کد خبر: ۹۷۶۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران؛
محمدصادق کوشکی گفت: یک زمانی در دهه ۶۰ مد بود که برای کار فرهنگی پوستر چاپ می‌کردند، دهه ۷۰ همایش‌ها نماد کار فرهنگی شد و اکنون ۶-۷ سال است که تأسیس سایت های خبری نمود کار فرهنگی شده است.
به گزارش پایگاه 598، محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره ارزیابی خود از حضور نیروهای انقلابی در فضای مجازی و گسترش سایت‌های خبری به خبرنگار شبستان گفت: کمیت رسانه‌های ما بخصوص در فضای مجازی بسیار زیاد شده اما متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم استانداردی جدی مبتنی بر مبانی اعتقادی و ارزشی خودمان در فضای رسانه‌ای حاکم کنیم.

وی ادامه داد: به خاطر همین عدم استاندارد، این رسانه‌ها کیفیت‌آفرین نبوده‌اند و نتوانسته‌اند جایگاه واقعی خود را پیدا کنند؛ تا جایی که در پاره‌ای از اوقات به بی‌اعتمادی جامعه به حوزه رسانه منجر شده‌اند.

کوشکی با یادآوری اینکه نقش رسانه‌ها وحدت‌آفرینی، جهت‌دهی، آموزش و تربیت  است ، تصریح کرد: روند موجود موجب شده بی‌اخلاقی، بی‌ادبی و بی‌اعتمادی فاحشی در فضای جامعه حاکم شود که این یک نقص اساسی است.

کوشکی در پاسخ به اینکه گسترش «نیوزها» در فضای مجازی و توجه به حاشیه‌های خبری به جای متن محصول چه نیازی در جامعه است، با رد تأثیرپذیری این موضوع از انتخابات 88 گفت: این محصول یک نیاز واقعی در جامعه نیست، گاهی یک حرکت‌هایی در جامعه ما مد می‌شود، یک زمانی در دهه 60 مد بود که برای کار فرهنگی پوستر چاپ می‌کردیم، دهه 70 همایش‌ها نماد کار فرهنگی شد و اکنون 6-7 سال است که تأسیس خبرگزاری و سایت نمود کار فرهنگی شده است. تب چاپ پوستر و برگزاری همایش از سر خیلی‌ها افتاده و چند سال بعد هم احتمالاً تب نیوزها فروکش می‌کند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد اگر این حجم گسنرده رسانه ها می‌توانست نیازهای واقعی جامعه را پاسخ دهد دیگر کسی پای رسانه‌های بیگانه نمی‌نشست .

کوشکی در این زمینه توضیح داد:  بیسیاری از مطالب  این سایت ها تکرار و کپی یکدیگر است، علاوه بر این، این رسانه ها به مسایل ضروری نمی‌پردازند، بلکه حاشیه‌هایی را که اتفاقا نباید گفت مطرح می‌کنند و به نوعی ابزاری شده اند برای دیده‌شدن و شهرت آدم‌های کم‌ظرفیت و بی‌ظرفیت.

کوشکی خاطرنشان کرد: همین‌طور که شاهد افزایش کمی رسانه‌ها هستیم باید یک استاندارد حداقلی در کوتاه‌مدت و حداکثری در بلندمدت تدوین کنیم، استانداردهای برخاسته از متن دین و اعتقادات ما تا بتوان از رسانه‌های متکثر و باکیفیت سخن بگوییم که بودن‌شان موجب تربیت و اعتلای جامعه و نبودشان موجب خسران جامعه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها