کد خبر: ۹۹۰۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۱ آذر ۱۳۹۱
والیبال - دغدغه های ولاسکو برای شاگردان ایرانی اش تمامی ندارد.

به گزارش 598 به نقل از خبرآنلاین؛اگر قبل از این نداشتن بازیهای تدارکاتی،مشکل خروجی و... همه فکر و ذکرش را مشغول کرده بود،حالا کابوس مصدومیت او را راحت نمی گذارد. حمزه زرینی، امیر غفور، رضا قرا، سعید مصطفی‌وند و آرش کشاورزی در هفته اول دور رفت لیگ‌برتر مصدوم شدند، البته از مصدومیت کهنه بقیه هم نباید غافل شد. هرچند بین همه ملی‌پوشان غفور پشت‌خط ‌زن کاشانی شرایط بدتری داشت. او پایش پیچ خورد و بد هم بینی‌‌اش شکست. حمزه زرینی انگشت دستش مصدوم شد. سعید مصطفی‌وند و آرش کشاورزی هم پایشان پیچ خورد. مصدومیت‌ها دو، سه هفته‌ای آنها را دور از لیگ نگه‌ داشت اما در پایان دور رفت همه آنها برای تیم‌های‌شان بازی کردند.

حالا پنج ماه مانده به استارت لیگ جهانی، مصدومیت تنها دغدغه کادرفنی تیم‌ملی والیبال است تا حدی که امیر خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی هم می‌گوید‌: «شاید تنها نگرانی ما مصدومیت ملی‌پوشان باشد. الان امیر غفور، حمزه زرینی روی خط مصدومیت افتاده‌اند. حتی شهرام محمودی هم آسیب‌دیدگی کهنه‌ای دارد که باید مراقب باشد. بچه‌ها باید از تمرینات اختصاصی سرسری نگذرند تا مثل سال قبل اردو به بیمارستان تبدیل نشود و با شروع اردو یک ماه وقت را صرف ریکاوری و فیزیوتراپی نکنیم.» البته نگرانی تنها مختص سرپرست تیم نیست، خولیو ولاسکو سرمربی آرژانتینی‌الاصل تیم ‌ملی با اینکه در ایتالیاست اما بازی‌های هر هفته لیگ را می‌بیند. او بعد از تماشای بازی‌ها سراغ بازیکنانش را می‌گیرد و فدراسیون را برای بازی نکردن هر بازیکنی سؤال پیچ می‌کند. هرچند او سال قبل هم از باشگاه‌ها خواسته بود تا کف‌پوش سالن‌های‌شان را استاندارد کنند تا بازیکنان کمتر آسیب ببینند.

سرمربی تیم‌ملی در آخرین تماس با سرپرست تیم‌ملی از امیر غفور پرسیده بود. خوش‌خبر می‌گوید‌: «در آخرین تماس از وضعیت ملی‌پوشان پرسید. حتی سراغ غفور را گرفت و این‌که چرا بازی نکرده؟ او خیلی نگران بچه‌هاست، البته گفتم که مصدوم است اما کم‌کم بازی می‌کند.» ولاسکو که در اولین سال حضورش به‌خاطر مصدومیت بازیکنان دستش خالی مانده بود، هیچ‌وقت این تجربه تلخ را فراموش نمی‌کند. به همین خاطر توصیه‌هایی را به آنها کرده. حتی در آخرین تماس با خوش‌خبر خواسته بود توصیه‌های لازم را به آنها گوشزد کند. سرپرست تیم‌ملی می‌گوید‌: «من به بچه‌ها گفته بودم که خیلی مواظب خودشان باشند. درست است که باشگاه دوست دارد در هر شرایطی بازیکن در زمین حاضر شود اما آنها باید مراقب باشند اما تو به آنها بگو کارهای لازم را قبل از تمرین در باشگاه انجام دهند. تمرینات تخصصی را فراموش نکنند چراکه با شروع اردوها فرصت ریکاوری ندارند. در اردو آنها باید تمرین کنند.» امیر غفور بازیکن مصدوم باریج‌اسانس که با شکستن بینی‌‌اش مجبور بود با نقاب بازی کند می‌گوید‌: «من در نیم‌فصل اول خیلی بدشانسی آوردم. دو، سه بار مصدوم شدم اما خدا را شکر حالا بهترم، البته ما باید مواظب باشیم تا درصد مصدومیت پایین بیاید اما نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.»

او از اجرای مو به موی توصیه‌های ولاسکو می‌گوید‌: «من خوب وزنه می‌زنم. خوب گرم می‌کنم تا در تمرین مشکلی پیدا نکنم حتی دو، سه حرکت با کش که برای کتفم خوب است را انجام می‌دهم اما بعضی مواقع مثل زمانی که دست علی جدیدی به ‌صورتم خورد و بین‌ام شکست قابل پیش‌بینی نیست. با این حال تا آنجایی که بشود حواسم هست. با این حال امیدوارم همه مصدومیت‌هایم قبل از شروع اردو رفع شود و سالم برای لیگ جهانی تمرین کنم.» شهرام محمودی پشت‌خط زن کاله آمل بازیکنی است که به‌خاطر مصدومیت سال قبل در لیگ خیلی بازی نکرد. شاید همین مسئله هم باعث شد تا او بازی‌های انتخابی المپیک را از دست بدهد. با این حال خودش می‌گوید‌: «من بعد از مصدومیتم با غفور به ایتالیا رفتم و پزشک ایتالیایی یک‌سری حرکات پیشگیری را داد، من هم انجام می‌دهم تا دوباره مصدومیتم برنگردد. من حالا قبل از تمرین، بعد از تمرین حرکات با کش را انجام می‌دهم. حتی اجرای این حرکات جزئی از زندگی‌ام شده. همه بچه‌ها می‌دانند. معتقدم اگر این کار را انجام ندهم دوباره مصدومیتم برمی‌گردد.»

به نظر او بازیکنان برای دوری از مصدومیت نیازی به توصیه ندارند‌: «بازیکنان حرفه‌ای که زندگی‌شان از والیبال است نیاز به توصیه ولاسکو یا فرد دیگری ندارند. بچه‌ها باید به فکر خودشان باشند و تمرینات خاص را انجام دهند، البته یک‌سری از بچه‌ها تنبلی می‌کنند اما باید به فکر خودشان باشند.» البته سیامک افروزی پزشک تیم ملی والیبال با اینکه مصدومیت ها را جدایی ناپذیر از ورزش حرفه ای می داند اما می گوید:«مصدومیت هست،اما مهم این است که خدا را شکر مصدومیت بچه ها مثل آرش کمالوند نیست که انها را از دور خارج کند.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها