کد خبر: ۹۵۵۵۰
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۶ آذر ۱۳۹۱
وزير صنعت، معدن و تجارت معتقد است كه بازار كشور هم اكنون بيش از هر زمان ديگري حاضر به خريد كالاهاي توليد داخل است.
مهدي غضنفري با اشاره به اين كه وضعيت كنوني بهترين فرصت براي استفاده از شرايط توسط توليدكنندگان است، گفت: بايد با توليد بيشتر ارزش افزوده بيشتري ايجاد كرد و از اين طريق بر رقم صادرات افزود.
وي افزود: ممنوعيت واردات كالاهاي موجود در اولويت 10 به معناي اين است كه ديگر كالاي بنجل و غيركيفي وارد كشور نمي شود و اگر توليدكننده داخلي قادر به پوشش كامل بازار مصرف باشد، امسال سالي است كه مي توانيم جهش صادراتي به معناي واقعي داشته باشيم.
وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين گفت: كشور در حوزه كالاهاي اساسي و مورد نياز مردم در زمان حاضر با هيچ كمبودي مواجه نيست. ذخاير به اندازه كافي است و هيچ نگراني از بابت تأمين بازار وجود ندارد.
غضنفري راه عبور از مشكلات اقتصادي كشور را بهره گيري از نظر خبرگان دانست و گفت: با وجودي كه ممكن است اختلاف نظرهايي در ميان برخي اتحاديه ها و يا انجمنها مشاهده شود اما مي توان با ارايه راهكاري مناسب به نتيجه رسيد.
او همچنين با بيان اين كه وزارت صنعت، معدن و تجارت از پيشنهادهاي اصناف براي تنظيم بازار شب عيد استفاده مي كند، از صنوف و مجامع صنفي خواست تا با ارايه راهكارهاي خود دولت را در ايجاد فضاي اميدبخش و غيرپليسي ياري كنند.
وي ادامه داد: در واردات كالاها به سه خانواده تقسيم مي شوند. خانواده اول شامل موادغذايي و دارو كه ارز مرجع به آنها تعلق مي گيرد و بايد در شبكه شناخته شده توزيع شود. خانواده دوم موادخام، مواد اوليه توليد، قطعات و لوازم توليدي ماشين آلات توليدي خط توليد است كه گروههاي 3 تا 9 را در خود جاي مي دهد و تمام اين اقلام ارز مبادله اي دريافت مي كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها