کد خبر: ۹۵۴۱۶
زمان انتشار: ۰۰:۰۹     ۰۴ آذر ۱۳۹۱

دکتر علی اصغر زارعی گفت: بنابر اعتقاد ما اگر از سخنان ولی فقیه مخالفت وی با مساله ای استنباط شود، باید به این تشخیص عمل کرد و در راستای دستورات ایشان حرکت کنیم ولی امثال آقای علی مطهری به این امر  اعتقادی ندارند و نظرشان بر این است که ما باید کار خود را انجام دهیم و هر کجا که ولی فقیه همچون یک پلیس آمد و جلوی ما را گرفت، آنگاه از انجام آن کار منصرف می شویم!

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، دکتر علی اصغر زارعی نائب رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بی باک و در مورد پیگیری طرح سوال از رئیس جمهور توسط عده ای از نمایندگان اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان طرح سئوال را چند ماه قبل و در شرایطی که نوسان سکه و ارز در بازار قابل تحمل نبود امضا کردند و آن ها بدنبال شنیدن علت این امر از زبان دولت بودند اما بعدها که بازار آرامتر شد، آنان اصراری بر روی امضاهای خود نداشتند و در مجموع همه اینها مربوط به قبل از بیانات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی بود و بعد از آن تنها تعداد معدودی از نمایندگان بر روی طرح سوال از رئیس جمهور اصرار داشتند اما متاسفانه عده ای حتی بعد از فرمایشات صریح مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان، بازهم بر روی قضیه سئوال اصرار داشتند.

دکتر زارعی افزود: اگر در مجلس و در یک جلسه غیر علنی در این باره بحث و گفتگو می شد، یقینا کار به اینجا ختم نمی شد لذا به اعتقاد ما چنین موضوعی بهتر از اینها قابل حل بود.

وی پیرامون عده ای که بر روی عملی کردن طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس اصرار داشتند، عنوان کرد: افرادی مانند علی مطهری برداشت شان از ولایت فقیه و حدود اختیارات آن با آنچه که ما معتقد هستیم، تفاوت دارد.

زارعی افزود: بنابر اعتقاد ما اگر از سخنان ولی فقیه مخالفت وی با مساله ای استنباط شود، باید به این تشخیص عمل کرد و در راستای دستورات ایشان حرکت کنیم ولی امثال آقای علی مطهری به این امر  اعتقادی ندارند و نظرشان بر این است که ما باید کار خود را انجام دهیم و هر کجا که ولی فقیه همچون یک پلیس آمد و جلوی ما را گرفت، آنگاه از انجام آن کار منصرف می شویم!

وی افزود: بنابر اعتقاد مخالفان طرح سئوال از رئیس جمهور یک فرد ولایتمدار باید از بصیرت و قدرت تشخیصش استفاده کند لذا در آن زمان استباط و تشخیص ما از فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی این بود که هر کسی باید در حد توان خود فضا را  آرام کند لذا ما نیز به وظیفه خود عمل کردیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: یقینا بین افرادی که پیش از تذکر رهبر معظم انقلاب، طرح سوال را منتفی دانستند و کسانی که بعد از تذکر معظم له این کار را انجام دادند، تفاوت بسیار است لذا بهتر این بود که عده ای با برداشت های اشتباه سیاسی و اعتقادی خود چنین شرایطی را پیش نمی آوردند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در شرایطی که مقام معظم رهبری توصیه به برقراری آرامش می کنند ما نیز باید مراقب باشیم که خدایی نکرده با بیانات خود آرامش جامعه را مخدوش نکنیم.

زارعی در پایان گفت:  همین که نمایندگان پیگیر طرح سوال از رئیس جمهور انصراف خود را اعلام کرده اند و تبعیت خود را از رهبری اعلام نمودند ما نیز آنرا به فال نیک می گیریم و انصراف آنان را مثبت ارزیابی می کنیم و امیدواریم که این تجربه به تعامل بهتر با دولت و حل مشکلات مردم کمک کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها