج بايد پيرو حركت داخل باشد.
هماهنگ كننده كودتاي نوژه همچنين درباره نشست اخير طيف هايي از اپوزيسيون چپ (موسوم به اتحاد جمهوري خواهان) در كلن گفت: من در آن نشست كه باز بود شركت كردم و اين امكان وجود داشت كه نظر چند نفر از آنها را براي شركت در نشست خودمان در پراگ جلب كنم تا در آن شركت داشته باشند. دروازه نشست ما خيلي بزرگ تر خواهد بود و هر كس مي تواند شركت داشته باشد. ما هم به احتمال زياد از بيشتر كساني كه در جلسه آنها شركت كرده بودند، دعوت مي كنيم كه در نشست ها حضور داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها